Małgorzata Mitoraj-Jaroszek, McArthur: Nastawiamy się na ewolucję, a nie rewolucję

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-02-12 | 08:00

Wraz z końcem minionego roku obuwnicza marka McArthur rozpoczęła proces zmiany aranżacji wnętrz swoich salonów. Nowe punkty sprzedaży zyskały już wszystkie elementy nowego konceptu, łącznie z odświeżonym logo marki. Rok 2014 zapowiada się równie obiecująco: kolejne planowane otwarcia oraz kontynuacja remodelingu i wprowadzenie programu lojalnościowego. O szczegółach mówi Małgorzata Mitoraj-Jaroszek, prezes zarządu McArthur.

Jak mogą podsumować Państwo 2013 r.?

Rok 2013 był dla firmy McArthur okresem stabilnego rozwoju. Otworzyliśmy 3 nowe salony – jeden outletowy w Annoplu oraz dwa w galeriach Katowickiej i Poznań City Center. Powiększyliśmy także nasz salon w Zakopanem.

Czy w porównaniu do lat ubiegłych zauważyli Państwo wzrost przychodów, czy wręcz przeciwnie – kryzys spowodował ich spadek?

W 2013 roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 40%. Najlepszy był dla nasz drugi kwartał. Najtrudniejszy z kolei pierwszy kwartał, a zwłaszcza marzec, kiedy zimowa aura skutecznie zniechęciła klientów do zakupów.

McArthurr zyskał nowy koncept aranżacji wnętrz salonów oraz logo w nowej odsłonie. Dlaczego zdecydowali się Państwo na odświeżenie wizerunku?

Nowy koncept sklepów był naturalną konsekwencją rozwoju firmy oraz wymagań rynku. Zależało nam, aby klienci dobrze czuli się w naszych salonach, buty były eksponowane w odpowiednim świetle. Zmiana wyglądu salonów powinna być zsynchronizowana ze wzrostem jakości obsługi klienta. W wyjątkowym sklepie, powinna być wyjątkowa obsługa klienta - to nasze motto na 2014 rok.

Jaką strategią posługują się Państwo podczas wdrażania remodelingu?

Nastawiamy się na ewolucję, a nie rewolucję. Stopniowo będziemy wprowadzać nową koncepcję w życie i przygotowywać naszych klientów do nowego logo. Wszystkie nasze nowe salony są otwierane według nowego konceptu, a jeśli chodzi o już funkcjonujące salony, stopniowo zaczynamy wprowadzać zmiany od najlepszych salonów oraz tych które wymagają modernizacji. Poprzedni wygląd zostanie zachowany w salonach znajdujących się w galeriach, gdzie obecnie kończą się nam umowy i nie podjęliśmy finalnych decyzji dotyczących dalszej współpracy z tymi galeriami.

Za pomocą jakich środków marketingowych promują Państwo nowy koncept?

W najbliższym czasie będziemy się koncentrować na zintegrowanych działaniach marketingowych obejmujących budowanie społeczności wokół marki McArthur.z wykorzystaniem narzędzi social shopping, synchronizacji i monitorowania mediów społecznościowych, jak i rozbudowanie public relations. W pierwszym kwartale 2014 zostanie wdrożony też nowy bogaty program lojalnościowy dla naszych klientów.

Jaką część rocznych przychodów generuje Państwa e-sklep?

Dostrzegamy znaczenie rozwoju sprzedaży przez internet. W roku 2013 odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 100%. W pierwszym kwartale 2014 roku planujemy wdrożenie nowej platformy internetowej oraz dalsze doskonalenie procesów związanych z e-commerce.    

Jakie są Państwa plany rozwoju na 2014 rok? Kiedy możemy spodziewać się otwarcia kolejnych sklepów McArthur?

Nasza strategia na 2014 rok będzie się opierała na zrównoważonym wzroście nowo otwartych salonów jak i zamykaniu salonów w słabych galeriach, tzn. takich, w których rola zarządzających sprowadza się do rozliczania należności czynszowych. Planujemy maksymalnie 5 otwarć, tylko w dobrze funkcjonujących centrach handlowych w średnich i dużych miastach. Jednocześnie zajmiemy się także modernizacją już istniejących salonów.

Oceń artykuł:

Małgorzata Mitoraj-Jaroszek, McArthur: Nastawiamy się na ewolucję, a nie rewolucję

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.