Michał Stanisz, BOIG: 30% transakcji w Blue Parku dokonują klienci z Ukrainy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-18 | 09:28

Rozwój rynku centrów handlowych w Polsce rozpoczął się od Warszawy i największych miast Polski. Obecnie inwestorzy, jak i sami najemcy coraz częściej zainteresowani są terenami położonymi niedaleko granic. O potencjale przygranicznego obiektu, klienteli oraz kampaniach marketingowych opowiedział Michał Stanisz, dyrektor marketingu BOIG, firmy zarządzającej centrum Blue Park.

Głównym atutem centrum przygranicznego jest jego oferta handlowa. Blue Park w Przemyślu, jak i innych polskich centrów handlowych, proponuje dużo atrakcyjniejszy i często tańszy asortyment dla naszych wschodnich sąsiadów niż ta, którą oferują ich rodzime centra handlowe. Tym samym obiekt zlokalizowany przy granicy ma znacznie większy potencjał handlowy i szeroką strefę zasięgu. Propozycja handlowa najemców Blue Parku trafia nie tylko do naszych rodaków, ale i Ukraińców, którzy bardzo chętnie przyjeżdżają do nas na zakupy.

Miesięcznie w Blue Parku, w Przemyślu odnotowujemy blisko 40 tys. transakcji, z czego około 30% dokonują klienci z Ukrainy. Przeprowadziliśmy we wrześniu bieżącego roku szerokie badania marketingowe preferencji zakupowych oraz postrzegania obiektu przez naszych klientów. Badanie pokazało, iż klienci dobrze postrzegają i doceniają oferowany asortyment Blue Parku, który jest konkurencyjny pod względem ceny i jakości. Dodatkowo, zrealizowane badania pomogą nam także podjąć decyzje pozwalające spełnić i wyprzedzić oczekiwania naszych klientów.

Wszyscy pracownicy Blue Parku bez problemu komunikują się z Ukraińcami, co na pewno ułatwia zakupy naszym wschodnim klientom. Wszystkie produkty sprzedawane w centrum, jak np. sprzęt AGD, artykuły wyposażenia wnętrz, meble, czy farmaceutyki, zwolnione są z podatku VAT dla Ukraińców, pomagamy również w procedurze Tax Free. Dla wygody klientów strona internetowa Blue Parku prowadzona jest w języku rosyjskim i ukraińskim. Zamieszczamy na niej aktualne informacje o promocjach i specjalnych akcjach handlowych. Blisko połowa osób odwiedzających naszą stronę internetową to nasi wschodni sąsiedzi, w czym widzimy duży potencjał. Klienci z zagranicy przyjeżdżając do Blue Parku mają także wygodę robienia wszelkich zakupów w jednym miejscu oraz duży parking do dyspozycji. Prowadzimy również niezależną kampanię reklamową w języku ukraińskim, targetowaną wyłącznie na Ukraińców.

Ponadto wszystkie akcje specjalne planujemy z uwzględnieniem kalendarza świąt obowiązujących na Ukrainie. Jak zaobserwowaliśmy, w te dni odwiedza nas szczególnie wielu klientów zza wschodniej granicy. Staramy się tak planować wyprzedaże i akcje promocyjne, aby mogli z nich korzystać odwiedzający nas wtedy obywatele Ukrainy.

Wydarzenia oraz wszelkiego rodzaju promocje specjalne promujemy na stronie internetowej centrum, która jest regularnie odwiedzana przez naszych wschodnich klientów. Reklamujemy się także na billboardach w pasie przygranicznym po polskiej stronie, a za granicą w prasie i radiu ukraińskim. Prowadzimy również szeroko zakrojona działania BTL.

Jeśli zarządca przygranicznego centrum chce spełnić potrzeby zarówno klienta polskiego, jak i zagranicznego, stoi przed nim znacznie więcej wyzwań. Personel centrum handlowego musi umieć porozumieć się w języku zagranicznych klientów. Należy pamiętać o regularnej komunikacji z obcokrajowcami - poprzez stronę www, reklamy, czy akcje wyprzedażowe, a przed planowaniem jakichkolwiek wydarzeń trzeba zapoznać się z kalendarzem świąt i dni wolnych obowiązujących w kraju sąsiadów. Dobrze jest też śledzić na bieżąco sytuację rynkową i monitorować wahania cen za granicą, aby oferta proponowana przez nasze centrum była na tyle atrakcyjna dla zagranicznego klienta, by opłacało mu się przyjechać do nas na zakupy.

Wciąż jednak to polskie i europejskie marki przyciągają klientów zza wschodniej granicy, a nie odwrotnie. Nasza oferta - sprzęt AGD, żywność czy ubrania są nie tylko lepszej jakości, ale i nierzadko tańsze, niż podobne produkty na Ukrainie, co potwierdzają opinie, które słyszymy od naszych wschodnich klientów.

Oceń artykuł:

Michał Stanisz, BOIG: 30% transakcji w Blue Parku dokonują klienci z Ukrainy

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.