Mimo trudnych warunków, które od kilku miesięcy powodują stagnację gospodarki, odbijając się negatywnie na koniunkturze przedsiębiorstw, sieć sklepów KiK sukcesywnie rozwija działalność, stawiając na zwiększanie udziałów i planując kolejne etapy ekspansji w Polsce. Dyskonty odzieżowo - tekstylne otwierane w kolejnych miastach Polski wzmacniają pozycję marki i przekładają się na coraz pewniejsze zyski. Rentowność prowadzonej inwestycji podkreśla również ciągły wzrost liczby klientów sieci. O tym, jakie cele stawia przed sobą jedna z najszybciej rozwijających się sieci detalicznych na rynku odzieżowym, mówi Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny sieci KiK w Polsce.
Kiedy KiK rozpoczął działalność w Polsce?
Sieć sklepów KiK uruchomiła działalność w Polsce w marcu ubiegłego roku. Pierwszym markowym salonem popularnej sieci był sklep w Środzie Wielkopolskiej. Od tej pory KiK intensywnie się rozwija, otwierając kolejne sklepy na terenie całego kraju. Obecnie istnieje ich 21, a obszarem najbardziej zdominowanym przez sieć jest Polska Południowa.
Jak może Pan podsumować ten okres czasu?
Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć. W ciągu zaledwie roku udało się nam stworzyć wizję stabilnej marki i otworzyć aż 21 sklepów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z prosperowania wszystkich obiektów, a to dopiero początek daleko zakrojonej ekspansji, jaką mamy w planach.
To znaczy?
Tylko w tym roku chcemy uruchomić 50 kolejnych sklepów, a nasze oczekiwania na następne lata działalności w Polsce sięgają dużo dalej.
Jakie lokalizacje Państwa interesują?
Sukces marki jest wynikiem odpowiednio przygotowanej i wdrażanej strategii biznesowej, która zakłada ekspansję na obszarze całego kraju, z uwzględnieniem zarówno dużych, jak i małych i średnich miejscowości. Sklepy KiK lokowane są zarówno w wielkogabarytowych centrach handlowych, ale również w galeriach o małej powierzchni użytkowej, w retail parkach czy przy ulicach w centrum miasta. Kluczowym aspektem nie jest jednak samo położenie, lecz cały system związany z lokalizacją, a więc jej rentowność, potencjał, otoczenie i prorozwojowe perspektywy.
Gdzie pojawią się zatem kolejne sklepy?
W najbliższym czasie KiK planuje otwarcie sklepu w Nowym Sączu, a 1 sierpnia w Płocku i właśnie rejon Polski Północnej jest obecnie w kręgu największych zainteresowań sieci. Plany nie ograniczają się jednak wyłącznie do zdobycia nowych rynków, ale zakładają stabilny i systematyczny rozwój na terenie całego kraju, uwzględniając również miejscowości, w których sklepy sieci już istnieją. Sukces marki budują jednak nie tylko dogodnie rozmieszczone sklepy, ale przede wszystkim klienci.
Zgodnie z misją wyrażoną w haśle „Klient jest królem”?
Tak, chcemy być bliżej naszych klientów i zapewniać dostęp do naszej oferty coraz szerszej grupie odbiorców. Produkty dostępne w sieci KiK kierujemy przede wszystkim do rodzin ceniących artykuły dobrej jakości, atrakcyjne i w korzystnej cenie. Wśród asortymentu znajduje się modna odzież damska, męska i dziecięca. Posiadamy również bogatą ofertę tekstyliów i produktów codziennego użytku oraz elementów dekoracyjnych, biżuterii i kosmetyków.
Czego oczekują więc klienci?
Klienci przykładają dużą wagę do jakości produktów, wybierając asortyment dobrze wykonany, ale również atrakcyjny i modny. Dlatego dbamy o to, aby oferowana przez nas moda oraz akcesoria i tekstylia były wykonane w wysokich standardach jakości, były zróżnicowane i skomponowane tak, aby każdy klient mógł znaleźć dopasowany do swoich upodobań produkt. Nieustannie pracujemy nad tym, aby być na bieżąco z obowiązującymi trendami, a przede wszystkim z potrzebami klientów.
Tagi: