Sieć sklepów Kuferek, zajmuje się sprzedażą artykułów wyposażenia i dekoracji wnętrz, a w szczególności porcelany, szkła ozdobnego, obrusów oraz różnego rodzaju upominków. Mimo, że działa na terenie zaledwie kilku miast, już zapowiada następne otwarcia. O planach rozwoju oraz dotychczasowej działalności opowiada Małgorzata Szymańska, specjalista marki Kuferek.
Jak przedstawia się historia marki? Od kiedy funkcjonuje na polskim rynku i jak zaczęła się jej działalność?
Potrzeba jest matką wynalazku, w naszym przypadku zadecydowała potrzeba zakupu szkła użytkowego i porcelany na domową uroczystość. I tak w 2007 roku powstała firma Skład Szkła, zajmująca się sprzedażą hurtową szkła użytkowego, porcelany oraz upominków. Po niedługim czasie otworzyliśmy pierwszy salon o nazwie Kuferek w Zielonej Górze, zyskując sobie duże grono zadowolonych klientów.
Czy od tego czasu wiele się zmieniło?
Zaczynaliśmy od sprzedaży hurtowej. Obecnie rozszerzamy sieć salonów detalicznych.
W jakich miastach działają obecnie salony Kuferek?
Działalność naszych salonów ma charakter regionalny. Skupiliśmy się na Ziemi Lubuskiej. Posiadamy dwa salony detaliczne oraz punkt sprzedaży hurtowej w Gorzowie Wielkopolskim oraz salon w Zielonej Górze.
Jakiś czas temu otworzyli Państwo salon w CH Nova Park. Kiedy dokładnie odbyło się otwarcie? Czy towarzyszyło temu jakieś szczególne wydarzenie?
Otwarcie odbyło się 9 listopada i towarzyszyła temu akcja promocyjna pod hasłem Na dobry początek.
Czy koncentrują się Państwo na rozwoju wyłącznie w centrach handlowych czy także poza nimi?
W chwili obecnej koncentrujemy się na centrach handlowych, w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Jaką powierzchnię zajmują Państwa sklepy oraz czym się charakteryzują?
Salony posiadają powierzchnie pomiędzy 100-150 mkw. Charakteryzują się bogatą ofertą porcelany, szkła ozdobnego i użytkowego oraz upominków renomowanych marek.
Czy działają Państwo na zasadzie franczyzy czy jedynie na zasadzie inwestycji własnych?
W chwili obecnej działamy na zasadzie własnych inwestycji, ale w niedalekiej przyszłości planujemy otwieranie także placówek franczyzowych.
Do jakich klientów skierowana jest oferta Kuferek?
Oferta naszych sklepów skierowana jest do wszystkich kategorii wiekowych klienta. Dewiza naszych salonów to Twoja inspiracja ,nasze propozycje. Staramy się ,aby w ofercie naszych salonów znajdowały się propozycje uwzględniające różne gusta oraz możliwości klientów.
Jakie produkty cieszą się największą popularnością?
W całej gamie oferowanych produktów, największą popularnością wśród klientów cieszy się szkło ozdobne oraz porcelana.
Zajmują się Państwo sprzedażą detaliczną oraz hurtową. Który ze sposób sprzedaży jest dla Państwa firmy bardziej opłacalny?
Większe zadowolenie daje mam obsługa klienta detalicznego.
Co uważają Państwo za największy atut salonów oraz samej marki?
W naszych salonach jest bardzo różnorodny towar, szybko reagujemy na potrzeby klientów. Podchodzimy do ich potrzeb indywidualnie. Jak w prawdziwym Kuferku, jest to mieszanka, której efekt jest nieprzewidywalny. Uzupełnieniem oferty sprzedażowej w salonach jest sprzedaż herbat i kaw na wagę oraz usługa pakowania prezentów.
Czy rynek wyposażenia wnętrz jest Państwa zdaniem nasycony? Jak wygląda sytuacja konkurencji na rynku?
Stworzenie zauważalnego wizerunku sklepu w branży wyposażenia wnętrz wymaga dużej wytrwałości oraz podążania za aktualnymi trendami i potrzebami klientów. W chwili obecnej na rynku działa kilka firm spełniających te warunki, mamy nadzieję, że salony Kuferek również w niedalekiej przyszłości do nich dołączą i będą marką rozpoznawalną wśród klientów ceniących jakość polskich marek.
Czy uważają Państwo inne, duże sieci za konkurencję?
Stawiamy na indywidualne podejście do klienta i jego potrzeb, a konkurencja mobilizuje nas do działania nad jakością usług oraz jeszcze większą starannością w wyborze oferowanych produktów.
Jak wygląda sytuacja rozwoju poza granicami Polski? Czy planują państwo ekspansję zagraniczną?
W obecnej chwili skupiamy się na rynku krajowym.
Czy planują Państwo poszerzenie asortymentu sklepów? Jeżeli tak to o jakie produkty?
Nieprzerwanie poszerzamy gamę oferowanych produktów w naszych salonach, a kierunek tego rozwoju wyznaczają sami klienci poszukując określonych produktów.
Czy planowane są otwarcia nowych sklepów?
Pracujemy intensywnie nad rejonem wielkopolskim ze szczególnym uwzględnieniem Poznania.
Tagi: