Magdalena Mularuk, Starbucks: Polacy coraz częściej sięgają po wysokiej jakości kawę

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-19 | 08:12

Starbucks Reserve, nowy koncept, dostępny jak do tej pory tylko dla mieszkańców Amsterdamu, Moskwy i Wrocławia, obchodził w czerwcu swoje pierwsze polskie urodziny. To najlepszy czas na podsumowania oraz plany na przyszłość. Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej, w rozmowie z redakcją Galeriehandlowe.pl stwierdziła, że Polacy coraz częściej sięgają po wysokiej jakości kawę i dlatego ubiegłoroczne wprowadzenie Starbucks Reserve do Polski odniosło taki sukces.

Jak w kilku słowach mogliby Państwo podsumować Starbucks Reserve?

Otwarcie kawiarni Starbucks Reserve we Wrocławiu okazało się dużym sukcesem. Udało nam się stworzyć miejsce dla koneserów kawy, którzy chcą delektować się smakiem najlepszych kaw na świecie oraz poszerzać swoją wiedzę o kawie, które jest równie chętnie odwiedzane przez fanów naszej tradycyjnej oferty.

Dlaczego Wrocław?

Wrocław to dla nas bardzo ważny rynek o dużym potencjale, dlatego zdecydowaliśmy się rozwijać sieć naszych kawiarni w tym mieście. Udało nam się pozyskać bardzo korzystną lokalizację na rogu ulic Oławskiej i Świdnickiej, przy rynku, na którym skupia się życie towarzyskie i kulturalne miasta.

Kawiarnia z historią w tle.

Można tak powiedzieć. Nasza kawiarnia znajduje się w miejscu, gdzie niegdyś mieściła się zabytkowa, XIX-wieczna kamienica „Jęczmienny Narożnik”. W latach 1897-1919 na parterze kamienicy działała Piwiarnia Strzelińska, bardzo popularne miejsce spotkań mieszkańców Wrocławia.

A zatem Wrocław to z dużą rozwagą wybrana lokalizacja?

Hasło promujące miasto brzmi: „Wrocław – miejsce spotkań”, które jest bliskie naszej filozofii tworzenia w naszych kawiarniach wyjątkowej, przytulnej atmosfery sprzyjającej relaksowi i różnego rodzaju spotkaniom – towarzyskim czy biznesowym. I taka właśnie jest kawiarnia Starbucks Reserve – to idealne miejsce, aby spotkać się ze znajomymi lub współpracownikami, odpocząć lub popracować przy kubku aromatycznej kawy.

Starbucks Reserve istnieje także w Amsterdamie i Moskwie. Jak Państwo porównują działalność na rynku holenderskim, rosyjskim i polskim?

Kawiarnie Starbucks Reserve na każdym rynku, na jakim działają, aktywnie angażują się w życie lokalnych społeczności. Bardzo szanujemy historię miejsc, w których jesteśmy obecni, i staramy się kultywować ich tradycje. Wrocławski Starbucks Reserve mieści się w lokalu, gdzie dawniej działała Piwiarnia Strzelińska. Dokładamy starań, aby nasza kawiarnia była równie lubianym i popularnym miejscem spotkań dla mieszkańców miasta.

Czy zamierzają Państwo otwierać nowe lokale Starbucks Reserve?

Obecnie skupiamy się na prowadzeniu pierwszej kawiarni Starbucks Reserve w Polsce i stałym wzbogacaniu jej oferty. Na tym etapie jest jeszcze za wcześnie, by mówić o dalszych planach rozwoju tego konceptu.

Czy na polskim rynku kawiarnianym jest miejsce na kolejne koncepty kawowe?

Wierzymy, że tak. Zarówno dla takich firm, jakim jest Starbucks, czy niezależni operatorzy lub sieci kawiarni. Chcemy skoncentrować się na naszych działaniach, czyli na tym, aby zapewniać klientom kawiarni Starbucks i Starbucks Reserve doskonałą kawę, przyjazną i profesjonalną obsługę oraz unikalną atmosferę. To wszystko składa się na „Starbucks Experience” (niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia).

