Małgorzata Konarska: W ciągu 4 lat CHT MARYWILSKA 44 odwiedziło już ponad 12 mln klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-08 | 08:00

Kiedy CHT MARYWILSKA 44 rozpoczynało funkcjonowanie, chyba nikt nie spodziewał się jak duży sukces odniesie obiekt. 4 lata działalności to wskaźnik komercjalizacji na poziomie ponad 95%, 12 mln odwiedzin i ogromna rzesza zadowolonych najemców. A to nie koniec sukcesów – centrum właśnie zaczyna się rozbudowywać i wszystko wskazuje na to, że na nowo zrewolucjonizuje handlową mapę stolicy. O planach na przyszłość, źródłach dotychczasowych sukcesów i udanej współpracy z najemcami mówi Małgorzata Konarska, Prezes Zarządu MARYWILSKA 44 Sp. z o.o.

We wrześniu br. CHT MARYWILSKA 44 obchodziło już 4. urodziny. Jak mogą Państwo podsumować dotychczasowy okres działalności centrum?

Zabrzmi to może nieskromnie, ale ostatnie 4 lata to stały, dynamiczny rozwój. Gdy we wrześniu 2010 roku pani Hanna Gronkiewicz-Waltz – prezydent Warszawy uroczyście otwierała obiekt, poziom wynajętych lokali oscylował wokół 70%. Dziś to ponad 95%, a trzeba pamiętać, że specyfiką tego centrum jest duża liczba małych podmiotów, najbardziej narażonych na wahania koniunktury, stąd rotacja najemców. Jednak jesteśmy na tyle atrakcyjnym obiektem, że w miejsce odchodzących pozyskujemy stale kolejnych, ze świeżymi pomysłami na biznes w handlu.

Co zatem uważają Państwo za swój największy dotychczasowy sukces?

Największym sukcesem tego Centrum jest rozwój pomimo kryzysu odczuwalnego w tej gałęzi gospodarki. Szerzej - sukcesem jest stworzenie tysięcy miejsc pracy dla handlowców, producentów itp. - z pracy przy Marywilskiej 44 utrzymują się całe polskie rodziny! Sukcesem jest powstanie - w miejscu wysypiska śmieci - pięknego, nowoczesnego obiektu z atrakcyjną ofertą handlową. Sukcesem jest wreszcie fakt, że powstanie naszego Centrum zadziałało miastotwórczo, bo w bezpośrednim sąsiedztwie CHT MARYWILSKA 44 właśnie powstaje  znaczące w skali światowej i unikalne w Polsce nowoczesne centrum zarządzania danymi –  Centrum Kompetencji OCEAN (Otwarte Centrum Danych i ich Analiz) budowane przez Uniwersytet Warszawski.

A jak pojawienie się Państwa obiektu wpłynęło na handlową mapę stolicy?

Zachwytu wśród menagerów okolicznych centrów handlowych na pewno nie było (śmiech), ale też nie było popłochu, bo w dużej mierze stanowimy uzupełnienie ich oferty. Przeciętne centrum handlowe ma ofertę właśnie dla przeciętnego Kowalskiego, a w dodatku zaspokaja jego przeciętne potrzeby. My mamy szerszą ofertę, zaspokajamy bardziej wyrafinowane, oryginalne gusta i potrzeby - ubrania we wszystkich rozmiarach, w tym szyte na miarę, na wyjątkowe okazje, kolekcje sprowadzane z Włoch, Francji, Turcji czy Hiszpanii, odzież specjalistyczna, artykuły hobbystyczne, ręcznie robiona biżuteria, buty szyte na miarę, a w dodatku często w lepszych cenach niż produkty w sklepach sieciowych! Jedyne, na co narzekają nasi Klienci to ból nóg po odwiedzinach u nas (śmiech). Centrum jest ogromne – ponad 63 tys. m kw.  pod jednym dachem, a każda kolejna aleja handlowa kusi ciekawym asortymentem. Słowem trzeba zadbać o kondycję, ale na to też znaleźliśmy sposób - niedawno otworzył się u nas nowatorski projekt łączący fitness i siłownię, gdzie pod okiem wykwalifikowanej kadry trenerów personalnych oprócz poprawy kondycji można też poprawić sylwetkę, bo ubrania w rozmiarze 36 też u nas można kupić (śmiech).

A czym Państwa obiekt wyróżnia się na tle innych warszawskich i polskich centrów handlowych?

CHT MARYWILSKA 44 to unikatowy projekt w skali regionu. Charakteryzuje się dużą liczbą stosunkowo małych podmiotów handlowych, w znacznej części z bardzo wyspecjalizowaną ofertą handlową. Dzięki zlokalizowaniu wszystkich niewielkich najemców pod jednym dachem dużego centrum handlowego osiągamy efekt skali, który pozwala na zaangażowanie odpowiednich środków nie tylko na utrzymanie obiektu, ale też na wspólną reklamę, transport klientów itp. Handlowym sukcesem jest z pewnością wypracowanie grupy lojalnych klientów, którzy wracają regularnie na Marywilską. Cenią sobie zakupy w kameralnych butikach, niepowtarzalną relację jaką nawiązują z obsługą sklepu – najczęściej właścicielem, który na bieżąco reaguje na zmieniające się potrzeby konsumenta, a znając upodobania swoich klientów dostosowuje do nich swoją ofertę. Dla wielu klientów ważna jest różnorodność towaru – wśród samych najemców mamy 14 narodowości! Oczywiście klienci wracają tu także ze względu na bardzo korzystną relację jakości oferowanego towaru do ceny, bo konkurencja w CHT MARYWILSKA 44 jest prawdziwa.

Tym bardziej, że oferta centrum skierowana jest nie tylko do klientów detalicznych, ale także hurtowych.

Koncepcja połączenia handlu hurtowego i detalicznego wynikała z potrzeb najemców w momencie powstawania Centrum. Choć dla niektórych wydawało się to karkołomnym przedsięwzięciem, symbioza hurtu i detalu w jednym centrum funkcjonuje i ma się dobrze. Nasze Centrum jest jednym z najdłużej pracujących obiektów tego typu – jest otwarte codziennie od 4:00 do 19:00, a więc 15 godzin dziennie! Wypracowaliśmy podział godzinowy – hurtownicy pracują w godzinach porannych do 15.00, a detaliści zapewniają otwarcie lokali do 19.00. Obecnie handel hurtowy jest skupiony w hali G i ta część najemców ma najbardziej lojalnych klientów. Większość hurtowników łączy oba rodzaje handlu, więc klient detaliczny robiąc zakupy często nawet nie dostrzega różnicy.

Choć CHT MARYWILSKA 44 znajduje na Białołęce, to centrum bardzo dobrze skomunikowane jest także z innymi częściami Warszawy. W jaki sposób klienci mogą dotrzeć do Państwa obiektu?

Oprócz komunikacji miejskiej (ZTM) popularnym wśród naszych klientów środkiem transportu są specjalne autobusy KUPIECBUS. Obecnie utrzymujemy 3 linie: z Centrum Warszawy (Pl. Narutowicza), z osiedla Chomiczówka przez Metro Młociny oraz z Bemowa. Wygodnie można też dojechać do naszego Centrum samochodem. Komfort transportu poprawił się po oddaniu do użytku mostu im. Marii Skłodowskiej–Cure (mostu północnego) łączącego Białołękę z Bielanami. Teraz czekamy tylko na zakończenie remontu mostu Grota-Roweckiego w ciągu trasy S8 i droga na Marywilską jeszcze się skróci.

Współczesne centra handlowe spełniają coraz więcej funkcji – na ich terenie klienci mogą już nie tylko zrobić zakupy, ale także skorzystać z licznych punktów usługowych, oferty gastronomicznej czy rozrywkowej. Czy CHT MARYWILSKA 44 również spełnia takie dodatkowe funkcje?

Dziś usługi komplementarne wobec handlu są normą w każdym tego typu obiekcie, a w naszym przypadku są niezbędne nie tylko ze względu na klientów Centrum. Właściciele lokali handlowych, ich rodziny, sprzedawcy, zaopatrzeniowcy, spędzający tu wiele godzin każdego dnia, przy takiej skali przedsięwzięcia stanowią także potężną grupę odbiorców. A zatem oczywiście mamy szeroki wachlarz usług: krawieckich, jubilerskich, reklamowych, rachunkowych, kurierskich, bankowych, farmaceutycznych, fryzjerskich i kosmetycznych. Mamy myjnię samochodową i plac manewrowy do nauki jazdy motocyklem. Na klientów czeka strefa gastronomiczna i właśnie otwarta strefa relaksu, regularnie organizujemy tematyczne eventy. Chciałabym jednak podkreślić, że CHT MARYWILSKA 44 to jednak przede wszystkim miejsce, gdzie przyjeżdża się na zakupy. Z naszych danych wynika, że średni czas przebywania na terenie Centrum wynosi jednorazowo 2 godziny. Pomimo niezłego transportu, na dojazd do CHT MARYWILSKA 44 z centrum Warszawy trzeba zarezerwować około 30-40 min., więc nikt nie przyjeżdża do nas tylko na kawę…

Mimo, że centrum ma już ugruntowaną pozycję tak wśród konkurencji jak i wśród klientów, nie zwalniają Państwo tempa – w czerwcu ruszyła rozbudowa obiektu.

