Małgorzata Konarska, Komunikacja z najemcami to priorytet dla Zarządu spółki Marywilska 44

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-09-21 | 08:58
Po dwóch latach funkcjonowania Centrum Marywilska 44 ich zarządcy są dumni z osiągniętych wyników. Zdumiewający wynik odpowiedzialności 6 mln klientów pozwala na wyciągnięcie wniosku, że w przeciągu 24 miesięcy każdy warszawiak był przynajmniej 3 razy. O osiągnięciach, polityce firmy oraz planach na przyszłość opowiada Małgorzata Konarska, Prezes Zarządu Marywilska 44 Sp. z o.o.


Szacujemy, że od 4 września 2010 roku, kiedy CHT Marywilska 44 zostało otwarte, odwiedziło je już 6 mln osób. Jeśli przyjąć, że w Warszawie jest zameldowanych 1,7 mln mieszkańców, oznacza to statystycznie, że każdy warszawiak był u nas ponad 3 razy. Jednak zasięg oddziaływania naszego Centrum jest znacznie większy niż tylko stolica. Obejmuje całą centralną i północno-wschodnią część Polski oraz kraje graniczące z Polską od wschodniej strony. Regularne połączenia autobusowe CHT Marywilska 44 ma z Estonią, Litwą, obwodem Kaliningradzkim, Białorusią i Ukrainą. Goście zza granicy robią głównie zakupy hurtowe.
Tenant mix CHT Marywilska 44 jest bardzo zróżnicowany. W chwili powstania, Centrum w głównej mierze składało się z kupców ze Stadionu Dziesięciolecia, którzy przenieśli się do nowego miejsca, ponieważ musieli zwolnić teren pod budowę Stadionu Narodowego. Wkrótce dołączyli do nich kupcy z KDT, handlowcy z innych miejsc oraz osoby, które dopiero uruchomiły działalność gospodarczą. Po dwóch latach od otwarcia oferta handlowa naszego Centrum jest już bardzo zróżnicowana i niemal kompletna. Dysponujemy siecią sklepów odzieżowych, obuwniczych, kosmetycznych, z galanterią skórzaną i bielizną. W CHT Marywilska 44 znajduje się Strefa Gastronomiczna, market spożywczy Biedronka, Mix Electronics, sklepy meblowe i wyposażenia wnętrz, sieć sklepów outletowych – odzieżowych, z art. RTV, AGD, IT, oferujących produkty w naprawdę atrakcyjnych cenach. W związku z tym, że dużej powierzchni CHT Marywilska 44 towarzyszy duża liczba najemców – mamy przy Marywilskiej 44 małe miasteczko z całą siecią usług, z których korzystają zarówno klienci jak i sami kupcy. I tak dysponujemy: kantorami wymiany walut, usługami kurierskimi, bankiem, apteką, myjnią samochodową, salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi, jubilerami, krawcami, biurem podróży, biurem rachunkowym, agencją reklamową, a nawet szkołą nauki jazdy na motocyklu. Coś dla siebie znajdą także wędkarze, miłośnicy zwierząt domowych i majsterkowicze. Zapraszamy także do sklepu kibica i lokalu z militariami. Szeroką oferta jest dla osób poszukujących artykułów z niszowych branż – są dostępne artykuły dla kobiet w ciąży, duże rozmiary, a nawet peruki – wszystko to, czego próżno szukać w przeciętnym centrum handlowym. Na terenie CHT Marywilska 44 jest prowadzona sprzedaż zarówno hurtowa jak i detaliczna.
Zmęczonych i głodnych klientów (oby obejrzeć cały asortyment trzeba pokonać ponad 7 km) zapraszamy do Strefy Gastronomicznej, gdzie najlepsi kucharze przygotowują przysmaki swoich narodowych kuchni. I tak w CHT Marywilska 44 można rozsmakować się w kuchni orientalnej, tureckiej, włoskiej i oczywiście polskiej. Mamy też super ofertę dla młodych ludzi, których coraz trudniej odciągnąć od komputera. Uruchamiamy sklep z tzw. „Warhammer –ami”. Ogromne pole bitwy, wzorowane na historycznym świecie z elementami fantasy, pozwala na staczanie emocjonujących potyczek przy pomocy figurek na specjalnej makiecie. Zabawa pobudza wyobraźnie młodych ludzi, uczy strategii i taktyki, ale przede wszystkim - współpracy. Pasjonująca rozrywka z dala od komputera! Natomiast w celu uatrakcyjnienia zakupów podczas ważnych weekendów organizujemy imprezy (eventy) dla naszych klientów.
Każda impreza jest inna i niepowtarzalna. Przy organizacji niektórych współpracujemy z samorządowymi władzami warszawskiej dzielnicy Białołęka, na terenie której znajduje się CHT Marywilska 44 oraz Towarzystwem Przyjaciół Warszawy, dzięki czemu wydarzenia zyskują na atrakcyjności. Koncerty, spektakle teatralne, pokazy mody, pokazy szkół tańca, prezentacje sztuk walki, dni wietnamskie (dużą część najemców naszego Centrum stanowią osoby narodowości Wietnamskiej) to tylko część atrakcji, jakie już odbyły się na terenie naszego centrum. Stałym elementem każdego eventu są atrakcje dla dzieci i strefa kosmetyczna z lekcjami wizażu dla pań - cieszące się ogromną popularnością. Na imprezach gościmy służby mundurowe z akcjami edukacyjnymi (policja, straż pożarna), a nawet mammobus, gdzie kobiety mogą wykonać profilaktyczne badania. W uatrakcyjnienie imprez angażujemy właścicieli sklepów, którzy fundują nagrody dla zwycięzców konkursów.
