MediaMarkt: Ważny jest konkretny, jasny przekaz sformułowany pod aktualne potrzeby

2021-03-17 | 09:00

Pandemia wpłynęła na wiele obszarów życia, czego naturalnym skutkiem była konieczność elastycznej reakcji branży handlowej. Pojawienie się określonych ograniczeń, a także zmiana w obszarze potrzeb konsumentów oraz sposobu komunikacji i konsumowania mediów wymagały przedefiniowania planów działań marketingowych i komunikacyjnych firm zarówno w zakresie treści, jak i kanałów - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska

 

Dynamika okresu pandemii zdeterminowała konkretne reakcje: po zamknięciu sklepów zdecydowana część działań została przesunięta do internetu i komunikacja skupiała się na ofercie sklepu online, bezpieczeństwie transakcji czy sprawnej logistyce. Istotną rolę odgrywało również dotarcie do klientów, którzy dotąd kupowali wyłącznie tradycyjnie i przekonanie ich do zaufania marce w nowych dla nich kanałach – w internecie czy poprzez infolinię. Z kolei po pierwszym lockdownie, poza atrakcyjną ofertą, klienci oczekiwali przede wszystkim informacji o tym, że dany sklep czy centrum handlowe przestrzega wymagane standardy sanitarne i zapewnia bezpieczeństwo swoim klientom.

Działania w kolejnych fazach pandemii musiały być równie wyważone i dostosowane do sytuacji, aktualnych potrzeb i kondycji emocjonalnej konsumentów. W natłoku informacji ważny jest konkretny, jasny przekaz sformułowany pod aktualne potrzeby. Praca i nauka zdalna przesunęły punkt ciężkości w komunikacji na online i z pewnością ten trend będzie widoczny w kolejnych miesiącach. Chcąc jednak dotrzeć do możliwie szerokiego grona odbiorców należy zadbać o odpowiedni mix mediów. Trzeba być tam, gdzie jest nasz klient. Obecnie poznajemy się nawzajem w nowych okolicznościach i należy to postrzegać jako szansę na budowanie pozytywnych doświadczeń we wszystkich punktach styku z marką -  również w naszym dialogu marketingowym z klientami, których przecież zapraszamy do sklepów licząc na to, że pozytywnie odpowiedzą na naszą propozycję.

MediaMarkt jako lider sprzedaży wielokanałowej ma wiele dróg dotarcia do swoich klientów, które również skutecznie wykorzystujemy do komunikacji. Naszym wyróżnikiem w branży jest np. program lojalnościowy „Klub MediaMarkt”, który poza tym, że daje naszym klientom szereg benefitów, pozwala nam na efektywną komunikację z uczestnikami programu.

Ewolucja potrzeb konsumenckich jest sprawą naturalną. Zmiana stylu życia spowodowana pandemią nagle przesunęła nas do innej rzeczywistości, w której kompetencje cyfrowe stały się koniecznością pozwalającą nie tylko na zaopatrzenie się w niezbędne produkty, ale również kontakt z bliskimi i światem. Praca i nauka zdalna stały się przedłużającą się codziennością, w której trzeba się odnaleźć. W związku z tym wzrosło zapotrzebowanie na kompleksową ofertę (produkt + usługa), zwłaszcza w branży elektroniki użytkowej.

W MediaMarkt od lat oferujemy naszym klientom obok szerokiej oferty nowoczesnej elektroniki również usługi, które pozwolą od razu bezpiecznie i w pełni cieszyć się zakupionym urządzeniem. Ten trend w kierunku kompletnej obsługi był widoczny już wcześniej, ale w okresie pandemii przybrał na sile. Ucząc się i pracując w domu chcemy od razu korzystać z zakupionego laptopa czy smartfona. Dlatego dużą popularnością cieszą się takie usługi jak np. pierwsza konfiguracja, wgranie oprogramowania antywirusowego czy zabezpieczenie ekranu smartfona folią ochronną. Kupując telewizor możemy zamówić usługę optymalizacji, żeby cieszyć się najwyższą, wręcz kinową jakością obrazu przy niskim zużyciu energii. Używając różne sprzęty bardziej intensywnie, chętnie kupujemy dodatkowe ubezpieczenie urządzenia, które obejmuje takie zdarzenia jak awarie, przepięcia, uszkodzenia powstałe w wyniku nieszczęśliwego wypadku, a nawet kradzież. Można by długo wymieniać, bo oferta usług jest szeroka i  cały jest rozbudowywana.

Z pewnością na dłużej pozostanie z nami podwyższona dbałość o bezpieczeństwo sanitarne w całym procesie zakupowym. Klienci będą znacznie częściej poddawać ocenie marki pod tym kątem i będzie to miało wpływ na ich lojalność. Na znaczeniu zyska lepiej rozumiana obecnie przez konsumentów odpowiedzialność społeczna biznesu.

 



Tagi: Alpay Güner MediaMarktSaturn Polska
Oceń artykuł:

Fot: Media Markt Źródło: Media Markt

MediaMarkt: Ważny jest konkretny, jasny przekaz sformułowany pod aktualne potrzeby

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.