Marketing Centrów i Sieci Handlowych w Praktyce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-04-18 | 08:00

Strategia FM to agencja eventowa i public relations, która od 10-lat zajmuje się komunikacją z mediami oraz organizacją imprez dla centrów i sieci handlowych. Dnia 17 stycznia 2015 Strategia FM przeprowadziła 167 eventów jednocześnie w całej Polsce z okazji otwarcia nowej sieci handlowej MILA. Przy projekcie zapewniła obsługę ponad 1000 osób, materiały i stroje promocyjne, hostessy, konferansjerów oraz profesjonalne nagłośnienie z obsługą techniczną. Stworzyła zaawansowany system logistyki, zarządzania ludźmi i organizacją wydarzeń, który pozwala na realizację najtrudniejszych projektów logistycznych. W 2016 roku agencja obchodzi swoje 10-lecie. Z tej okazji zaprasza sieci handlowe i galerie do współpracy przy organizacji wydarzeń okolicznościowych.

Zarząd agencji bazuje na 20-letnim doświadczeniu. Przewiduje nowe trendy na rynku i dzieli się wiedzą. Więcej o jakości eventów, rozwoju branży i kierunku nowych trendów opowie dyrektor naczelna Agencji Public Relations Strategia FM, Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Pani Agnieszka Bednarczyk.  Więcej informacji na stronie internetowej www.strategiaFM.pl.

Za kilka dni rozpocznie się Kongres Profesjonalistów Public Relations 2016. Tematem przewodnim spotkania będą: Media Relations i Promocja Wydarzeń. Jak Pani zdaniem w Polsce rozwija się ten sektor? Jakie zmiany zaszły w przeciągu ostatnich lat?
Relacje z mediami i promocja wydarzeń to mocno rozpoznawalne działania z zakresu public relations. W ciągu ostatnich lat nastąpił bardzo dynamiczny rozwój komunikacji marketingowej.  Ogromny wpływ na sposób prowadzenia działań PR miał postęp i rozwój nowych technologii i popularność social media.  Kontakty z przedstawicielami środków masowego przekazu od zawsze wymagały określonych kompetencji, umiejętnego planowania i stosowania odpowiednich narzędzi. Organizacja wydarzeń natomiast jest jednym z najbardziej kosztownych działań wizerunkowych, prosprzedażowych. Wymaga profesjonalnego warsztatu, doświadczenia i rzetelnej na każdym etapie, planowania, realizacji jak również dobrej promocji. W Polsce branża public relations reprezentuje dojrzałą formę, ale ze względu na transformacje rynku podlega nieustannym zmianom. Z roku na rok obserwujemy coraz większą świadomość w tym zakresie. Dziś każda firma, marka aby budować stabilną pozycję rynkową, wiarygodność, lojalność klientów i generować długofalowe zyski powinna utrzymywać dobre relacje ze swoimi interesariuszami, lokalną społecznością,  klientem, a przede wszystkim mediami, które były i pozostają narzędziem o wielkiej sile wpływu na otoczenie. Każdy specjalista od komunikacji marketingowej doskonale rozumie wagę działań public relations. Strategia PR kładzie ogromny nacisk na bieżący kontakt z mediami, prowadzony zgodnie ze sztuką zawodu.  Skuteczny marketing centrum handlowego czy sieci handlowej jest warunkiem istnienia jej na rynku, sposobem na zbudowanie marki i zdobycie zaufania, uznania czy zainteresowania konsumentów.

Utrzymanie bieżącego kontaktu z mediami tradycyjnymi, internetowymi, jak również ze środowiskiem social mediów, tak samo jak bezpośrednia komunikacja z klientem w formie wydarzenia jest kluczem do sukcesu. Świat nowych technologii przyczynił się do rozszerzenia pakietu narzędzi wykorzystywanych w komunikacji zarówno z mediami, jak również  klientami. Wpłynęło to nie tylko na zmianę form komunikacji, ale także na zmianę samych mediów, które wykorzystują potęgę e-PRu. Marketing internetowy, mobilny to nowe wirtualne narzędzia, do których możemy zaliczyć strony internetowe, ale także profile na portalach społecznościowych, korespondencję e-mailową, newslettery, blogi, biura prasowe online, marketing szeptany, marketing wirusowy czy fora internetowe. Nie znaczy to, że zniknęły  tradycyjne narzędzia do kontaktów z dziennikarzami. Informacje prasowe, wywiady, teksty eksperckie, reportaże, newsy, konferencje prasowe. One stanowią istotną grupę narzędzi, które muszą współistnieć z nowymi technologiami.
 