Forma działalności CHT Marywilska 44 jest na tyle unikatowa, że choć pozostajemy wciąż najmłodsi z łatwością wyróżniamy się na tle centrów handlowych znajdujących się po sąsiedzku. Nasze Centrum to konkurencyjny cenowo, komfortowy, klimatyzowany, ale wciąż… bazar, gdzie można negocjować ceny a przede wszystkim czuje się przyjazny klimat relacji międzyludzkich, bo relacje międzyludzkie stają się coraz większą wartością w handlu.
Taka forma działalności jest szczególnie ważna w dobie kryzysu, bo małe rodzinne firmy są bardziej elastyczne. Na bieżąco obserwują jaki asortyment się podoba, szybciej reagują na wszelkie nowinki. Dzięki temu szybciej też podnoszą się nawet po problemach finansowych. Dostrzegamy przyszłość tej formy handlu. Eksperci zgodnie przyznają – XX wiek to była era wielkich supermarketów, sklepów sieciowych i gigantycznych koncernów. Jednak ludzie już mają dosyć unifikacji, powtarzalności. Dlatego XXI wiek będzie czasem na zindywidualizowany handel, gdzie będzie się liczyły potrzeby pojedynczego, konkretnego odbiorcy. Na Zachodzie właśnie zaczyna się moda na bazary, u nas nigdy się nie skończyła. Natomiast dzięki formule centrum handlowego, najemcy mają korzyści, jakie daje efekt skali, czyli wspólny transport (linie KUPIECBUS dla klientów), kampanie reklamowe, organizacja eventów na terenie centrum.
CHT Marywilska 44 jest zlokalizowana poza centrum Warszawy, więc na początku były wątpliwości, czy uda się ściągnąć taką liczbę klientów, aby przedsięwzięcie było rentowne. Dlatego od początku uruchomiliśmy prywatny, bezpłatny dla Klientów transport liniami KUPIECBUS (obecnie 4 linie). Pierwszy rok funkcjonowania pokazał, że CHT Marywilska 44 ma ogromny potencjał rozwoju. W drugim roku dał się nieco odczuć kryzys gospodarczy i odnotowaliśmy lekkie hamowanie w dynamice komercjalizacji, co jednak w żadnym stopniu nie zachwiało pozycją CHT Marywilska 44 na warszawskim rynku. Z naszych danych wynika, że obecny kryzys daje się odczuć nie tyle w statystykach odwiedzin, co w zasobności portfeli klientów, którzy teraz przeznaczają nieco mniej środków na zakupy.
Komunikacja z najemcami, oparta na partnerskich relacjach, to priorytet dla Zarządu spółki Marywilska 44 Sp. z o.o. Na bieżąco reagujemy na wszelkie wnioski czy pomysły partnerów handlowych. Nasze centrum jest specyficzne, bo złożone z bardzo wielu rozdrobnionych podmiotów, dlatego od początku istnienia CHT Marywilska 44 wkalkulowana była rotacyjność, wymiana najemców. Zdrowa konkurencja eliminująca słabsze podmioty to też wielka wartość dla klientów i gwarancja dobrej jakości w jeszcze lepszej cenie. W związku z tym, że konkurencja jest prawdziwa, zdarzają się rozstania. Zwłaszcza, że kryzys eliminuje słabszych graczy. Jednak najemcy mają w nas sprzymierzeńców także w razie kłopotów. Zmiana lokalizacji sklepu, zmniejszenie bądź zwiększenie powierzchni sklepu, pomoc w promocji określonego asortymentu czy usługi - zawsze mogą liczyć na wsparcie Zarządu Marywilska 44 Sp. z o.o.
W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie inwestycji polegającej na rozbudowie centrum o 2 kolejne hale, co zwiększy obecną powierzchnię 63 tys.mkw. o kolejne 21 tys. mkw. Planujemy rozbudować sektor dla domu, wnętrza i ogrodu, gdzie znajdzie się duży market z branży budowlanej, ogrodniczej i wnętrzarskiej, bo część miasta, w której znajduje się CHT Marywilska 44 to jeden wielki plac budowy, więc tego typu branże są tu bardzo pożądane. Planujemy również zlokalizowanie w nowej części Marywilska 44 centrum rozrywki z kinem, chcemy także wzbogacić naszą ofertę o profesjonalny fitness club i tor gokartowy, które będą jednym z atrakcyjniejszych miejsc tego typu w Warszawie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Małgorzata Konarska, Komunikacja z najemcami to priorytet dla Zarządu spółki Marywilska 44

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.