Mirosław Cechowski, Agora Bytom: Tempo, w jakim się rozwijamy, jest imponujące

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-11-30 | 11:14
Po dwóch latach funkcjonowania bytomskiej galerii handlowej przyszedł czas na podsumowania i plany na przyszłość. Ciesząca się niesłabnącym zainteresowanie wśród klientów Agora Bytom zawdzięcza swój sukces pozytywnym zmianom, jakie trwają nieprzerwanie od dwóch lat. Stale powiększające się grono najemców, dziesiątki tysięcy klientów każdego dnia, stała obecność w w mediach, w Internecie, a zwłaszcza na Facebooku to kierunek rozwoju obiektu, o których szczegółowo opowiedział dyrektor centrum Mirosław Cechowski.

Przez dwa lata gościliśmy w Agorze już ponad 10 milionów klientów. Tempo, w jakim się rozwijamy, jest imponujące. Dziesięciomilionowy klient odwiedził nas dokładnie w październiku tego roku, ale obsługując każdego dnia ponad 15 tysięcy osób, niebawem będziemy świętować przekroczenie kolejnej granicy 15 milionów. Agora nie zamyka się tylko na Bytom. W tym mieście jesteśmy największą galerią handlową i to nas cieszy. Jednak dzięki bliskości pozostałych miast górnośląskich, można powiedzieć, że naszą ofertę kierujemy niemal do wszystkich mieszkańców miast w promieniu kilkunastu kilometrów. W tym także do gości zagranicznych, którzy aktualnie przebywają na Śląsku.
Budujemy naszą ofertę kierując się głównie jej atrakcyjnością i kompleksowością. Posiadanie w gronie najemców salonów znanych marek zwiększa zdecydowanie zainteresowanie całą ofertą galerii. Ale liczą się dla nas także dobre stosunki z lokalnymi sklepami. To doskonałe uzupełnienie, które nadaje charakterystyczny rys ofercie Agory i kolejna rzecz wyróżniająca nas na tle konkurencji.
Chcemy, żeby Agora była nie tylko centrum handlowym, gdzie przychodzi się jedynie na zakupy. Idea, która nam przyświeca, to stworzenie centrum handlowego z bogatą ofertą rozrywkowo-rekreacyjną. Jesteśmy bardzo konsekwentni w realizacji tego planu. Posiadamy bardzo nowoczesne centrum handlowo-usługowe dostosowane do organizacji wielu ciekawych wydarzeń, dlatego dla gości mamy zawsze wiele propozycji. Do tego dochodzi jeszcze bogata oferta naszych najemców, którzy zapewniają klientom rozrywkę. Kinomaniacy dobrze znają już Agorę za sprawą kompleksu Cinema City. Szczególnie wtorkowe, promocyjne seanse cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów. Ciekawe rzeczy dzieją się także w Fantasy Parku. Występy kabaretów, wieczorne imprezy, ale przede wszystkim kręgle, bilard, plac zabaw dla dzieci, to sprawia, że jest to świetne miejsce na weekendowy wypad. Z kolei w części gastronomicznej można spokojnie usiąść i spędzić czas w gronie rodzinnym lub z przyjaciółmi. Do tej stałej oferty naszych najemców dochodzi jeszcze wiele wydarzeń, organizowanych przez nas.
Agora w krótkim czasie stała się także ważnym punktem na kulturalnej mapie Bytomia. Od samego początku, czyli już od dwóch lat, jesteśmy szeroko zaangażowani w życie lokalnej społeczności. Nasza Galeria na Poziomie przygotowuje liczne wystawy, które promują zwłaszcza lokalnych artystów. Organizujemy koncerty i pokazy mody. W Agorze odbywają się także wydarzenia promujące nasz wyjątkowy region. „Na Ślonsko Nutę”, czyli weekend poświęcony kulturze śląskiej, to przykład takiej imprezy. Nie wspomniałem jeszcze, że współpracujemy z Polonią Bytom, organizując dla niej m.in przedsezonową prezentację drużyny. Z kolei dla najmłodszych fanów piłki nożnej przygotowaliśmy w okresie letnim turniej Agora Kids Cup 2012. Można więc stwierdzić, że multifunkcjonalność to nasz znak firmowy.
