Mikołaj Pietrzak, L′Occitane: Chcemy dalej intensywnie inwestować w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-17 | 09:52

Jakie elementy strategii marketingowej/filozofii zarządzania wyróżniają Państwa sieć sklepów na tle konkurencji? Jakie kluczowe działania zadecydowały o sukcesie firmy? N a te i inne pytania odpowiada Mikołaj Pietrzak, dyrektor generalny.

Ambicją naszej marki jest zostać światowym liderem naturalnych kosmetyków premium do pielęgnacji twarzy i ciała, pozostając jednocześnie firmą społecznie odpowiedzialną. Filozofię naszej marki możemy wyrazić w 3 wartościach, które są nam bliskie: autentyczność - naturalne składniki aktywne kontrolowanego pochodzenia naszych kosmetyków, śródziemnomorska zmysłowość – oddziaływanie na 5 zmysłów poprzez nasze produkty (konsystencja, zapach, opakowanie) i nasze sklepy, gdzie pobyt jest realnym momentem przyjemności i istnym przeniesieniem się do pięknej słonecznej Prowansji. Szacunek – dla środowiska, dla naszej planety.

Niewątpliwie to co zadecydowało o sukcesie firmy na świecie i w Polsce, to doskonałe produkty, które łączą skuteczność w działaniu z niebywałą przyjemnością ich używania i obietnicą najwyższej jakości aktywnych składników roślinnych kontrolowanego pochodzenia. Myślę, że równie ważny jest tzw „store experience” i zapewnienie naszym klientom profesjonalnej i kompetentnej obsługi. Oczywiście pomaga nam również globalny trend na naturalne kosmetyki i rosnący ich udział w sprzedaży.

Obroty naszej marki w Polsce notują już kolejny rok z rzędu dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Jest to możliwe dzięki rozbudowie naszej sieci sklepów i otwarciu sklepów w nowych miastach, ale również poprzez poszerzenie grona naszych klientów w istniejących już sklepach. Sklep internetowy loccitane.pl prowadzimy od 2009 roku. Jest to obecnie najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży. Obroty w 2011 roku zanotowały trzykrotny wzrost obrotów w stosunku do 2010.

Internet z pewnością stanowi ważny element strategii naszego rozwoju. Pozwala nam dotrzeć do klientów z obszarów, gdzie jeszcze nie posiadamy naszych sklepów.

Jednym ze źródeł sukcesu naszej marki na świecie jest nasza strategia marketingowa, dzięki której właściwie co miesiąc wprowadzamy zupełnie nowe produkty na rynek. Często są to bardzo innowacyjne produkty i opatentowane rozwiązania, które łączą ze sobą zaawansowaną naukę z naturą. Np. w czerwcu 2011 roku wprowadziliśmy zupełnie nową linię do pielęgnacji twarzy: Angelica. Są to absolutnie rewelacyjne produkty przeznaczone przede wszystkim do zapewnienia odpowiedniego nawilżenia naszej skórze. Produkty zyskały już pozytywną ocenę naszych klientek. Krem do twarzy Angelica był jednym z najlepiej sprzedających się produktów w naszej sieci.

Chcemy dalej intensywnie inwestować w Polsce i rozwijać własną sieć sklepów. Aktualnie nie jesteśmy jeszcze obecni we wszystkich miastach, w których chcielibyśmy być. Liczba nowych otwarć i tempo będzie w dużej mierze zależeć od dostępności lokali w wybranych lokalizacjach.

L’Occitane en Provence już teraz jest firma globalną. Obecnie jesteśmy na ponad 85 rynkach i posiadamy 1900 sklepów. Cały czas bardzo intensywnie się rozwijamy i liczba sklepów rośnie na wszystkich rynkach, na których firma jest obecna. L’Occitane en Provence już od wielu lat jest w czołówce najprężniej rozwijających się firm kosmetycznych na świecie.

Myślę, że obecny trend koncentracji sprzedaży w perfumeriach i wyspecjalizowanych drogeriach będzie się nadal utrzymywał. Już dzisiaj ponad 40% sprzedaży kosmetyków jest realizowana właśnie w tych sklepach.

Oceń artykuł:

Mikołaj Pietrzak, L′Occitane: Chcemy dalej intensywnie inwestować w Polsce

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.