Monika Magner, CH Europa Centralna: Dzięki bezpłatnym autobusom rośnie świadomość naszej marki

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-02-05 | 08:00
Bezpłatne linie autobusowe do centrów handlowych to dla klientów, zwłaszcza tych niezmotoryzowanych, znaczne ułatwienie i wygoda. Nie da się jednak ukryć, że utrzymanie takich połączeń to także określone koszty. O wadach i zaletach darmowych autobusów oraz ich przyszłości rozmawiamy z Moniką Magner, dyrektor centrum handlowego Europa Centralna w Gliwicach.

Czym kierowali się Państwo przy podjęciu decyzji o uruchomieniu bezpłatnej linii autobusowej?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: kierowaliśmy się dobrem naszych klientów. Chcieliśmy, by klienci mogli w szybki i wygodny sposób dostać się do naszego Centrum, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Chcieliśmy też umożliwić dotarcie do Europy Centralnej osobom, które nie posiadają samochodu. Po dokładnej analizie tzw. catchment area, czyli obszaru, z którego napływają nasi klienci, zdecydowaliśmy się na objęcie usługą autobusową odcinka, prowadzącego od centrum Gliwic do Europy Centralnej oraz Zabrza. Ze względu na duże zainteresowanie klientów uruchomiliśmy też bezpłatną linię autobusową do Knurowa, miasta położonego na południe od Europy Centralnej. Reagujemy też na bieżące zapytania klientów, którzy są doskonałym źródłem wiedzy o funkcjonowaniu usługi, staramy się dopasować trasy autobusów do zapotrzebowania ze strony klientów, np. otrzymujemy wiele sygnałów, dotyczących uruchomienia komunikacji autobusowej od mieszkańców pobliskich miejscowości, położonych na południe od naszego Centrum (np. z Gierałtowic). Warto w tym miejscu podkreślić, że posiadamy również bus wahadłowy, łączący najbliższy przystanek komunikacji miejskiej z Centrum, które jak wiadomo, położone jest na węźle autostradowym, co wymusza wprowadzenie dodatkowych rozwiązań logistycznych dla bezpieczeństwa pieszych.
Jak oceniają Państwo efektywność bezpłatnych autobusów?
Według statystyk 8% klientów dojeżdża do Europy Centralnej autobusami. Po uruchomieniu dodatkowych linii będzie ich około 15%. Warto podkreślić, że z racji swojego położenia jesteśmy Centrum skoncentrowanym na klientach zmotoryzowanych, więc trudno tu mówić o pełnej efektywności bezpłatnej komunikacji autobusowej. Z naszych obserwacji wynika, że klienci darmowych autobusów to przede wszystkim młodzież, seniorzy i panie, które nie korzystają z samochodu, a odwiedzają Centrum w środku tygodnia.
Z kim współpracują Państwo w zakresie obsługi bezpłatnych linii autobusowych?
Współpracujemy z prywatnymi przewoźnikami i prowadzimy intensywne rozmowy z KZK GOP dotyczące wprowadzenia nowej trasy.
A jak oceniają Państwo przyszłość bezpłatnych linii autobusowych do centrów  handlowych – zapotrzebowanie na nie będzie rosnąć czy maleć?
Zapotrzebowanie rośnie, ponieważ centra handlowe od pewnego czasu stały się miejscami, gdzie można w ciekawy sposób spędzić czas wolny. W każdy weekend organizujemy dla naszych klientów wiele ciekawych i nieszablonowych eventów marketingowych - w tym roku planujemy zorganizować na terenie Centrum szereg wydarzeń sportowych, modowych, kulturalnych i koncertów. Naszą ambicją jest przyciągnięcie jak największej ilości klientów, a autobusy to jedno z narzędzi, które mogą nam to umożliwić.
Co zatem postrzegają Państwo jako największy atut bezpłatnych linii autobusowych, a co jest problemem/minusem?
Uruchomienie bezpłatnych linii autobusowych pozwala na znaczne i szybkie zwiększenie odwiedzalności naszego Centrum. Jest to naturalny element promocji Europy Centralnej; dzięki bezpłatnym autobusom rośnie świadomość naszej marki - odwiedzający wiedzą, że mogą dostać się do nas szybko i bezpłatnie. Autobusy są oczywiście doskonałym nośnikiem reklamy, które są umieszczane na tyłach autobusów, ulotkach oraz plakatach wewnątrz pojazdów. Co do minusów: na pewno mamy tu do czynienia z wysokimi kosztami takiej usługi, przeszkodami formalnymi, musimy też za każdym razem  dokonać  dokładnej analizy tras w celu zapewnienia efektywności usługi.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Magner, CH Europa Centralna: Dzięki bezpłatnym autobusom rośnie świadomość naszej marki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.