Kontakty z dziennikarzami przybrały dzisiaj bardzo różne formy. Zależne często od samego medium i jego reprezentantów, redaktorów naczelnych, reporterów, moderatorów treści. Nadal stosujemy tradycyjne kanały komunikacji: prasa, radio, telewizja, outdoor. Teraz jednak szybciej docieramy z informacjami do dziennikarzy, będąc on-line. W tak ogromnej przestrzeni jaką jest świat wirtualny komunikacja jest szybsza, ale trudniej przebić się ze swoim przekazem, gdyż konkurencja jest ogromna. Może to powodować utrudnienie w dotarciu do odbiorcy.  Znaczenie ma więc dobrze zdefiniowana grupa odbiorców komunikatu, jego forma i sposób dostarczenia. Nie do przecenienia  od zawsze jest kontakt osobisty, spotkanie prasowe, wywiad, rozmowa telefoniczna. Media tradycyjne wciąż są wykorzystywane zarówno w reklamie jak przy prowadzeniu wszelkiego działań marketingowych. To właśnie prasa drukowana, zwłaszcza magazyny branżowe, cieszą się największym zaufaniem czytelników,  telewizja ma największą siłę oddziaływania, a radio jest najbardziej powszechnym narzędziem. Sama promocja wydarzeń odbywa się zarówno w mediach tradycyjnych, elektronicznych i społecznościowych. Jakichkolwiek narzędzi nie użyjemy do promocji zaplanowanego wydarzenia trzeba poznać końcowych beneficjentów eventu oraz dobrać taką samą grupę odbiorców środka przekazu.

Naszym celem jest połączyć zainteresowane strony w sposób przynoszący im wzajemne korzyści. Po więcej informacji na temat relacji z mediami i promocji wydarzeń zapraszam w imieniu swoim jako prelegenta oraz organizatorów już 21 i 22 kwietnia 2016 do Rzeszowa, na Kongres Profesjonalistów Public Relations.

Eventy to jeden z elementów działań public relations. Czy Pani zdaniem ich potencjał jest dostrzegany przez marketingowców i dlaczego?
Eventy są ważnym elementem działań marketingowych. Osoby odpowiedzialne w galeriach i sieciach handlowych za komunikację marketingową wiedzą, że profesjonalny event buduje dobre relacje z klientami, najemcami i stanowi okazję do komunikowania go w mediach. Dobrze przygotowane wydarzenie lub cykl wydarzeń buduje markę, zaufanie do firmy czy miejsca dokonywania zakupów. Sprawia, że jest lubiane przez konsumentów. Kluczem do sukcesu przy organizacji eventów jest wywołanie odkreślonych emocji, które będą wpływać na decyzje zakupowe kupujących. Na podstawie 10 lat działalności naszej firmy mogę powiedzieć, że nie tylko duże centra handlowe i hipermarkety, ale także mniejsze sieci handlowe, a nawet firmy lokalne sięgają po tego typu rozwiązania. Coraz częściej mniejsze formaty sklepów wykorzystują eventy do nawiązywania relacji z nabywcą oferowanych produktów i usług. Każdy uczestnik sektora handlowego zna wagę bieżącej komunikacji. Nabywca jednak zmienia swoje postawy. Musimy więc być elastyczni i dopasowywać formy działania i komunikacji marketingowej do trendów rynkowych i postaw zakupowych. Klient oczekuje coraz wyższej wartości dodanej do czasu spędzanego w centrum handlowym.

Wizyta w galerii to rodzinny obiad, wspólna zabawa, edukacja dzieci, działania o charakterze społecznym, pro-zdrowotnym, czy artystycznym. Wielką rolę zaczynają odgrywać, szczególnie w sieciach o małych powierzchniach, działania odnoszące się do specyfiki miejsca i podkreślanie jej indywidualnego, lokalnego charakteru. Znaczenie ma budowanie dobrych relacji z lokalną społecznością. Zmieniają się trendy rynkowe, postawy społeczne, zachowania nabywców. Zmieniają się formaty sklepów i formaty eventów. Nasi klienci na przełomie lat też podlegali trendom i transformacji całego sektora. Od wielkich imprez okolicznościowych prowadzonych w galeriach, centrach handlowych, na parkingach przed marketami, do małych eventów rozsianych w wielu lokalizacjach na terenie całego kraju jednocześnie lub w cyklu wydarzeń. Świadczy to o świadomości rynkowej kadry zarządzającej. Jako organizator wydarzeń wiemy, że na każdym etapie realizacji należy dbać o dobrą komunikację i dobre relacje między wszystkimi zaangażowanymi w proces produkcji. Jest to szczególne istotne przy organizacji eventów na poziomie regionu.  Zwłaszcza w mniejszych społecznościach ważne jest podkreślanie kolorytu rynku lokalnego.

Wydarzenia odbywające się z inicjatywy sieci integrują środowiska w różnych regionach, a docelowo budują zaufanie do marki, która inicjuje tą formę komunikacji. Sztuka kreowania i organizacji eventów w wydaniu agencji Strategia FM odpowiada na tendencje rynku, która ceni różnorodność regionów i dostawców lokalnych. To wartość dodana jaką oferujemy przy organizacji imprez promocyjnych.

Tagi:
Oceń artykuł:

Marketing Centrów i Sieci Handlowych w Praktyce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.