Maciej Barański, Galeria Echo Kielce: Liczba "fanów" ma bezpośrednie przełożenie na liczbę klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-01-18 | 08:00

W nocy z piątku 13 na sobotę 14 stycznia Galeria Echo uruchomiła nową wersję strony internetowej. O tym, dlaczego warto inwestować w strony internetowe, jakie niosą udogodnienia i czy ilość użytkowników ma wpływ na ilość klientów centrum opowiada Maciej Barański, specjalista ds. marketingu Galerii Echo Kielce.

Pomysł na zmianę strony internetowej narodził się w trakcie konsekwentnego zarządzania projektem Galerii Echo i procesu ciągłego ulepszania formuł kontaktu z klientem. Opinie naszych klientów nie dotyczyły do tej pory postulowanych zmian strony internetowej ale za jej pośrednictwem otrzymywaliśmy komunikaty dotyczące organizacji centrum oraz kierunki rozwoju informowania o ważnych dla społeczności lokalnej wydarzeniach w obiekcie.

Mamy nadzieję, że nowa strona internetowa stanowi mocne wsparcie naszego wizerunku i jest dla naszych klientów niezbitym dowodem na to, że zależy nam na ciągłym polepszaniu jakości naszych usług. Galeria Echo jest dla mieszkańców województwa świętokrzyskiego wręcz miejscem lifestylowym, ludzie chcą i spędzają tu coraz więcej wolnego czasu, reagujemy więc na te potrzeby elastycznie. Wraz z ewolucją strony internetowej pociąga to za sobą oczywiście kolejne działania - w zakresie ulepszania bloga modowego GE, informacyjnych tablic dotykowych czy kolejnych narzędzi multimedialnych które zamierzamy wdrożyć. Nasi klienci na pewno to docenią, ich satysfakcja będzie zatem spełnieniem naszych oczekiwań.

Wzrost liczby użytkowników i "fanów" ma bezpośrednie przełożenie na liczbę klientów. Strona internetowa i media społecznościowe umożliwiają jedną z najlepszych form marketingu – tzw. marketing szeptany, marketing wzajemnych poleceń wśród znajomych, przyjaciół i rodziny. Wzajemne podsyłanie sobie linków z atrakcyjną promocją, ciekawym wydarzeniem to elementy szeroko pojętego programu lojalnościowego, który – gdy jest umiejętnie prowadzony – przekształca się w obopólny sukces.

Przy tworzeniu nowej odsłony serwisu internetowego Galerii Echo kierowano się przede wszystkim jasnością przekazu i treści które są komunikowane klientom. W związku z tym został zaprojektowany na stronie głównej nowy kalendarz dzięki któremu nawigacja po wydarzeniach odbywających się w centrum jest dużo bardziej czytelna a także umożliwia wcześniejsze zapoznanie się z ofertą centrum. Nowa strona zapewnia dostęp do interesującej nas informacji z co najmniej kilku pozycji, z wyraźnym zaznaczeniem ścieżki dostępu, dzięki której internauci wiedzą w którym miejscu serwisu są aktualnie. To bardzo ważne rozwiązania z punktu widzenia użytkownika, dlatego też staraliśmy się wystrzegać głównych grzechów popełnianych przy projektowaniu witryn internetowych.

Położyliśmy nacisk na możliwie jak najlepsze posegregowanie najczęściej wyszukiwanych informacji i podanie ich użytkownikom na tacy. Swoją wiedzę posiłkowaliśmy m.in. aktualnymi badaniami tzw. eyetrackingu czyli sposobie odczytywania informacji w serwisach internetowych. Kolejnym priorytetem była aktualność informacji pojawiających się na stronie – stąd zupełnie osobny moduł poświęcony ofercie, promocjom, konkursom, ważnym wydarzeniom, słowem: wszelkiej maści aktualnościom dzięki którym centrum naprawdę żyje w sieci. Sprawa jest bardzo ważna: w tej chwili mamy blisko 11 tys. fanów na serwisie Facebook. Jeszcze niedawno, bo w listopadzie ubiegłego roku, warszawskie Centrum Blue City chwaliło się liczbą 12 tys. fanów, nasz wynik zasługuje więc na prawdziwe uznanie. Wiążę się to oczywiście z ogromną odpowiedzialnością za treści ale również kontakt z internautami – należy reagować jak najszybciej na ich sugestie, oczekiwania, potrzeby, wskazówki. Dlatego właśnie podjęliśmy decyzję o możliwości komentowania każdego modułu naszej strony internetowej za pośrednictwem serwisów społecznościowych bezpośrednio z miejsca w którym aktualnie się znajdują na naszej stronie. Dzięki temu użytkownicy serwisu mogą wyrażać swoje opinie na bieżąco, co pozwoli nam na szybką reakcję w zakresie postulowanych zmian.

Na uwagę zasługuje bardzo czytelne wyeksponowanie udogodnień dla klientów, czyli wszystkich zastosowanych w GE rozwiązań mających na celu ułatwienie poruszania się po centrum i funkcjonowania w nim.

Oceń artykuł:

Maciej Barański, Galeria Echo Kielce: Liczba "fanów" ma bezpośrednie przełożenie na liczbę klientów

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.