Moda to moja pasja

2018-07-23 | 10:00

Modą i wizerunkiem interesuje się coraz więcej Polaków – obecnie jest to już 68 proc. społeczeństwa. Wciąż jeszcze głównie są to kobiety, ale w młodszych grupach wiekowych (od 19 do 24 roku życia) ta proporcja się zmienia i widać coraz większą grupę mężczyzn. Skąd ta tendencja? Ponieważ mężczyźni są coraz bardziej świadomi trendów mody... Zaczęli zwracać uwagę na to, jak są ubrani, coraz chętniej kupują stylowe nowości, czytają modową prasę oraz blogi i są świadomi, co jest na czasie i jak należy się ubierać. Dla wielu z nich moda staje się pasją. W przypadku Wojciecha Tulwina, dyrektora marketingu i PR marki Recman, moda męska była obecna właściwie przez całe jego życie, odkąd 32 lata temu działalność w branży odzieży dla panów rozpoczął jego ojciec, Roman Tulwin.

Skąd wzięła się nazwa Recman?

Nazwa Recman została wymyślona przez założyciela firmy – Romana Tulwin – w 1986 roku. Firma zatrudniała wówczas jedną osobę. Dzięki przemyślanej strategii oraz połączeniu pracowitości z pasją Recman stał się znakomicie prosperującą firmą odzieżową.

Firma funkcjonuje na rynku od 32 lat. Jak w Pana ocenie zmienił się rynek odzieży męskiej na przestrzeni tego czasu?

Trzydzieści lat temu był to tzw. rynek producenta, na którym sprzedaż odbywała się bardzo prosto, ale pojawiały się problemy ze zdobyciem surowców do produkcji. Dziś mamy rynek konsumenta, gdzie możemy kupić wszystko. Obecnie najistotniejsze jest, aby mentalnie przestawić się na zdobywanie rynków zbytu i sprostanie oczekiwaniom Klienta.

Co jeszcze się najbardziej zmieniło?

Na przełomie wielu lat zmieniły się również kanały dystrybucji. Galerie handlowe wypierają pojedyncze sklepy przy ulicach handlowych oraz targowiska. Jednocześnie rozwija się nowy kanał dystrybucji – Internet. Sklepy online generują coraz wyższą sprzedaż, a reklama i promocja w Internecie przynosi znakomite efekty. Pojedyncze sklepy tracą na znaczeniu. Nie wytrzymują konkurencji sieci odzieżowych, często szybko rozwijających się w oparciu o umowy franczyzowe. Warto również podkreślić, że rozwój firm kurierskich zapewnił producentom odzieży szybsze dostawy i łatwiejszą dostępność towarów. Innym czynnikiem, który w obliczu coraz większej konkurencji staje się nad wyraz istotny, jest umiędzynarodowienie działań przedsiębiorstw. Daje to szanse na szybki rozwój firmy odzieżowej oraz znaczny wzrost przychodów, dlatego możemy mówić o coraz powszechniejszym przejściu z konkurowania na rynku krajowym do konkurowania w skali globalnej. Warto też zwrócić uwagę na to, że w ostatnich latach mężczyźni w Polsce coraz bardziej zwracają uwagę na to, jak są ubrani. Dodatkowo mają świadomość, że są oceniani to moja pasja na podstawie swojego wyglądu. Polacy coraz chętniej kupują stylowe nowości, czytają modową prasę oraz blogi i są świadomi, co jest na czasie i jak należy się ubierać.

Jakimi zasadami kierujecie się Państwo podczas wyboru określonej lokalizacji handlowej?

Jesteśmy otwarci na kontakt franczyzobiorców z całej Polski, ponieważ regularnie prowadzimy rozmowy z wieloma galeriami handlowymi i dysponujemy atrakcyjnymi ofertami lokali. Priorytetem są dla nas województwa: wielkopolskie, pomorskie i zachodniopomorskie oraz śląskie. Interesują nas przede wszystkim duże miasta, takie jak: Poznań, Gdańsk, Gdynia oraz Katowice. Nie wykluczamy również otwarć przy ulicy (miasta powyżej 50 tys. mieszkańców), ale preferujemy lokalizacje w istniejących centrach handlowych. Franczyzobiorcy mogą samodzielnie poszukiwać lokalizacji lub otrzymują od nas bezpośrednie propozycje współpracy w danym mieście. Wspólnie z franczyzobiorcami negocjujemy warunki umów najmu. Salony firmowe Recman najczęściej znajdują się w miastach średniej i dużej wielkości. Powierzchniowo mieszczą się w przedziale między 70 a 100 m2. Wspólnie z potencjalnym partnerem rzetelnie analizujemy każdą lokalizację.

Recman to także sklep internetowy. Jak kształtują się przychody Państwa e-sklepu na tle stacjonarnych punktów sprzedaży?

Jednym z naszych długofalowych celów jest rozwój kanału e-commerce. Systematycznie wykorzystujemy potencjał nowych możliwości reklamowych online, co pozwala na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Przekłada się to nie tylko na bezpośrednie wyniki sklepu online, ale również całej sieci punktów stacjonarnych, na czym korzystają nasi franczyzobiorcy. Od kilku lat odnotowujemy znaczące wzrosty przychodów ze sprzedaży online, jednak nadal większość Klientów wybiera zakupy w salonach stacjonarnych.

A jak wprowadzony zakaz handlu w niedzielę wpłynął na Państwa wyniki online?

