Mamy w sobie nieustający głód do zmian i nowości

2024-04-02 | 10:30

Pasibus to wywodząca się z Wrocławia sieć burgerowni, która od ponad 10 lat prowadzi dynamiczną ekspansję, oferując Polakom bardzo dobrej jakości smaczne burgery. Ciągle rosnąca liczba restauracji, dywersyfikacja kanałów sprzedaży i poszukiwanie najlepszych lokalizacji sprawiają, że liczba klientów wciąż wzrasta. Jak podkreśla w rozmowie Zbigniew Dolata, Dyrektor ds. Ekspansji i Nieruchomości Pasibus - rok 2023 przygotował nas na szeroką ekspansję i to na nią będziemy stawiać w najbliższych latach.


Przypomnijmy Czytelnikom kim jest i skąd wywodzi się marka Pasibus?

Pasibus to sieć burgerowni, która zapoczątkowała swoją działalność od foodtrucka, który wyjechał na ulice Wrocławia w 2013 roku. W foodtrucku przywieźliśmy Polakom nie tylko wybitny smak i świetną jakość burgerów. Dzieliliśmy się naszą pasją, kreatywnością i przyjazną, streetfoodową atmosferą. W tej chwili marka prowadzi 26 lokali w 14 miastach w Polsce, 4 mobilne foodtrucki, oraz zatrudnia ponad 700 pracowników.  Mimo szerokiej ekspansji naszymi niezmiennymi benefitami są produkty - świeżo mielona wołowina, unikalne kompozycje smaków burgerów, autorskie dodatki, ale także unikalny klimat, który rozkochał w sobie miliony konsumentów w Polsce.

Jaki był miniony, 2023 rok dla marki Pasibus? Na czym koncentrowaliście swoją uwagę i co udało się osiągnąć?

Rok 2023 skoncentrowany był na budowaniu fundamentów pod szybką ekspansję. Skupiliśmy się na rozwoju naszych ludzi i kadry managerskiej, na poszerzeniu naszej oferty produktowej oraz na automatyzacji i rozwoju technologii. Powyższe obszary wspierają rozwój doskonałości operacyjnej i realnie przekładają się na komfort pracy naszych pracowników oraz doświadczenia naszych gości. W kontekście rozwoju procesów technologicznych wdrożyliśmy nowy model kuchni, w celu poprawy ergonomii i zwiększenia skuteczności operacyjnej. Proces remodelingowy kuchni obejmował  opracowanie projektowe i wdrożenie nowej linii technologicznej z wykorzystaniem efektywnego wyposażenia produkcyjnego oraz systemów wspierających i systematyzujących produkcję - Kitchen Display System. Jednocześnie w minionym roku wprowadziliśmy do sieci samoobsługowe kioski sprzedażowe, a także zaprezentowaliśmy naszym gościom długo oczekiwaną aplikację mobilną. Rok zakończyliśmy ilością ponad 350 tys. pobrań, co pozwala nam efektywniej komunikować się z naszymi Gośćmi.

Jakie są główne kierunki rozwoju i cele strategiczne marki Pasibus na najbliższe lata?