Rozbudowujemy się, bo to miejsce ma ciągle ogromny potencjał rozwoju. W pierwszym etapie inwestycji dotychczasowy obiekt centrum handlowego powiększy się o ponad 2 tys. m kw., na których znajdzie się m.in. 8 lokali handlowych - zlokalizowanych w prestiżowym Pasażu Głównym CHT MARYWILSKA 44 oraz część administracyjno-biurowa. Oprócz lokali handlowych Centrum zyska przestronne patio, gdzie będzie można odpocząć po zakupach. Miejsce spełni także funkcję rozrywkową – będą tu organizowane cykliczne imprezy dla klientów. I etap rozbudowy zakończy się w październiku i już przed świętami nowa część będzie tętnić handlowym życiem. W II etapie Spółka zamierza wybudować w bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Handlowego MARYWILSKA 44 Park Handlowy MARYWILSKA 44 o powierzchni 15 tys. m kw. W tej części planujemy uzupełnić ofertę obiektu o asortyment z branż: budowlanej, ogrodniczej, wyposażenia wnętrz, RTV, AGD. Nowa część będzie miała inną formułę i w żaden sposób nie będzie konkurencyjna wobec istniejącej. Już dziś zapraszam podmioty zainteresowane wynajęciem powierzchni handlowej w nowej części obiektu do kontaktowania się z naszym biurem komercjalizacji. Największym atutem  Parku Handlowego będzie z pewnością bliskie sąsiedztwo istniejącego centrum, które wpisało się mocno na handlową mapę regionu i zyskało uznanie wśród klientów.

Przed jakimi wyzwaniami Państwa zdaniem stoją obecnie wielkopowierzchniowe obiekty handlowe?

Tak jak wspominałam, CHT MARYWILSKA 44 nie jest typowym centrum handlowym z kilkunastoma sklepami sieciowymi, które gwarantują sobie wyłączność na określony segment rynku. U nas konkurencja jest prawdziwa i to ciągle naprawdę działa. Według mnie dość dobrze nasycony rynek obiektów handlowych będzie podążał w tym kierunku, aby zaspokajać coraz bardziej wyrafinowane, wyspecjalizowane potrzeby klienta, łącznie z potrzebą unikalnego kontaktu, relacji budowanej na linii sprzedawca - klient. Wielkie sklepy sieciowe z wieszakami po horyzont i zagubionym w nim klientem powoli będą odchodziły do lamusa. Przecież taki rodzaj handlu dziś prowadzą już nawet markety spożywcze! Nasi handlowcy oferują krótkie serie, czasem pojedyncze egzemplarze, na bieżąco reagują na potrzeby konsumenta, nowinki, mody. Np. rok temu nie było wiosny – tej termicznej. Wielkie sieci handlowe cały uszyty na ten sezon towar odłożyły do magazynów. Czy mają szansę niemodne już wzory sprzedać w kolejnym sezonie? Wątpliwe. Oczywiście za tę „wpadkę” zapłacą klienci kupując kolejną kolekcję. Nasi handlowcy z racji mniejszej skali i szybszej reakcji na zmieniającą się sytuację rynkową są mniej narażeni na ryzyko finansowego fiaska.

Po rozbudowie łączna powierzchnia użytkowa CHT MARYWILSKA 44 wyniesie blisko 65 tys. m kw., na której klienci będą mogli znaleźć ponad 1300 sklepów. Na jakiej zasadzie dobierają Państwo najemców?

