Magdalena Malczyńska, Ptak Outlet: Naszą ideą jest edukacja klientów dotycząca koncepcji outletowej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-06 | 08:00

Minął dokładnie rok od kiedy na mapie handlowej Polski pojawił się Ptak Outlet. Przez 12 miesięcy zyskał sobie on rzeszę oddanych klientów, nie tylko z regionu, ale również zza granicy. Ptak Outlet to pierwsze w Polsce centrum outletowe o zasięgu ponadregionalnym. O szczegółach funkcjonowania oraz planach na przyszłość opowiedziała Magdalena Malczyńska, dyrektor Ptak Outlet.

Ile klientów w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy działalności odwiedziło Państwa outlet?

W ostatnim roku nasz outlet odwiedziło prawie 1,5 mln. klientów, co w porównaniu z pierwszym rokiem działalności innych outletów w Polsce jest wynikiem rekordowym.

Czy odwiedzają Państwa goście zza granicy?

Ptak Outlet to pierwsze w Polsce centrum outletowe o zasięgu ponadregionalnym. Chociażby ze względu na rozwiązania komunikacyjne, jak również na ogromną popularność, w kraju i za granicą, naszego centrum handlu hurtowego. Szacujemy, że 20% wszystkich klientów stanowią klienci zza granicy, co również jest świetnym wynikiem.

Czym wyróżnia się Ptak Outlet na tle innych centrów typu outlet w Polsce?

Outlety w Polsce mają ofertę skierowaną do przeciętnego klienta, a marki są w zasadzie powtarzalne w każdym z tych obiektów. Nasz jest wyjątkowy! Mamy w ofercie marki, które zdecydowały się otworzyć swój jedyny flagowy sklep outletowy właśnie w Ptak Outlet. Markami tymi są m.in. Baldinini, Högl Shoe Fashion, Eterna, Gerry Weber, I Love Fashion (marka Fashion TV), S Ivory (marka pod patronatem Fashion Week), czy Mohito. To właśnie jeden z powodów, dla którego otrzymaliśmy nagrodę za najlepszy outlet w Europie Środkowo-Wschodniej w 2012 roku.

W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w Ptak Outlet?

Ptak Outlet kusi przede wszystkim różnorodnością oferty. Dostępne są marki ze średniej półki , dla klientów o mniejszej zasobności portfela, ale również marki z wyższej półki dla zamożniejszych (Baldinini, Tommy Hilfiger itp.). Strefa food court’u czy kawiarni, w których można spędzić chwilę z pewnością jest wartością dodaną. To wszystko w nowoczesnych wnętrzach i funkcjonalnych strefach wypoczynku.

Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie outletu?

Eventy organizowane w Ptak Outlet to przede wszystkim akcje pro-sprzedażowe. Klient outletu to osoba wymagająca i skupiona na uzyskaniu jak najniższej ceny. Dla klienta ważna jest dobra marka i atrakcyjna cena, a także unikalność produktowa, którą oferuje wiele firm poprzez sprzedaż sampli, czyli linii specjalnie produkowanych dla outletu. Oczywiście nie zapominamy o celebrowaniu wydarzeń typu: Dzień Dziecka, Dzień Matki, Mikołaj itp. Zawsze proponujemy naszym klientom szereg promocji, ofert specjalnych. Nie zapominamy o akcjach charytatywnych, jak choćby gwiazdka dla podopiecznych do mów dziecka. W ostatniej edycji uczestniczyło 300 dzieci z domów dziecka z całego regionu łódzkiego. Wspieramy również lokalne wydarzenia, a w trakcie wakacji organizujemy kino samochodowe, które skupia okoliczną ludność.

Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementu działalności outletu pozwalają na wyróżnienie Państwa outletu na tle lokalnej konkurencji?

Ptak Outlet nie ma lokalnej konkurencji bo jest jedynym tego typu obiektem w regionie. Najbliższy outlet zlokalizowany jest w odległości 160 km od naszego.

Naszą główną ideą jest edukacja klientów dotycząca koncepcji outletowej, dobra marka za cenę minimum 30% niższą niż ten sam produkt w regularnych sklepach i galeriach handlowych przez cały rok. Dbamy tym samym o wymagającego klienta z Polski, nie zapominając o potencjale zagranicznym, który jako firma wypracowaliśmy przez lata. Architektura obiektu nawiązująca do XIX – wiecznej fabrycznej Łodzi tworzy pewnego rodzaju synergię z regionem, mentalnością zakupową klientów i podejściem do mody.

A najemcy. Jak oni podsumowują te pierwsze 12 miesięcy działalności?

Dostajemy wiele pochwał od partnerów biznesowych, a także od klientów, którzy wracają do nas z wielu stron Polski. Silnie działające na polskim rynku marki np. Big Star chwalą się rekordowymi obrotami w Ptak Outlet. Wciąż rosnąca frekwencja , wielu nowych najemców każdego miesiąca, to najlepszy dowód na unikatowość tego miejsca.

Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2014 roku? Czym będzie się on różnił od poprzedniego?

Otwarcie ostatniej już fazy Ptak Outlet to duże wyzwanie, ale możliwe do osiągnięcia. Chcemy jeszcze bardziej spopularyzować nasz outlet w Rosji, Ukrainie i na Białorusi.

Czym będzie się on różnił od poprzedniego?

Czym będzie się wyróżniał...Jeszcze więcej super marek w niskich cenach, 2014 rok będzie jeszcze lepszy.

Oceń artykuł:

Magdalena Malczyńska, Ptak Outlet: Naszą ideą jest edukacja klientów dotycząca koncepcji outletowej

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.