Marek Łebek, Smyk: W naszych sklepach ubiera się już trzecie pokolenie Polaków

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-26 | 09:00
W tym roku marka Smyk obchodzi swoje 35-te urodziny. Jak z perspektywy czasu firma może podsumować swoją działalność zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych? O planach rozwoju, nowej koncepcji salonów i konkurencji opowiada Marek Łebek, PR& marketing manager sieci sklepów Smyk.

Oceniając nasze osiągnięcia z perspektywy 35 lat, za nasz największy sukces uważamy zbudowanie bardzo silnej pozycji marki Smyk na rynku polskim, jak i ciągłe jej wzmacnianie poza granicami kraju. Dzięki dynamicznemu rozwojowi sieci naszych sklepów, Smyk jest obecnie w Polsce nieomal synonimem sklepu z zabawkami i artykułami dla dzieci. W naszych sklepach ubiera się już trzecie pokolenie Polaków. Przez te wszystkie lata z powodzeniem odpowiadaliśmy na potrzeby i gusta naszych Klientów, spełnialiśmy dziecięce marzenia i realizowaliśmy potrzeby rodziców. Zdobyliśmy ogromne doświadczenie, które procentuje tym, że sieć naszych sklepów jest obecnie największa w Polsce. Z myślą o naszych małych gościach i ich opiekunach, każdego roku otwieramy do kilkunastu salonów. W 2011 roku otworzyliśmy w Polsce 14 nowych sklepów, kilka następnych również w pozostałych krajach, w których działamy. Kolejnym dużym sukcesem było wprowadzenie na rynek nowego konceptu Smyk Megastore. Pod koniec 2010 roku został otwarty pierwszy sklep działający pod tą marką, wyróżniający się jeszcze szerszą ofertą zabawek, ubrań i wszelkiego rodzaju akcesoriów dziecięcych.W 2012 roku planujemy otwarcia kolejnych salonów Smyk i Smyk Megastore - to największe wyzwanie. Wiąże się z tym m.in. konieczność stałego poszerzania i urozmaicania naszej oferty.
Roczne obroty Grupy Smyk (sklepy Smyk na wszystkich rynkach oraz niemieckie salony Spiele Max) w 2011 były o niemal 16% wyższe niż w roku 2010 i wyniosły blisko 970 mln zł. Szacujemy, że w 2012 roku przekroczą one 1 mld zł. W każdym roku nasze sklepy odwiedzają miliony klientów. Co więcej – wciąż zdobywamy nowych odbiorców, co jest efektem zarówno zwiększającej się liczby gości odwiedzających nasze „stare” sklepy, jak i powstawaniem kolejnych salonów. Tak wysoką lojalność naszych klientów budujemy dzięki nieustannemu wsłuchiwaniu się w ich potrzeby – na bazie naszych obserwacji i informacji zwrotnych od klientów powstała m.in. idea sklepów Smyk Megastore czy sklepu internetowego smyk.com.
Smyk Megastore, to uruchomiony w 2010 roku innowacyjny koncept wielkopowierzchniowego sklepu, dedykowany największym miastom w Polsce. Rynek produktów dla dzieci znamy doskonale, właściwie budowaliśmy go od podstaw. W ciągu wielu lat naszej działalności przeprowadzaliśmy wiele różnego rodzaju badań. Poza tym mamy stały kontakt z naszymi klientami i wsłuchujemy się w ich opinie. To z potrzeb naszych klientów narodził się pomysł nowej koncepcji sklepów, postanowiliśmy więc, zgodnie z naszą misją, spełnić ich potrzeby i marzenia. Ze względu na niezwykle dużą powierzchnię handlową (około 2 tys. mkw.), sklepy Smyk Megastore wyróżniają się najszerszą ofertą zabawek, ubrań i wszelkiego rodzaju akcesoriów dziecięcych, w tym wózków, fotelików samochodowych i łóżeczek. Salony Smyk Megastore ze swoim bogatym asortymentem, połączonym z wygodą i przestrzenią stwarzają idealne warunki do udanych, rodzinnych zakupów. Do końca roku 2011 zostały otwarte 3 salony w tym formacie (Warszawa, Kraków, Katowice). W 2012 planowanych jest nawet do 7 nowych otwarć, jedno z nich miało miejsce w Opolu w połowie kwietnia.
Smyk ma bardzo mocną pozycję i jest jedną z najpopularniejszych marek w segmencie zabawek i ubranek dla dzieci w Polsce - świetnie znamy ten rynek, jesteśmy jego pionierem i liderem. W ciągu wielu lat istnienia naszej firmy zdołaliśmy zbudować bardzo silne fundamenty naszego biznesu i zdobyliśmy miliony wiernych klientów. Mamy bardzo szeroką ofertę produktową – poza zabawkami sprzedajemy m.in. konfekcję dziecięcą i akcesoria dla niemowląt. Posiadamy również mocne zaplecze w postaci Grupy Empik Media & Fashion, która jest kluczowym graczem w naszym regionie i umożliwia nam dalszy, dynamiczny rozwój. Dodatkowo, w ostatnim czasie został uruchomiony nowoczesny sklep internetowy smyk.com, dzięki któremu zasięg naszej sieci powiększy się jeszcze bardziej. Dlatego też nie obawiamy się wejścia na rynek nowego gracza, tym bardziej, że rozpoczynając budowę nowoczesnej sieci wiele lat temu liczyliśmy się z możliwością zaistnienia takiej sytuacji w przyszłości. Byliśmy więc zawsze przygotowani na konkurencję w warunkach rynkowych, a obecna pozycja konkurencyjna Grupy Smyk w Polsce i w całym regionie jest naprawdę doskonała. Co więcej – jestem przekonany, że zdrowa konkurencja przyniesie w dłuższej perspektywie korzyści zarówno naszym klientom, jak i naszej firmie.
W 2011 roku Grupa Smyk otworzyła 21 sklepów, a w 2012 roku zamierzamy przynajmniej powtórzyć ten wynik. W chwili obecnej mamy podpisane już kontrakty na połowę lokalizacji, których otwarcia zaplanowaliśmy do końca roku. Nasze sklepy powstają w najlepiej zlokalizowanych centrach handlowych w całej Polsce. Część z nich (Grudziądz, Gorzów Wielkopolski) została już otwarta.  Dodatkowo, w ostatnim czasie otworzyliśmy czwarty sklep Smyk Megastore w centrum handlowym Karolinka w Opolu, a w najbliższych tygodniach otwieramy kolejny salon w tym formacie w Kielcach w centrum handlowym Korona.  
Tagi:
Oceń artykuł:

Marek Łebek, Smyk: W naszych sklepach ubiera się już trzecie pokolenie Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.