Michał Pajączek, HemiLab: Wymiana etykiet: norma 50-60 u nas: 200 etykiet na godzinę

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-01-03 | 08:00
Celem firmy HemiLab od początku jej założenia było stworzenie systemu do sprawnego i efektywnego zarządzania produktami w obiekcie handlowym, przestrzenią usługowo-handlową oraz miejscami ekspozycji towarów. O tym, czy udało się zrealizować zakładane cele opowiada Michał Pajączek, dyrektor handlowy firmy HemiLab.

Jesteście Państwo młodą firmą, w czym dokładnie się specjalizujecie?
Firma HemiLab specjalizuje się w optymalizacji procesów sklepowych związanych z etykietowaniem, zarządzaniem produktem na hali sprzedaży oraz, w przypadku sieci sklepów, monitorowaniu i raportowaniu stanu poszczególnych sklepów w sieci do centrali. Istotą rozwiązania jest, aby jeden system w sposób prosty i intuicyjny zarządzał procesami związanymi z produktem, który jest sprzedawany w sklepie. Tak naprawdę sklep jest po to, żeby sprzedawać w nim produkty. Nasz system pomaga obsłudze ten produkt wyłożyć na odpowiednią półkę, oznaczyć dla klienta odpowiednią etykietą cenową i wyraportować do centrali to, co się na sklepie dzieje.
Jakie trudności z realizacją rozwiązania napotkaliście Państwo po drodze?
Chyba wszystkie możliwe, począwszy od problemów czysto technicznych, a na ludzkich uprzedzeniach do zmian kończąc. Wydaje mi się, że każdy nowy pomysł, żeby wykiełkować , musi przejść te kilka stadiów. Traktuję je bardziej jako etapy tworzenia niż trudności z realizacją. Najpierw jest pomysł, nie wszyscy go rozumieją, nie wszyscy są przekonani, że da się to zrobić, albo, że będzie to potrzebne. Jak już jesteśmy na etapie, że wszyscy wiemy, że trzeba to zrobić to okazuje się, że wcale nie jest to takie łatwe jak nam się wydawało…
Z czego jesteście Państwo dumni?
Jesteśmy dumni z tego, że pomimo tak wielu dostawców rozwiązań i usług IT dla sklepów i sieci handlowych udało nam się wymyślić produkt, którego nikt jeszcze nie ma.
Czy w planach są już nowe oprogramowania wraz z urządzeniami?
Oczywiście. Jesteśmy w nieustannym kontakcie z przedstawicielami sieci handlowych. W trakcie naszych rozmów identyfikujemy sporo potrzeb klientów, na które staramy się reagować przygotowując nowe rozwiązania. Pomysłów na nowe rozwiązania mamy na kilka następnych lat.
Jak osiągnęliście Państwo taki poziom?
Powiem krótko. Ciężką pracą.
Zasięg Państwa działań skupia się na rynku polskim, europejskim czy światowym?
Obecnie prowadzimy działania na rynku europejskim. Oprócz Polski są to kraje takie jak: Niemcy, Hiszpania, Litwa, Rumunia, Słowenia czy Grecja. Promujemy się na targach typu Cebit czy EuroShop, toteż zasięg naszych działań marketingowych jest bardzo duży.
Działacie Państwo sami czy na zasadzie partnerstwa?
W Polsce działamy poprzez partnerów strategicznych. W pozostałych krajach europejskich działamy poprzez naszego niemieckiego dystrybutora, firmę PartnerTech.
Nowości na rynku wzbudzają pożądanie lub strach. Jak jest z Państwa produktami?
Nasze produkty wzbudzają ciekawość. Są na tyle nowatorskie, że pobudzają do myślenia o możliwościach, jakie daje. Oczywiście, w momencie wdrożenia czasem pojawia się u obsługi strach przed czymś nowym, ale szkolenie z działania systemu i odrobina obycia skutecznie gaszą wszelkie niepokoje.
Zdaje się , że każdy kierownik sieci handlowych chciałby posiadać takie rozwiązanie. Pytanie jednak czy mniejsze sklepy będzie na to stać?
Zaprojektowaliśmy rozwiązanie skalowalne, tzn. bazą jest aplikacja, a wszelkie dodatkowe urządzenia systemu są opcjonalne, a każde z nich daje inne możliwości. Dzięki temu, każdorazowo jesteśmy w stanie dostosować system do potrzeb i możliwości finansowych klienta.
Nazwy i design urządzeń wyglądają profesjonalnie, a jak jest z ich obsługą? Czy nie będzie stwarzać trudności pracownikom sklepu?
Nasi specjaliści spędzili długie tygodnie w sklepach, rozmawiając z personelem i dostosowując sposób pracy z systemem do możliwości i preferencji obsługi, więc w tej kwestii jestem spokojny.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Michał Pajączek, HemiLab: Wymiana etykiet: norma 50-60 u nas: 200 etykiet na godzinę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.