Monika Paduch, Orchidea PR: Dzięki pracy z agencją PR galeria zyskuje większą kreatywność

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-12-06 | 16:09
Agencja PR wspomaga funkcjonowanie galerii handlowej prowadząc działania skierowane do wielu grup docelowych np. klientów, najemców, mediów, społeczności lokalnej, opinii publicznej czy nawet władz lokalnych. Wszechstronność działania agencji stawią ją na pozycji niemal koniecznej do rozwojowego funkcjonowania obiektu. O działanie i zadania agencji Orchidea zapytaliśmy Monikę Paduch, Dyrektor Zarządzającą Orchidea PR.

Centra handlowe są bardzo wymagającymi klientami. Agencja public relations musi przygotować holistyczną strategię z kompleksowym podejściem do działań komunikacyjnych. Konsultant zewnętrzny musi być świadom faktu, że działania powinny być prowadzone wielotorowo z uwagi na szeroką grupę docelową. Dużym wyzwaniem dla agencji PR jest również specyfika komunikacji wewnętrznej – w tym wypadku odbiorcami nie są pracownicy, a najemcy, z którymi trzeba współpracować i na bieżąco informować ich o inicjatywach podejmowanych przez zarządcę centrum. Pomimo wielu wyzwań, prowadzenie działań komunikacyjnych dla centrum handlowego daje wiele satysfakcji.
Agencja PR może wspomóc funkcjonowanie centrum handlowego prowadząc szeroko zakrojone działania skierowane do wielu grup docelowych np. klientów, najemców, mediów, społeczności lokalnej, opinii publicznej czy nawet władz lokalnych. Konsultanci zewnętrzni mogą dbać o sprawną komunikację z mediami – aranżować publikacje, wysyłać komunikaty prasowe czy monitorować media. Ważnym aspektem jest również dobra współpraca z najemcami. Warto informować najemców o bieżących działaniach centrum handlowego, a także zachęcać ich do zaangażowania się w projekty realizowane przez zarządcę centrum np. okolicznościowe eventy. Kolejnym obszarem działań komunikacyjnych jest sponsoring, CSR i community relations. Agencje PR służą wsparciem przy organizacji inicjatyw skierowanych do społeczności lokalnych, szukają możliwości zaangażowania się i sponsoringu lokalnych wydarzeń ważnych dla danego regionu, miasta czy chociażby dzielnicy. Coraz bardziej istotnym narzędziem jest również Internet. Agencje PR mogą wspomóc funkcjonowanie centrum handlowego dbając o jego stronę internetową, na bieżąco monitorując fora internetowe i grupy dyskusyjne czy działając w szeroko pojętych mediach społecznościowych. Wszystkie prowadzone działania muszą być jednak spójne i zgodne z przyjętą strategią komunikacji. Jeśli dane centrum handlowe chce być np. postrzegane jako rodzinne, podejmowane przedsięwzięcia powinny ten pożądany wizerunek budować i potwierdzać go.
Współpraca z agencją PR to wymierne korzyści dla centrum handlowego. To przede wszystkim solidność oraz większe kompetencje w przygotowywaniu konkretnych przedsięwzięć, a także zwielokrotnienie efektu komunikacyjnego dotychczas prowadzonych działań. Konsultanci zewnętrzni mają znacznie szerszy pogląd na rynek oraz możliwe reakcje opinii publicznej. Ważnym aspektem wynajęcia agencji PR jest również obiektywizm i możliwość spojrzenia na centrum handlowe od zewnątrz, dzięki czemu prowadzone działania komunikacyjne osadzone są w realnych warunkach. Dzięki współpracy z agencją PR, galeria handlowa zyskuje bezstronną konsultację oraz większą kreatywność.
Agencja public relations nie musi dbać jedynie o sprawną komunikację pomiędzy centrum handlowym a mediami, chociaż w bardzo wielu przypadkach do tego to się sprowadza. Zewnętrzny konsultant PR może również zaoferować centrum handlowemu wsparcie w komunikacji z najemcami (komunikacja wewnętrzna), społecznością lokalną (community relations) czy komunikacji w internecie, także w popularnych ostatnio mediach społecznościowych. Jestem zdania, że podejście holistyczne do komunikacji – a nie skupianie się tylko na wybranej grupie np. mediach – lepiej przysłuży się centrum handlowemu i w pozytywny sposób wpłynie na jego wizerunek. Co w konsekwencji może przełożyć się na wyższy footfall czy wzrost obrotów najemców.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Paduch, Orchidea PR: Dzięki pracy z agencją PR galeria zyskuje większą kreatywność

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.