Mniej znaczy więcej

2020-10-19 | 09:00

Moim zdaniem kluczowym elementem rozwiązań, które są dziś w stanie zwiększyć poziom sprzedaży jest edukacja, czyli to w jaki sposób zakupiony produkt np. oczyszczacz powietrza, filtr do wody, profesjonalny grill, sole do kąpieli, nagłośnienie do kina domowego, etc. mogą poprawić jakość życia - podkreśla Tomasz Wójcik, włąściciel agencji PsiaEdukacja.eu

Można do tego dążyć drogą elektroniczną - przez webinary, video w mediach społęcznościowych, filmy instruktażowe, itp. Osoby, które zakupią np. ogrodowe palenisko i otrzymają też dostęp do szkoleń on-line, bardziej docenią zakupiony produkt. Tym samym mogą pogłębiać swoją wiedzę, co niekiedy daje również możliwość zabłyśnięcia w gronie znajomych, których zaprosimy na niestandardowy posiłek.

Z kolei stacjonarnie można klientów zapraszać na prezentacje lub eventy, ale znacznie bardziej będziemy musieli skupiać się nad ich jakością, aby zachęcić potencjalnych odbiorców do zainwestowania swojego czasu i funduszy w dany produkt lub usługę. Takie spotkania muszą być prowadzone przez profesjonalistów z danej dziedziny. Eventy produktowe powinny odbywać się cyklicznie i z niemałą częstotliwością, a każde kolejne spotkanie powinno być lepsze od poprzedniego. Tylko doświadczenie wynikające z mnogości takich spotkań pozwoli prowadzącym dążyć do perfekcji, a tym samym rzetelnie wzbudzać zainteresowanie przyszłych nabywców.

Klienci oczekują dziś profesjonalizmu. Jeśli chcemy tylko kupić produkt, aby zaspokoić potrzebę, możemy to w łatwy sposób zrobić online. Niestety w moim odczuciu z powodu obecnej sytuacji gospodarczej nastąpi pogłębienie rozwarstwienia społecznego, pomiędzy mniej zamożnymi, a lepiej zarabiającymi. Zmniejszy się klasa średnia, która jest tak istotna dla gospodarki, bo to ona generuje główny obrót. Coraz więcej konsumentów zacznie zwracać uwagę na cenę, a druga grupa ludzi-zamożniejszych jeszcze bardziej będzie stawiała na jakość produktu, obsługę, funkcjonalność. W ostatnim półroczu z wiadomych względów zwiększyły się zakupy internetowe, co możemy zaobserwować między innymi zwiększoną ilością punktów odbioru przesyłek.

Postępująca cyfryzacja i nowe technologie zmobilizują handel tradycyjny do minimalizowania kosztów dostarczania podstawowych dóbr i zwiększenia dbałości o konsumentów z segmentu premium. Na całą sytuację patrzę bardzo optymistycznie, bo zmusza jedną i drugą stronę do refleksji, która mam nadzieję przyczyni się do zwiększonej satysfakcji kupujących, co z kolei spowoduje większe przywiązanie do marki. Dzięki cyfryzacji, sprzedający mogą w dość prosty i niekoniecznie bardzo kosztowny sposób komunikować się z klientami. Mobilizuje to do przemyślanych, rzetelnych i nienachalnych prób komunikacji z klientem w myśl zasady "mniej znaczy więcej".

Tagi: Psiaedukacja.eu Tomasz Wójcik
Oceń artykuł:

Fot: Psiaedukacja.eu Źródło: Psiaedukacja.eu

Zobacz także

Mniej znaczy więcej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.