 Nasze plany strategiczne, to świadoma korelacja wielu obszarów. Stawiamy na nieustanny rozwój naszych ludzi, innowacje produktowe, a także na wdrożenie innowacyjnych technologii dających przewagę konkurencyjną. Mamy w sobie nieustający głód do zmian i nowości. Naszym paliwem jest kreatywność i zamierzamy ją wykorzystać, wprowadzając nietypowe i nieszablonowe rozwiązania. Wszystko to, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia naszych gości. Rok 2023 przygotował nas na szeroką ekspansję i na nią będziemy stawiać w najbliższych latach. W kontekście restauracji - oprócz zwiększenia ich ilości i dywersyfikacji kanałów sprzedaży (aplikacja, kiosk sprzedażowy), dotyczyć ona będzie także wprowadzenia zróżnicowanych formatów. Pasibus 10 lat temu sprzedawał burgery z food trucków, dziś nasze restauracje rozwijamy w centrach handlowych w formacie z własną salą konsumpcji, na food courtach, zwiększamy swoją obecność w high street, a także decydujemy się na obecność w topowych parkach handlowych. W tym miejscu możemy także już zdradzić, że po niemal dwóch latach przygotowań, jesteśmy gotowi na  kolejny nowy format, tj  drive thru, którego premiera odbędzie się w 2025 roku w naszym rodzinnym Wrocławiu. W bieżącym roku planujemy otworzyć minimum osiem restauracji w najbardziej rozpoznawalnych galeriach, czy ulicznych lokalizacjach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy oraz Gliwicach. Jesteśmy dobrze przygotowani na rozwój i dzięki działaniom podjętym m.in. w roku 2023 w trzy lata spodziewamy się dwukrotnie zwiększyć ilość naszych restauracji.

Jakie główne wyzwania stoją przed marką Pasibus, aby mogła realizować swoje ambitne plany? Gdzie widzicie szanse, a gdzie zagrożenia?

Szanse upatrujemy w zwiększeniu naszej konkurencyjności przez inwestycje w naszych ludzi, w nowe technologie, a także w zwiększeniu dostępności naszej sieci i poszerzania grona naszych Gości. Nasza organizacja jest przygotowana na dynamiczny rozwój i chcemy maksymalnie wykorzystać pojawiające się szanse. Mowa tutaj między innymi o dostępności, topowych lokalizacjach w największych miastach w Polsce - w tym zakresie nasz zespół rozważy każdą z opcji, dlatego serdecznie zachęcamy do kontaktu z nami i prezentacji ofert. Naturalnie potrafimy także zauważać zagrożenia, ale i efektywnie na nie reagować. Występująca w ostatnich latach zmienność uwarunkowań rynkowych, wzrost kosztów działalności operacyjnej - ustawodawstwo związane z kosztami pracy, ceny mediów, wzrost kosztów surowca - zostały przez nas stosunkowo dobrze zneutralizowane. Są jednak nowe obszary zagrożeń  makro, jak sytuacja geopolityczna na świecie, czy demografia, które determinują konieczność rewizji naszej działalności i skutecznego przygotowania się na te wyzwania.

Od chwili powstania, widać wyraźnie ewolucję brandu na polskim rynku - od otwarcia pierwszego food trucka, aż po ogólnopolską przez ekspansje stacjonarnych punktów sprzedaży i rozwój infrastruktury wewnętrznej. Jak będzie wyglądała marka Pasibus np. za 10 lat? Jak skomentujecie obszar nowych restauracji?

Jedno się nigdy nie zmieni: jesteśmy i będziemy burgerownią. Wywodzimy się ze streetfoodu, z foodtrucków i jesteśmy dumni ze swoich korzeni. Chcemy budować sieć inną od pozostałych - autentyczną i stawiającą na jakość. Chcemy nieustannie szerzyć streetfoodową kulturę i udowadniamy, że da się to zrobić, nie powielając schematów. My wierzymy, że można odpowiedzieć na potrzeby naszych gości - tworzyć jakościowe i kreatywne jedzenie, które mimo szybkiego tempa ich wydania i wysokiej dostępności będzie dostarczało emocji i przyjemności. Przy tym wszystkim Pasibus ma śmiałe aspiracje na dynamiczny rozwój sieci, zwiększenie dostępności i liczebności restauracji w możliwie najlepszych lokalizacjach. Chcemy rosnąć i dzielić się tym, co w marce najlepsze. Nasz cel to 150 restauracji na terenie Polski w okresie 10 lat, pozostając przy tym uczciwymi wobec siebie i gości.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Tagi: Pasibus Rozwój sieci handlowych Zbigniew Dolata
Oceń artykuł:

Fot: Pasibus Źródło: Pasibus

Mamy w sobie nieustający głód do zmian i nowości

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.