Zakaz handlu w niedziele jest dużą szansą dla sklepów internetowych. Z analizy niedzielnych zakupów w sklepie internetowym Recman.pl wynika, że odnotowaliśmy wzrosty względem analogicznych dni w 2017 roku. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy główną przyczyną jest tutaj ograniczenie handlu w sklepach stacjonarnych w tych dniach, czy systematyczny wzrost w branży e-commerce.

Czy z zakupów internetowych mogą korzystać Klienci z zagranicy?

Obecnie zakupy online oferujemy tylko w Polsce, ale nowa platforma budowana jest z myślą o Klientach spoza kraju. Chcemy, aby wkrótce produkty marki Recman mogli zakupić również Klienci z wybranych krajów europejskich.

Wspierają Państwo Fundację Mam Marzenie i pomagają jej podopiecznym, bo „biznes to odpowiedzialność”. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tej współpracy?

Z Fundacją Mam Marzenie współpracujemy od 2014 roku. Przez te lata dzięki wsparciu Klientów Recman oraz zaangażowaniu pracowników udało nam się spełnić kilkadziesiąt marzeń dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Na konto Fundacji przelaliśmy ponad 150 000 zł.

Jest to zatem pomoc tylko określonej grupie dzieci?

Przed 2014 rokiem wspieraliśmy wiele różnych inicjatyw. Sporadyczne akcje nie generowały jednak tak dużego zaangażowania całej firmy.

Skąd ten pomysł?

Zdecydowałem, abyśmy skoncentrowali się na jednym projekcie. Dzięki regularnym działaniom bardziej widoczne są efekty pracy, co motywuje do podejmowania kolejnych inicjatyw. Pracownicy wiedzą o tym, jakie efekty przynosi ich praca na rzecz danej akcji. W naszym przypadku ich rola w spełnianiu dziecięcych marzeń jest ogromna. Im więcej muszek Mosca, czyli produktu, który zaprojektowany został wyłącznie w celach charytatywnych, sprzeda się w naszych salonach, tym większą kwotę możemy przekazać Fundacji Mam Marzenie. Gdy uda nam się zrealizować wyznaczony cel, to pracownicy decydują o tym, jakie dziecięce marzenie będziemy spełniać w następnej kolejności. Dzięki temu widzą pozytywne efekty z ich pracy.

Recman uważa, że „biznes to odpowiedzialność”. Czy może Pan rozwinąć tę myśl?

O społecznej odpowiedzialności biznesu możemy mówić dopiero wtedy, jeżeli dane działanie jest ważne dla całej firmy. Zaangażowanie pracowników jest niezbędnym elementem CSR. Co więcej, uwzględnienie w misji firmy działań charytatywnych przekłada się na sposób, w jaki pracodawca jest postrzegany. Dzięki właściwie przemyślanej polityce CSR pracownicy są szczęśliwsi i bardziej zaangażowani. Łatwiej jest również przyciągnąć nowe osoby do firmy.

W Państwa działalności szczególnie widoczne jest zamiłowanie do sportu, zwłaszcza do tenisa. W jaki sposób się ono objawia?

Tenis, jak żaden inny sport, wymaga od zawodników elegancji i wyczucia stylu, również poza kortem. Mając to na uwadze, marka Recman w 2011 roku została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w Tenisie, ubierając tym samym najlepszych polskich zawodników. W 2016 roku Recman został Partnerem Generalnym Polskiego Związku Tenisowego, a od 2017 ambasadorem marki Recman jest najlepszy polski tenisista – Łukasz Kubot.

Dlaczego wybrali Państwo właśnie tenis spośród wielu innych dziedzin sportowych?

Tenis to dyscyplina, która stanowi idealną inspirację łączącą nowoczesność z tradycją i elegancją, dlatego również aktualny shop concept salonów Recman inspirowany jest tenisem. W salonie marki pojawiają się takie motywy, jak: siatka, wieszaki, ławeczki do ekspozycji produktów oraz tabliczki z logo Recman, nawiązujące do sportowej, eleganckiej szatni. Bezpośrednim nawiązaniem do tenisa jest rudo-brązowa posadzka, korespondująca z nawierzchnią kortów. Element ten stanowi dopełnienie stonowanych barw wnętrza, nadając salonowi charakterystyczny wygląd, wyróżniający obiekt na tle konkurencji. Nowa wizja marki zakłada podkreślenie jej indywidualnego, niepowtarzalnego charakteru, nawiązanie do tradycji oraz renomy firmy jako symbolu elegancji i męskiego stylu. Systematycznie rozwijamy również kolekcje tenisowe, a twarzą kampanii jest triumfator Wimbledonu – Łukasz Kubot. Jeszcze w 2013 roku wydawaliśmy rocznie na ubrania ok. 600 zł, a dziś jest to już ponad 1000 zł. Czy

Recman również zauważatakie tendencje? Czy odzwierciedlają się onew Państwa wynikach sprzedaży?

Od kilku lat obserwujemy, że Klienci coraz chętniej dokonują zakupów w salonie jednej marki. Dla mężczyzn komfort i szybkość zakupów ma szczególne znaczenie. Jednocześnie mężczyźni są coraz bardziej świadomi trendów mody, co powoduje, że chętnie dobierają do stylizacji rozmaite dodatki i dbają o własny wygląd. Z drugiej strony, regularnie poszerzamy asortyment. Na przełomie kilku lat wprowadziliśmy wiele nowych produktów, m.in. perfumy, prawidła cedrowe czy rolki do czyszczenia odzieży, co powoduje, że doradcy w salonach mają większe możliwości sprzedaży komplementarnej.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Źródło: Recman

Zobacz także

Moda to moja pasja

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.