Michał Bogaczyński, Klif Gdynia: Nie jesteśmy i nie będziemy centrum masowym

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-12-16 | 08:00

Wśród najemców znajdują się marki, które zdecydowanie należą do sektora premium. Kalendarz marketingowy jest nie mniej wyjątkowy, niż każda kolejna kampania reklamowa obiektu. Do tych sukcesów należy dołączyć liczne nagrody, które Centrum Handlowe Klif Gdynia zdobywa od 19 lat. Świetne wyniki potwierdzają również opinie najemców oraz rzesza klientów. O tych 19 latach działalności opowiedział Michał Bogaczyński, associate director w AEW Europe – firmie reprezentującej właściciela Centrum Handlowego Klif Gdynia.

 


Mija 19 lat od otwarcia  Klifu Gdynia. Jaki to był czas dla obiektu?
Klif Centrum Handlowe powstało w Gdyni w 1996 roku jako jedno z pierwszych nowoczesnych obiektów tego typu w Polsce. Od 19 lat centrum wpisuje się w handlowy rynek Trójmiasta, zwiększając wciąż różnorodność oferty i podnosząc jej jakość, ewoluując wraz z oczekiwaniami konsumentów. Firma AEW Europe, reprezentująca właściciela obiektu, intensywnie rozwija to centrum. Ostatnie lata były czasem zmian, rozbudowy, modernizacji. Obecnie Klif postrzegany jest przez klientów, jak i partnerów zewnętrznych, jako wyznacznik dobrego stylu oraz źródło inspiracji i informacji o nowościach w świecie mody. Naszym dużym sukcesem jest stworzenie unikalnej i szerokiej oferty polskich i zagranicznych marek, w tym wielu niedostępnych w innych centrach handlowych w Trójmieście, takich jak m.in.: Bizuu, Bohoboco, Brunello Cucinelli i H.I.G.H (Charme), Calvin Klein Jeans, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Marciano Guess, Max Mara, Patrizia Pepe, Pennyblack, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger Tailored i Versace (MM Fashion).
Czym charakteryzuje się tenant mix  Klifu Gdynia?
Klif Gdynia ma ugruntowaną, bardzo dobrą pozycję rynkową. Swoją ofertą staramy się pozyskać grupę konsumentów premium i marki, których profil odbiorcy pokrywa się z naszym, doskonale wiedzą, że nie znajdą lepszej lokalizacji w Trójmieście. Przy ograniczonej podaży nowych marek oczywiście obserwujemy na rynku nadal swego rodzaju ostrożność w szczególności wśród marek debiutujących. Otwarcie nowego salonu obarczone jest szeregiem analiz i badań, ale systematycznie nasze negocjacje i sukces istniejących najemców przynoszą pozytywne rezultaty.
Można zauważyć, że podaż nowych marek w Polsce jest znikoma, a oferta centrów handlowych pokrywa się w 90%. Nasza strategia komercjalizacji jest inna, opiera się w dużej mierze na współpracy z partnerami franczyzowymi danych brandów, bo należy też pamiętać, że w przypadku Klifu mówimy o wyższym segmencie cenowym. W naszym przypadku zdecydowanie mogę potwierdzić, że jest miejsce i zapotrzebowanie na nowe marki i że w najbliższym czasie to właśnie w Klifie będą pojawiać się najgorętsze nowości światowej mody.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
 
Aglomeracja trójmiejska jest bardzo rozległa i atrakcyjna z punktu widzenia siły nabywczej mieszkańców. W ostatnim czasie można zaobserwować dużą aktywność deweloperów i korzystne inwestycje w szeroko rozumiane atrakcje turystyczne. Początkowo duże centra lokowały się przy Obwodnicy, ale jak się okazuje atrakcyjne działki były do pozyskania w bardziej centralnych miejscach miast. Aktualnie obserwujemy procesy modernizacji lub rozbudów obiektów już istniejących. Klif Gdynia rozbudował się  w 2009 roku, a modernizację podnoszącą komfort zakupów i przebywania w obiekcie przeszedł w 2013 roku. Obecnie skupia się na czynnikach związanych ściśle z ofertą dla klientów i wizerunkiem centrum. Klif od lat znany jest i ceniony za swój wyjątkowy dobór marek. Nie jesteśmy i nie będziemy centrum masowym. Zdecydowaliśmy się wykorzystać potencjał rozwijających się marek premium, pożądanych przez wymagających klientów i często też debiutujących w regionie. Nasi klienci mają coraz wyższe oczekiwania, dlatego nie tylko wyważenie dobrany tenant mix, ale także miękkie czynniki jak np. prestiżowy wizerunek, wyjątkowa jakość obsługi czy komfort zakupów w spokojnym, niezatłoczonym obiekcie będą elementami budowania przewagi rynkowej. Staramy się zapewniać ciekawy i spójny koncept tych elementów jako całości. W tym zakresie mamy ugruntowaną pozycję lidera i stale podnosimy jakość atmosfery i doznań zakupowych w Klifie Gdynia.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 19 lat działalności centrum udało się wdrożyć? Z jakim rezultatem?
W historii Klifu bardzo wiele było przykładów działań pionierskich i innowacyjnych. Właściciele i zarządcy starali się nie tylko podążać za trendami, ale także je wyprzedzać. Klif często wprowadzał jako pierwszy lub jeden z pierwszych nowe standardy oraz pomysły zaczynając od tematyki eventów, przez działania w sferze on-line i aktywności np. na Facebooku. Naszym bardzo udanym projektem jest Magazyn Klif – jedno z pierwszych tego typu wydawnictw na rynku centrów handlowych. Od lat wyróżnikiem Klifu są także kampanie reklamowe realizowane na światowym poziomie przy współpracy z najlepszymi fotografami mody. Kampania urodzinowa realizowana w 2014 zdobyła wyróżnienie PRCH, a obecna kreacja przygotowana wspólnie z Marcinem Tyszką także cieszy się dużym uznaniem i zbiera pochlebne recenzje branżowe. Klif jest znany także ze swojego wyjątkowego podejścia do kwestii obsługi klienta – nasze usługi dodatkowe to silny magnes i prawdziwa wartość dodana dla konsumentów. Takie podejście do prowadzenia biznesu zostało docenione przez naszych klientów i kontrahentów. Klif może poszczycić się wyjątkowo silną pozycją rynkową i rzeszą lojalnych gości. Jest to najlepsze potwierdzenie skuteczności podejmowanych przez nas działań. W kręgach biznesowych Klif także doczekał się wielu wyróżnień i nagród będących owocem podejmowanych działań i decyzji.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w ostatnim Q 2015 roku?
O statni rok był bogaty w nowe, ciekawe otwarcia. Pojawiło się u nas kilka szczególnie interesujących marek rodzimych. Najświeższą polską nowinką jest salon z odzieżą sportową 4F, który późną jesienią zadebiutował w Klifie. W tym samym czasie mieliśmy także przyjemność zaprosić klientów do nowo otwartego i bardzo wyczekiwanego butiku szwedzkiej marki COS. Jest to regionalna premiera tego popularnego wśród znawców mody brandu. Dla naszych stałych klientów przygotowaliśmy też ciekawą propozycję na zbliżające się święta i nie tylko – od listopada uruchomiliśmy sprzedaż kart podarunkowych Klif, które będą honorowane we wszystkich butikach na terenie centrum.

 

Oceń artykuł:

Michał Bogaczyński, Klif Gdynia: Nie jesteśmy i nie będziemy centrum masowym

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.