Najlepszym regulatorem branż handlowych wciąż pozostaje rynek. To zainteresowanie klientów, popyt decyduje o rentowności poszczególnych handlowców, a my dbamy tylko, aby pozyskiwać te branże, których brakuje. Przedsiębiorczość niektórych naszych najemców naprawdę imponuje. Tu tworzą się przyszłe fortuny! Ci najbardziej prężni otwierają kolejne sklepy zarówno na terenie naszego Centrum jak i w innych miejscach. Oczywiście trzymamy za nich kciuki. To szalenie inspirujące obserwować, jak ciężką pracą, uważnym wsłuchiwaniem się w potrzeby klienta, szukaniem nowych, ciekawych rozwiązań odnoszą handlowy sukces. Może powstanie u nas kolejne LPP?

Na terenie Państwa obiektu działalność prowadzi ponad 1000 najemców. Czy ci którzy chcieliby się dodatkowo wyróżnić wśród pozostałych marek mają taką możliwość?

Każdy sklep, który potrzebuje promocji otrzymuje od nas wsparcie marketingowe. Zasadą jest, że na większą pomoc mogą liczyć nowo otwierane podmioty, które dopiero wypracowują klienta. Szeroki wachlarz usług reklamowych, obejmuje począwszy od promocji na naszej stronie internetowej, portalach społecznościowych, udział w kampaniach outdoorowych, telewizyjnych, radiowych, prasowych i internetowych. Bardzo cenioną przez naszych Najemców formą promocji, która stała się już znakiem rozpoznawczym Centrum, jest emisja spotów w radiowęźle CHT MARYWILSKA 44. Cyklicznie wydajemy katalogi promocyjne z wyborem najlepszych pozycji spośród dostępnych na terenie Centrum. Współpracujemy z najemcami przy okazji organizacji imprez.

A współpraca na linii najemcy-zarządca? Jak się Państwu układa?

Jest takie powiedzenie, że gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania, a co dopiero gdy właścicieli sklepów jest ponad 1000 w tym wielu, którzy swoje zdanie wyrażają w językach obcych! Oczywiście nie da się „uszczęśliwić” wszystkich, ale wypracowaliśmy formy dialogu, które pozwalają na całkiem dobry kontakt. Regularnie zbiera się Rada Marketingowa składająca się z przedstawicieli zarządcy oraz reprezentacji najemców. Narady bywają burzliwe, ale  dochodzimy w końcu do konsensusu, bo dla obu stron współpraca jest jedyną możliwą opcją.

Wiele mniej znanych marek skarży się, że obiekty wielkopowierzchniowe nastawione są na współpracę jedynie z dużymi i popularnymi sieciówkami. W przypadku CHT MARYWILSKA 44 jest chyba jednak inaczej, a duża i zróżnicowana oferta handlowa to jeden z największych atutów obiektu.

Zgadza się. Już dziś zapraszamy wszystkich, których sieciówki wyparły z innych centrów handlowych. Znajdziemy dla Was miejsce! Rzeczywiście – jesteśmy jak wielka sieć z drobnymi rybami, choć kilka grubszych też się u nas zadomowiło. W czym tkwi tajemnica sukcesu? W CHT MARYWILSKA 44 sprzedawca, który jest najczęściej także właścicielem sklepu zależy na zadowoleniu klienta, bo od tego bezpośrednio zależy jego zysk. Sprzedawcy w sklepie sieciowym zależy głównie na tym, aby skończył się dzień pracy i na tym polega zasadnicza różnica. Żeby zoptymalizować zysk wiele naszych sklepów prowadzi też sprzedaż internetową, choć ostatnio obserwujemy też odwrotny trend – właściciele sklepów internetowych, którzy się dobrze rozwijają w pewnym momencie dochodzą do wniosku, że potrzebują  punktu w tzw. realu, który doda biznesowi wiarygodności i będzie np. miejscem odbioru zakupionych towarów. I my jesteśmy idealnym miejscem z korzystnymi cenami najmu, elastyczną powierzchnią handlową, dobrą komunikacją i rozpoznawalnością. A czym jeszcze przyciągamy lokalny biznes? Nikogo nie faworyzujemy, sukces handlowca zależy wyłącznie od jego przedsiębiorczości.

Nowości czekają także na najmłodszych klientów odwiedzających Państwa centrum – już niedługo uruchomione zostanie Centrum Zabaw dla dzieci z jedną z największych w Polsce konstrukcji sprawnościowych.

