Michał Dominik, Sephora: Przewidujemy, że w 2012 roku rynek będzie rozwijał się wolniej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-01-04 | 10:37

Przełom nowego i ubiegłego roku to niewątpliwa okazja do podsumowania mijającego etapu działalności i zastanowienia nad kolejnym. Warto również zadać sobie pytanie w jakim kierunku podąża rynek danej branży i jak wykorzystać jego zmiany. O poglądzie marki Sephora na te i inne tematy opowiada Michał Dominik, dyrektor generalny Sephora Polska i Czechy.

W 2011 r. otworzyliśmy aż 7 nowych perfumerii i obecnie mamy 88 salonów. Wszystkie znajdują się w świetnych lokalizacjach, w najlepszych centrach handlowych, w największych miastach Polski.

Mieliśmy sporo sukcesów: gościliśmy światową ikonę mody Diane von Furstenberg na premierze jej nowych perfum, wprowadziliśmy na polski rynek kilka marek na wyłączność, w tym perfumy legendarnego Jimmy Choo. Pod koniec roku w salonach Sephora pojawiły się nowe perfumy Karla Lagerfelda oraz kolekcja akcesoriów, które projektant stworzył specjalnie dla sieci Sephora, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

W tym roku klienci docenili wysoką jakość obsługi w perfumeriach Sephora i wyróżnili nas godłem „Jakość Obsługi” 2011 – jesteśmy liderem swojej kategorii. Otrzymaliśmy także Laur Klienta 2011 – zdobyliśmy I miejsce w ogólnopolskiej edycji plebiscytu jako najlepsza i najchętniej polecana sieć perfumeryjna. To dowód, że Sephora wyróżnia się na tle konkurencji, budzi wiele pozytywnych emocji oraz oferuje najwyższą jakość usług.

Podsumowując rok 2011 – jesteśmy zadowoleni z osiągniętych przez Sephora wyników. Pozostajemy liderem sprzedaży rynku kosmetyków luksusowych w Polsce – posiadamy ponad 50% udział w tym segmencie. Rentowność naszego formatu uważamy za dowód, że tak silny koncept jak Sephora, oparty na innowacyjności oraz fachowości naszych ludzi, jest skuteczny. Dzięki temu w rankingach centrów handlowych plasujemy się w grupie sklepów o największych obrotach.

Mogę powiedzieć, że odnotowujemy wzrost sprzedaży w tzw. sklepach porównywalnych (like-for-like), czyli tych o pełnych 2 latach funkcjonowania. Daje to obraz dynamiki sprzedaży bez nowych otwarć i świadczy o prawdziwej sile biznesu.

W najbliższych trzech latach planujemy kilkanaście nowych otwarć – jak zwykle uważnie przyglądamy się rynkowi i wybieramy tylko najlepsze lokalizacje dla nowych salonów Sephora. Kontynuujemy też zmiany w wystroju niektórych perfumerii, które zapoczątkowaliśmy w 2011 roku, zmierzając do stworzenia jeszcze bardziej innowacyjnych przestrzeni, które będą dynamiczne i inspirujące dla naszych klientów.

Przewidujemy natomiast, że w 2012 roku rynek będzie rozwijał się wolniej. W oparciu o różne dane np. Consumer Confidence Index, który bardzo spadł, można sądzić, że konsumenci będą ostrożniejsi w wydatkach i chętniej szukali okazji. Jednak strategia rozwoju sieci Sephora pozwala być przygotowanym na wahania koniunktury, zaś plany na najbliższe lata zakładają kontynuację organicznego rozwoju.

Oceń artykuł:

Michał Dominik, Sephora: Przewidujemy, że w 2012 roku rynek będzie rozwijał się wolniej

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.