Mechanizm „click & collect” będzie kluczowy

2019-10-14 | 09:00

Zacznę niepopularnie. Walka o cyfrowego klienta w Polsce trwa, ale jej intensywność jest mniejsza niż w innych krajach Europy. Dlaczego? Bo niewiele jest miejsc, w których galerie handlowe miałyby się tak dobrze, jak w Polsce - twierdzi Artur Cichoń, Head of Strategy & Digital, Q&A Communications.

Podstawy tego zjawiska są według mnie dwa. Po pierwsze w Wielkiej Brytanii 80 proc. handlu odbywa się na high streets. W Polsce nie mamy tradycji ulic handlowych i ta sytuacja szybko nie ulegnie zmianie. Warunki pogodowe oraz niewielka przestrzeń mieszkalna to równie istotne czynniki, które zachęcają Polaków do spędzania czasu w galeriach. Po drugie wzrasta liczba osób młodych, które odwiedzają galerie i korzystają z promocji. Doświadczenie zakupowe i – przede wszystkim – natychmiastowość transakcji jeszcze długo pozostaną ogromną przewagą.

Przyszłość należy do tych galerii, które umiejętnie połączą naturalnie mocne strony zakupów offline z faktem rewolucji cyfrowej. I wykażą się w tym największym „czuciem”. 

Spodziewam się, że mechanizm „click & collect”, w którym zakup odbywa się przez internet, a odbiór następuje tego samego dnia ze sklepu, będzie kluczowy. Czerpie z najmocniejszych stron zakupów internetowych, a obchodzi uciążliwą konieczną czekania. To trend niezwykle popularny w USA, o blisko 50% dynamice wzrostu rok do roku. Ponadto uważam, że klienci będą jeszcze wyraźniej domagać się personalizacji. System iOS11 umożliwił niesamowity rozwój technologii AR. Przykłady to aplikacja IKEA Place pozwalająca na wirtualne ustawienie mebli w swoim domu lub innowacja chińskiego centrum Intime, które umożliwia klientkom wirtualne testowanie kosmetyków w lustrach w toaletach i natychmiastowe kupienie ich poprzez skanowanie kodu QR. Moim zdaniem również zwyciężą naprawdę pomocni. Szczególnie w kontekście mniej ekscytujących zadań zakupowych. Nowozelandzki startup Imagr wprowadził wózki na zakupy, które automatycznie skanują produkty, które się w nich znajdą i usuwają te, które ostatecznie odkładane są na półki. Bez konieczności czekania w kolejce.

Synergia doświadczeń offline i online oraz dużo empatii wobec swoich konsumentów będą według mnie cechować te galerie, które najlepiej poradzą sobie z wyzwaniami świata rządzonego technologią.  

Tagi: Artur Cichoń Q&A Communications
Oceń artykuł:

Źródło: Q&A

Zobacz także

Mechanizm „click & collect” będzie kluczowy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.