Ostatnie miesiące to duże zmiany zachodzą w branży artykułów spożywczych. Dyskonty umacniają coraz bardziej swoją pozycję rynkową, rozbudowując asortyment produktów własnych i rywalizując w zakresie wysokości wypłat i świadczeń pracowniczych. Rośnie znaczenie zakupów internetowych, a coraz bardziej wymagający konsumeci chcą zrobić zakupy szybko i wygodnie. O zmianach na rynu opowiada Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery s.c., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży.
Z naszej analizy rynku wynika, że konsumenci mają coraz mniej czasu, są zabiegani, ale też coraz bardziej wygodni. Przekłada się to na odejście od mody robienia zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych na rzecz sklepów convenience. Ten trend będzie się umacniał. Oczywiście nie możemy zapomnieć o szturmie dyskontów, które przemodelowały rynek handlowy w Polsce kosztem starych konceptów handlowych i umocniły swoją pozycję (Dino, SPAR, Biedronka, Lidl). Trend, który ma przed sobą duże pole do wzrostów, to e-zakupy. My na tym polu dopiero raczkujemy, a na zachodzie jest to już standardem.