Minusem profilowania może być mniejsza impulsywość zakupów

2019-09-30 | 09:00

Sprofilowane obiekty handlowe, takie jak home parki, centra handlowe z artykułami dla sportowców czy z modą premium są dobrym rozwiązaniem, ponieważ swoją ofertę kierują do konkretnego odbiorcy. Mimo że w ten sposób ograniczana jest grupa docelowa, to trafiamy do Klienta świadomego, który szuka określonego produktu czy usługi. Kolejną sprawą jest życie w biegu. Zmieniający się tryb życia sprawił, że coraz bardziej szanujemy swój czas. Centra handlowe, profilując swoją ofertę pod konkretnego odbiorcę, pomagają mu zaoszczędzić czas, który straciłby na szukanie odpowiedniego produktu w zbyt rozdrobnionym środowisku - wyjaśnia Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży.

Taka strategia z jednej strony powoduje zawężenie grupy docelowej, ale z drugiej zwiększa trafność oferty. Korzyścią będzie więc na pewno dotarcie do odbiorcy, który świadomie szuka określonego produktu lub usługi. Ponadto w takich miejscach mamy dostęp do szerszego asortymentu z danej dziedziny i dajemy konsumentowi możliwość zaopatrzenia się w najbardziej odpowiedni produkt. W obiektach handlowych o profilu ogólnym, z uwagi na szeroki zakres asortymentu, produktów o specjalnym przeznaczeniu jest mniej. Minusem profilowania z perspektywy najemcy może być fakt mniejszej impulsowości zakupów. Oznacza to, że nie dotrzemy do szerszej grupy osób, która pod wpływem atrakcyjnej ekspozycji czy okazyjnej ceny mogłaby zdecydować się na nieplanowany zakup. W Polsce mamy już sprofilowane centra handlowe i jak widać, taka strategia się sprawdza. Panują u nas trendy ogólnoeuropejskie. Mamy podobne tendencje zakupowe do naszych sąsiadów.

Jeśli chodzi o inne oryginalne formy wyróżnienia oferty obiektu handlowego w świadomości Klientów, to na pewno warto odpowiednio zagospodarować przestrzeń przed obiektem handlowym i dzięki temu propagować aktywny wypoczynek poprzez np. organizowanie warsztatów, animacji, kina letniego czy imprez okolicznościowych. Taka strefa może też doskonale współgrać z profilem obiektu handlowego. Podobne działania mają już miejsce, ale można je poszerzyć w takim stopniu, aby obiekty handlowe w świadomości Klientów zaistniały jako miejsca ukierunkowane na kulturę i rozrywkę. Dzięki temu niezagospodarowana dotychczas przestrzeń przyciągnie więcej Klientów. Ważna jest również obecność w mediach społecznościowych oraz aplikacje mobilne, dzięki którym centra handlowe mogłyby promować swoją ofertę i wspierać najemców.

Tagi: Lodolandia Marcin Olesiak Sweet Gallery
Oceń artykuł:

Źródło: Lodolandia

Zobacz także

Minusem profilowania może być mniejsza impulsywość zakupów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.