Figlarium – bo tak nazywa się nasze Centrum Zabaw to rzeczywiście fantastyczne miejsce dla dzieci i dla rodziców, którzy marzą o zakupach bez ciągłego narzekania i gubienia pociech. Projekt jest imponujący i mamy nadzieję, że wiele rodzin zechce go przetestować. Oczywiście centrum jest wyposażone także w inne udogodnienia np. pokój dla matki/ojca z dzieckiem, gdzie można wygodnie nakarmić, przewinąć malucha. A dla tych nieco starszych dzieci mamy plac zabaw oraz samochodziki-wózki, aby mogły towarzyszyć rodzicom na zakupach, bo dla nich przecież także mamy szeroką ofertę handlową – ponad 70 sklepów!

Z upływem czasu zmienia się zapewne nie tylko Państwa centrum, ale także klienci. Czy w ciągu tych 4 latach zauważyli Państwo zmiany w podejściu Polaków do zakupów?

Klienci są coraz bardziej wymagający i ta podnoszona coraz wyżej poprzeczka stanowi wyzwanie dla handlowców. Jeszcze kilka lat temu klientowi wystarczała jedna para pantofli – najlepiej czarnych, żeby pasowały do wszystkiego. Teraz szukają coraz bardziej oryginalnych produktów, zwracają uwagę na wszystkie detale, porównują. Wymagania wzrosły też w kwestii jakości towaru. Handlowcy muszą temu wyzwaniu sprostać, bo słaby jakościowo towar można sprzedać klientowi tylko raz, a naszym najemcom zależy na wypracowaniu stałej grupy odbiorców. Oczywiście wymagania dotyczą także ceny produktów, więc trzeba szukać nowych producentów, tańszych dostawców. To jest olbrzymia praca wykonywana przez tysiące naszych handlowców każdego dnia po to, aby zadowolić tego coraz bardziej wymagającego klienta.

Ilu klientów w ciągu tych 4 lat odwiedziło już Państwa centrum? Czy zauważają Państwo w tym zakresie tendencje wzrostowe?

W ciągu tych 4 lat przyjechało na zakupy ponad 12 mln klientów. Rekord padł przed ubiegłorocznymi świętami Bożego Narodzenia, kiedy jednego dnia przyjechało do nas 35 tys. osób! Trudno mówić o zmieniającej się klienteli, bo od samego początku odwiedza nas cały przekrój społeczny, począwszy od młodzieży polującej na modowe nowinki, przez całe rodziny zaopatrujące się na wszystkie okazje, a skończywszy na emerytach i rencistach, którzy wreszcie mają miejsce z szeroką ofertą dostosowaną do swoich potrzeb i kieszeni. Ciągle odnotowujemy wzrost poziomu odwiedzalności, choć nie postępuje on już tak dynamicznie, jak na początku funkcjonowania Centrum.

A jaki jest zasięg oddziaływania Państwa centrum?

Charakterystyczne dla CHT MARYWILSKA 44 jest to, że ten zasięg jest dużo szerszy niż ma to miejsce w przypadku przeciętnego obiektu handlowego. Na zakupy nie przyjeżdżają jedynie okoliczni mieszkańcy, nie tylko mieszkańcy Warszawy i sąsiadujących miast, ale mieszkańcy całej tzw. ściany wschodniej od Białegostoku po Lublin. Znaczącą grupę klientów stanowią też inne grupy narodowościowe, głównie zza wschodniej granicy.

Dzień Dziecka pod Palmami i Egzotyczne Safari, pokazy mody czy Jarmark Wielkanocy – to tylko niektóre przykłady eventów organizowanych w CHT MARYWILSKA 44. Czym charakteryzuje się Państwa kalendarz marketingowy?

Staramy się, aby imprezy organizowane na terenie CHT MARYWILSKA 44 były zróżnicowane i aby - tak jak oferta handlowa Centrum – zadowoliły wszelkie gusta. Pamiętamy oczywiście, że zabawa odbywa się przy okazji zakupów, więc zawsze jest lekka, miła i przyjemna. Często do współpracy przy organizacji eventów angażujemy najemców, którzy mają okazję wypromować swój sklep - a to przez pokaz swoich kolekcji, fundowanie nagród w konkursach, organizację imprez towarzyszących, czy przygotowanie cateringu.

Czego możemy Państwu życzyć z okazji 4. urodzin na kolejne lata działalności?

Pomyślnej komercjalizacji nowej części obiektu, rzeszy lojalnych, zadowolonych klientów i przedsiębiorczych najemców - słowem kontynuacji udanego projektu. Więcej nam nie trzeba.

Oceń artykuł:

Małgorzata Konarska: W ciągu 4 lat CHT MARYWILSKA 44 odwiedziło już ponad 12 mln klientów

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.