Magdalena Kasperowicz-Swanson, Atlantic: Prowadzimy akcje cross-marketingowe od kilku lat

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-10-11 | 08:00
Z dnia na dzień kolejne firmy wkraczają w crossmarketing, nawiązując współpracę z markami odpowiedzialnymi za produkty z innej branży łącząc cele i cechy wspólne. 1 września ruszyła akcja Atlantic i Bielenda, polegająca na wzajemnym reklamowaniu produktów łączących zalety delikatnej bawełny. O koncepcji połączenia kampanii i jej założeniach opowiada Magdalena Kasperowicz-Swanson, Specjalista ds. Marketingu firmy Atlantic.

W trakcie planowania kampanii promocyjnej kolekcji Jesień 2011/Zima 2012 zaplanowaliśmy m.in. przeprowadzenie akcji crossowej z firmą kosmetyczną. Chcieliśmy zaakcentować hasło przewodnie kolekcji "Soft Cotton”, które zwraca uwagę na doskonałej jakości bawełnę, z jakiej wykonana jest nasza bielizna.
Uważamy, że jakość materiału jest równie ważna jak jego krój czy konstrukcja. Klienci najczęściej wybierają bawełnę nie zastanawiając się nad jej rodzajem oraz procesami, jakim została poddana w czasie produkcji. W naszych kolekcjach wykorzystujemy m.in. Bawełnę Pima Cotton, która produkowana jest na specjalistycznych plantacjach w Ameryce Południowej, Peru i Australii. Włókno to jest dłuższe i delikatniejsze niż normalna bawełna, a dodatkowo znane jest z wytrzymałości oraz zdolności wchłaniania wilgoci. Bawełnę, z której wykonujemy naszą bieliznę poddajemy także licznym, uszlachetniającym procesom wykończeniowym. Jednym z nich jest Bio-wash, dzięki któremu uzyskujemy większą miękkość i delikatność materiału. W efekcie uzyskujemy dzianinę cienką, a jednocześnie wykazującą się dużą wytrzymałością i odporną na pilingowanie (mechacenie). Innym procesem, który wykorzystujemy w procesie produkcji naszych piżam jest Peach finishing, nadający materiałowi niezwykłą miękkość i przytulność. W kontakcie ze skórą materiał daje aksamitne wrażenie „skórki brzoskwini”. Chcemy przekonać naszych klientów, aby świadomie wybierali kupowane przez siebie produkty, zwracając uwagę na specjalne oznaczenia na metkach, które  gwarantują najwyższą jakość bawełny.
Do wspólnego zorganizowania cross-promocji szukaliśmy firmy, która posiada w swoim portfolio linię kosmetyków z bawełną. Nawiązaliśmy kontakt z Bielendą, która ma ugruntowaną pozycję na rynku. Linia Bawełna marki Bielenda to kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała dla skóry suchej, wrażliwej, skłonnej do podrażnień, wymagającej nawilżenia i ochrony. Po zastosowaniu preparatów Bawełna skóra jest nawilżona, gładka, ukojona, odporna na stres i zmęczenie oraz czynniki zewnętrzne. Poprzez wspólną akcję chcieliśmy podkreślić naturalność bawełny. W czasie gdy wiele rzeczy nas uczula, konsumenci starają się wybierać produkty z naturalnych składników. W przypadku odzieży czy bielizny z oddychających materiałów, które nie podrażniają skóry. 
Przeprowadzamy akcje cross-marketingowe od kilku lat i wiemy, że przynoszą one wiele korzyści zarówno dla nas jak i dla naszych partnerów ale przede wszystkim są atrakcyjne dla naszych klientów. Do tej pory współpracowaliśmy m.in. z tak znanymi markami jak Discreet czy Dove.
Głównym kanałem komunikacji była sieć naszych salonów na terenie całej Polski oraz sklep internetowy. O promocji informowaliśmy także poprzez newsletter wysyłany do bazy naszych klientów, na naszej stronie WWW oraz poprzez kanały Social Media: (Facebook oraz Twitter). 
Wychodzimy z założenia, że aby akcja crossowa była skuteczna, korzyści powinny być obopólne. W akcji z Bielendą mieliśmy możliwość zaproponowania naszym klientom prezentu do zakupu w postaci kosmetyku, a jednocześnie poprzez promocję wzmacnialiśmy pozytywny wizerunek marki. Nasz partner, firma Bielenda mogła wykorzystać powierzchnię w naszych salonach, umieszczając materiały POS promujące linię Bawełna: plakaty oraz naklejki w przymierzalniach. Informowaliśmy o tym także w wyżej wspomnianych kanałach komunikacji, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o wspólnie przeprowadzonej akcji.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Magdalena Kasperowicz-Swanson, Atlantic: Prowadzimy akcje cross-marketingowe od kilku lat

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.