Czym Starbucks Reserve różni się od tradycyjnego Starbucksa?

Koncept Starbucks Reserve charakteryzuje specjalna oferta najwyższej jakości kaw ziarnistych oraz tzw. stanowisko „slow coffee”, przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby – w ekspresie tłokowym, tzw. French Press, który jest wykorzystywany podczas seminariów kawowych Starbucks, lub w ekspresie przelewowym typu pour over, który zapewnia jeszcze bardziej intensywny smak i aromat wybranej mieszanki ziaren. Dodatkowo zainteresowanym klientom nasi bariści opowiadają o procesie parzenia kawy oraz wpływie różnych czynników na jej smak i aromat.

Wracając do oferty kawowej. Na czym polegają różnice?

Klienci tradycyjnych kawiarni Starbucks mają do wyboru kilkanaście wyjątkowych mieszanek ziaren o różnym profilu palenia (lekko, średnio i mocno palone), pochodzących ze wszystkich regionów uprawy kawy na świecie – Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz z regionu Azji i Pacyfiku. Wszystkie nasze kawy przygotowywane są na bazie mieszanki Espresso Roast™, która posiada certyfikat Fairtrade. Ponadto w kawiarniach Starbucks tworzymy dla naszych gości tzw. „trzecie miejsce” pomiędzy domem a pracą czy uczelnią, gdzie mogą się zrelaksować przy kubku swojej ulubionej kawy. Tylko w kawiarni Starbucks Reserve dostępne są kawy z linii Starbucks Reserve®.

Czym charakteryzuje się ta linia?

To rzadkie i egzotyczne kawy ziarniste klasy premium. Każda z nich przygotowywana jest ze starannie wybieranych ziaren pochodzących wyłącznie z jednego regionu. Powstanie tej linii jest wyrazem naszej ekspertyzy oraz pasji do kawy. Kawy Starbucks Reserve® są często pozyskiwane w niewielkich, czasem trudnych do przewidzenia ilościach przez naszych ekspertów, którzy nawiązali bliskie relacje z plantatorami kawy. Ze względu na ograniczoną dostępność, kawy Starbucks Reserve® oferowane są w limitowanych edycjach.

A czy można je kupić, aby samemu je przyrządzić w domu?

Kawy Starbucks Reserve® można kupić do domu lub delektować się nimi w naszej kawiarni we Wrocławiu. Parzymy je dla każdego klienta indywidualnie, filiżanka po filiżance, w ekspresie przelewowym typu pour over albo w ekspresie tłokowym. Nasi bariści wykorzystują najlepsze metody parzenia, co pozwala nie tylko na wydobycie pełni smaku oraz podkreślenie subtelnych nut smakowych tych kaw, ale także zapewnia naszym klientom najwyższej klasy doświadczenia podczas picia kawy.

Wnętrze lokalu również jest inaczej zaaranżowane.

Tak. Koncept Starbucks Reserve charakteryzuje wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza nieco różniący się od wystroju tradycyjnych kawiarni Starbucks. Nasi goście mogą delektować się swoją ulubioną kawą, siedząc w wygodnych fotelach w stylu z lat 50-tych i 60-tych. Szczególną uwagę warto zwrócić na słynne krzesło Diamond Chair zaprojektowane przez włoskiego projektanta Harry’ego Bertoia oraz krzesła znanych amerykańskich projektantów Charlesa i Ray Eamesów. Na ścianach kawiarni znajdują się ręcznie malowane przez lokalnego artystę informacje o regionach uprawy kawy oraz stopniach jej palenia.

Jak Państwo oceniają konkurencję?

Zgodnie z nasza polityką nie wypowiadamy się na temat działań konkurencji.

Oceń artykuł:

Magdalena Mularuk, Starbucks: Polacy coraz częściej sięgają po wysokiej jakości kawę

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.