Jesteśmy największą galerią handlową w Bytomiu, którą odwiedza mnóstwo ludzi o różnych gustach i zainteresowaniach. Nie możemy pozwolić sobie na faworyzowanie którejś z tych grup. Jesteśmy aktywni na każdym z wymienionych pól. Nasze działania są ukierunkowane przede wszystkim na zwiększanie zainteresowania Agorą i ofertą jej najemców. Mocno angażujemy się we wszelkie działania prosprzedażowe, które pozytywnie przekładają się na wzrost obrotów obiektu. Przykładem takich działań jest organizowana w Agorze Noc Wyprzedaży. Także wydarzenia modowe są okazją dla najemców na dodatkową promocję. Pokazom towarzyszy najczęściej koncert gwiazdy, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia event. Dbamy także o zdrowie naszych klientów. W październiku do akcji ruszył mammobus. Jesteśmy także mocno zaangażowani w organizację wydarzeń kulturalnych. Galeria na Poziomie działa prężnie i już za chwilę będziemy zapraszać na kolejny wernisaż nowej wystawy. W sumie, nasze działania także w liczbach prezentują się bardzo okazale. W połowie listopada (17-18.11) świętowaliśmy drugie urodziny, które były pięćdziesiątym eventem zorganizowanym przez nas w tym roku. Póki co, to nasz rekord.
Galeriehandlowe.pl wyróżniły nas III miejscem za liczbę aktywnych działań marketingowych, co świetnie nawiązuje do tego, co powiedziałem o naszej dużej aktywności przy organizacji różnych wydarzeń w Agorze. Nasza galeria została również doceniona w prestiżowym konkursie architektonicznym, co zaowocowało tytułem dla „Najlepszej Przestrzeni Publicznej Województwa Śląskiego 2011”. Z tego wynika, że nasi klienci mogą liczyć na wiele atrakcji i to w bardzo wyjątkowym otoczeniu. To doskonałe połącznie. Na naszym koncie jest także nagroda Koncept Roku 2010 przyznana w konkursie Shopping Center Awards dla najlepszych galerii handlowych w Polsce.
Cieszymy się przede wszystkim z dynamiki pozytywnych zmian, która trwają nieprzerwanie od dwóch lat. Stale powiększamy grono najemców, chętnie odwiedzają nas każdego dnia dziesiątki tysięcy klientów, jesteśmy stale obecni w mediach, w Internecie, a zwłaszcza na Facebooku, gdzie posiadamy jeden z najbardziej aktywnych Fan Page’y wśród śląskich galerii. To kierunek i tempo, który obraliśmy na samym początku i staramy się je trzymać. To wszystko przekłada się na wzrost obrotów obiektu – jak do tej pory 23% rok do roku – i to jest potwierdzenie atrakcyjności komercyjnej Agory.
Prowadzimy bogate działania marketingowe. W ten sposób zbudowaliśmy silną pozycję Agory. Dzięki organizacji bardzo zróżnicowanych akcji, adresowanych do wielu grup klientów, utrwaliliśmy wizerunek naszej galerii, jako wiodącego centrum handlowego w Bytomiu i jego otoczeniu. Przyznaję, że nowoczesny, świetnie zlokalizowany obiekt daje nam przewagę nad konkurencją i duże pole manewru. Staramy się skutecznie wykorzystać tę przewagę. Agorze udało się także zbudować silne relacje z klientami, dla których nasza galeria stała się ważnym miejscem, bardzo chętnie odwiedzanym w wolnym czasie. Strategia naszego działania to przede wszystkim maksymalne wykorzystanie potencjału Agory. Organizacja koncertów, wystaw w Galerii na Poziomie, wyprzedaży, eventów modowych, charytatywnych, prozdrowotnych i sportowych to ciężka praca, która jednak przynosi oczekiwane rezultaty. Dotychczasowe wyniki finansowe pokazują, że opracowana strategia działa bez zarzutu.
Chcemy się dalej rozwijać i poszerzać ofertę dla klientów. Dysponujemy jeszcze powierzchniami dla nowych najemców. Doskonała lokalizacja Agory w ścisłym centrum miasta, na przedłużeniu głównej ulicy handlowej, ma niestety też swoje wady. Przykładowo nie możemy planować rozbudowy galerii, ponieważ w pobliżu nie ma już wolnego miejsca. Dlatego chcemy maksymalnie wykorzystać nasze obecne możliwości. Perspektywy są dla nas bardzo obiecujące.
Tagi:
Oceń artykuł:

Mirosław Cechowski, Agora Bytom: Tempo, w jakim się rozwijamy, jest imponujące

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.