Promocje i obniżki cen są stałym punktem działalności właściwie każdego sklepu. W ciągu roku klienci mają mnóstwo okazji, aby po okazyjnej cenie zrobić zakupy. Są również takie okresy, kiedy sieci oraz centra handlowe odnotowują wzrost odwiedzalności, a co za tym idzie - wzrost obrotów. Z pewnością dla marek kierujących swoją ofertę dla dzieci jest ich święto, czyli Dzień Dziecka. O tegorocznych atrakcjach przygotowanych dla tej grupy klientów opowiada Monika Klimczak, Specjalista ds. marketingu w firmie Bartek.
Z okazji dnia dziecka sieć sklepów firmowych Bartek oraz sklep internetowy Bartek zorganizował akcję promocyjną: "Plazowy zawrót głowy" - przy każdej zakupionej parze obuwia (każdej marki a także kapci, Crocsów, kaloszy, itp.) klient otrzymywał gadżet – dmuchaną piłkę plażową z logo Bartek. Promocja trwała od 1 do 5 czerwca lub do wyczerpania zapasów.
Akcja miała na celu zwrócenie uwagi klientów, że firma Bartek zawsze pamięta o dzieciach, zwłaszcza w tak szczególnym dniu jakim jest ich święto - Dzień Dziecka. Wiele centr handlowych z okazji Dnia Dziecka organizowało różne akcje specjalne, w których nasza marka również zaistniała m.in. przekazując drobne upominki, udzielając rabatów, biorąc udział w pokazach mody.
Planując jakąkolwiek aktywność promocyjną oczekujemy określonych pozytywnych efektów. Oczywiście jesteśmy świadomi tego, iż nie wszystkie korzyści są wymierne i policzalne. Mamy świadomość wagi postrzegania marki i wartości naszego wizerunku. Organizujemy różnego rodzaju aktywności marketingowe w ramach własnej sieci, jak również chętnie uczestniczymy w akcjach promocyjnych inicjowanych przez centra handlowe. Nie ma znaczenia tu typ aktywności – czy jest to kampania pro-sprzedażowa, czy wizerunkowa. Wsparcie ze strony, lub współpraca z kreatywnym centrum mobilizujących najemców do wspólnych aktywności marketingowych dostarcza wszystkim, oprócz wymiernych i nie wymiernych korzyści, wiele pozytywnych doświadczeń i satysfakcji. Zawsze pozostajemy otwarci na inicjatywy naszych partnerów biznesowych, jakimi są Centra Handlowe.
Niemniej jednak każda akcja skierowana bezpośrednio do naszych najmniejszych klientów przynosi więcej korzyści niż akcje ogólne. W wybranych dniach obserwujemy wzrost odwiedzalności naszych punktów, co bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedaży.
Porównując sprzedaż w tygodniu 22 (30.05-5.06) do tygodnia 21 (23.05-29.05) zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o 38%. Ponadto w tym okresie nasze sklepy odwiedziło o 17% więcej klientów, a także przeprowadziliśmy o 42% więcej transakcji.
Tagi: