Michał Doroszewski,SUBWAY®: Sieć zanotowała 8% wzrost sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-25 | 08:00

Historia marki SUBWAY® rozpoczyna się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut. Wtedy właśnie przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otwiera "Pete’s Super Submarines", bar z sandwiczami w kształcie łodzi podwodnej, żeby zdobyć pieniądze na studia. Pomaga mu w tym przyjaciel, dr Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierają się kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do SUBWAY®. Na fali sukcesów powstaje system franczyzowy, o którym opowiedział Michał Doroszewski, agent rozwoju marki SUBWAY®.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę, która oparta jest na zasadach franczyzy?

O wyborze franczyzy jako systemu rozwoju marki SUBWAY® zdecydowały względy biznesowe, wzrastająca popularność konceptu oraz strategiczne podejście do rozwoju firmy.  Obecnie sieć SUBWAY® liczy ponad 39 tys. lokali w 102 krajach świata.

A w polsce, ile lokali działa pod szyldem SUBWAY®?

Sieć SUBWAY® w Polsce na dzień 31 marca 2013 liczyła 72 punkty w całym kraju, z kolejnymi 9 w budowie. Wszystkie restauracje działają w systemie franczyzowym. W 2012 roku liczba punktów SUBWAY® w Polsce wzrosła o 15%. Sieć zanotowała również 8% wzrost sprzedaży i 12% wzrost liczby klientów. Do końca 2015 roku firma zamierza mieć w Polsce 150 restauracji

Co decyduje o tak ogromnej popularności marki?

Restauracje SUBWAY® słyną z amerykańskich sandwiczy nazywanych potocznie SUB’ami, przyrządzanymi na oczach klienta i zgodnie z jego życzeniem. SUB komponowany jest ze świeżych warzyw, mięs i wędlin, na świeżo wypiekanym pieczywie. Jest to pełnowartościowy posiłek, który może być spożywany o każdej porze dnia. Może być on zjedzony zarówno na miejscu, w lokalu, jak i poza nim. Tym samym zainteresowanie produktami SUBWAY® nie podlega sezonowym wahaniom.  

Smaczny produkt i znana marka. Na pewno jest wielu chętnych, którzy chcą z Państwem współpracować. Czy można stworzyć portret franczyzobiorcy doskonałego?

Licencję SUBWAY® może kupić każdy, kto chce naprawdę zaangażować się w prowadzenie własnej restauracji. Nie musi to być osoba doświadczona w prowadzeniu działalności gospodarczej czy związana wcześniej z gastronomią. Pod względem lokalizacji i wymaganej powierzchni system SUBWAY® należy do najbardziej elastycznych i przyjaznych dla franczyzobiorcy.

Franczyzobiorca ma dużą swobodę. Czy samodzielnie może wybrać lokalizację?

Ponieważ franczyzobiorca restauracji SUBWAY® jest zawsze jej właścicielem – może on sam wskazać preferowaną lokalizację lub skorzystać z propozycji przedstawionych przez sieć SUBWAY®. Liczy się potencjał miejsca. Większość restauracji SUBWAY® zlokalizowana jest w centrach handlowych i przy głównych ulicach, ale restauracje są otwierane także w mniej typowych lokalizacjach jak szpitale, biurowce czy uniwersytety.

Jak SUBWAY® wspiera swoich partnerów?

Sieć SUBWAY® wspiera swoich franczyzobiorców na każdym etapie rozwoju biznesu, od momentu zaproszenia na seminarium informacyjne. Firma zapewnia szkolenia, dostęp do wiedzy operacyjnej, pomoc w znalezieniu i negocjowaniu umów dotyczących lokalu, zaprojektowaniu restauracji, jej zatowarowaniu i otwarciu oraz codziennym funkcjonowaniu. To samo dotyczy wielokanałowych działań marketingowych obejmujących całą sieć w danym kraju. Solidne know-how oparte na prawie 50-letnim doświadczeniu firmy, przy zachowaniu marginesu swobody pozwalającego franczyzobiorcom na realizację własnych działań np. w obszarze marketingu lokalnego.  

Franczyzobiorca wiele zyskuje na współpracy z SUBWAY®.

Przejrzyste procedury i doświadczenie marki pozwalają w dużym stopniu eliminować na starcie ewentualne problemy, ale także szybko i skutecznie reagować na bieżące trudności franczyzobiorcy. Marka SUBWAY® gwarantuje licencjobiorcy swoje wsparcie przez cały czas współpracy. Wachlarz działań, którymi dysponuje marka SUBWAY®, jest szeroki.

Oceń artykuł:

Michał Doroszewski,SUBWAY®: Sieć zanotowała 8% wzrost sprzedaży

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.