Multi: Współczesny klient ceni miejsce, w którym przestrzeń publiczna kształtuje przestrzeń handlową, a nie odwrotnie

2020-11-16 | 09:00

Technologiczne rozwiązania są bardzo ważne, w naszym przypadku jednak, jako firmy zarządzającej ponad 100 nieruchomościami handlowymi w całej Europie i Turcji, istotne jest wykorzystanie dotychczasowego bardzo bogatego know-how w zarządzaniu nowoczesnym handlem stacjonarnym i jego wzbogacenie o nowe kanały dotarcia do tego samego klienta. Dzięki temu nie wykluczamy żadnej grupy społecznej, a co więcej: uzyskujemy możliwość dotarcia do nowych grup. - podkreśla w rozmowie z Magazynem Galerie Handlowe - Magdalena Gibney Dyrektor ds. Operacyjnych Multi Poland

Dzisiejszy klient to osoba świadoma, wymagająca, wyrażająca opinię wśród znajomych, ale także online. A to znaczy, że ma realny wpływ nie tylko na wizerunek marki centrum handlowego, ale także jego sytuację finansową – wzrost sprzedaży lub jej spadek. Klient współczesny, jak nigdy dotąd, oczekuje oryginalnych produktów czy rozwiązań. W przypadku Multi Poland od wielu lat ważnym elementem odpowiedzi na te oczekiwania jest kreowanie w naszych obiektach tzw. doświadczenia pobytowego. Jesteśmy zarządcą aktywnym i dynamicznie wprowadzamy nawet duże zmiany, tak w przestrzeni fizycznej obiektu, jak i w nowoczesnych technologiach. Dzięki temu tworzymy nowoczesne, wielofunkcyjne przestrzenie nie tylko do łączenia najemców z konsumentem, ale także będące centrami społeczności. Dlatego na przykład posiadamy własny zespół architektów: to pozwala nam skrócić czas wdrażania zmian w zarządzanych obiektach, nawet jeśli w grę wchodzi rozbudowa czy remodelling. Przykładem może być centrum handlowe Alfa w Rydze, w którym przeprowadziliśmy rozbudowę o nowy trzypiętrowy budynek i parking wielopoziomowy, a także stworzyliśmy zupełnie nowy park dla mieszkańców. W Polsce takim przykładem nowoczesnego wielofunkcyjnego projektu urbanistycznego jest Forum Gdańsk, którego byliśmy deweloperem, a teraz jesteśmy zarządcą.

Jak już wspomniałam, współczesny klient ceni miejsce, w którym przestrzeń publiczna kształtuje przestrzeń handlową, a nie odwrotnie. Polacy kupują, ale też poszukują, doświadczają i przeżywają. W Multi uważamy, że nasze wysiłki są zakończone sukcesem, jeśli klient odczuwa przyjemność z odwiedzin w galerii, którą zarządzamy. Staramy się zapewnić najlepszą możliwą ofertę na lokalnych rynkach, tak pod względem handlu – jesteśmy partnerem znanych polskich i międzynarodowych sieci, ale również lokalnych przedsiębiorców – jak i usług, gastronomii, rekreacji i rozrywki. Jesteśmy przekonani, że różnorodna oferta to przyszłość centrów handlowych, choć z oczywistych względów niektóre branże chwilowo stoją przed większymi wyzwaniami. Dlatego budujemy długoterminowe partnerstwa z najemcami. Nasze wielokrotnie nagradzane kampanie marketingowe przynoszą udokumentowane wzrosty takich wskaźników jak frekwencja wizyt, świadomość marki, obroty i przychody z czynszów. Dostarczamy klientom coś więcej niż zakupy, dostarczamy im przeżycia.

Ostatnie pół roku było trudnym czasem dla klientów w związku z pandemią. Przede wszystkim zwracają oni teraz znacznie większą uwagę na czystość i bezpieczeństwo obiektu czy dbałość o takie szczegóły, jak punkty dezynfekcji dłoni, dezynfekcja powierzchni na pasażach, w toaletach i miejscach ogólnodostępnych. Gdy tylko pojawiły się pierwsze doniesienia o COVID-19 , w Multi Corporation specjalny Zespół Zarządzania Antykryzysowego szczegółowo monitorował sytuację i na bieżąco dokonywał jej oceny. Dzięki temu, że posiadamy wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu centrami handlowymi w całej Europie, mogliśmy analizować różne odpowiedzi na te nadzwyczajne wyzwania i oczekiwania klientów i wymieniać się doświadczeniami. Nasza energia ukierunkowana była na wsparcie lekarzy, personelu medycznego oraz akcji marketingowych związanych z pomocą dla społeczności lokalnych, jak bezpłatne dostawy zakupów dla seniorów, dostawy żywności dla personelu medycznego. Po otwarciu na przełomie maja i czerwca zauważyliśmy, że klienci chętnie wracają do naszych centrów handlowych. Nowoczesne technologie są bardzo przydatne w naszej branży, ale powrót do życia po lockdownie pokazał, iż relacji międzyludzkich na żywo nic nie jest w stanie zastąpić. Jedni po prostu pragną przebywać wśród ludzi inni tęsknią za robieniem zakupów poza ekranem telefonu czy komputera. Można nawet powiedzieć, że klienci na nowo odkrywają przyjemność picia kawy z przyjaciółmi w otwartej przestrzeni. Wymiar psychologiczny oraz społeczny mają tu ogromne znaczenie. Z jednej strony ludzie uświadomili sobie potrzebę cieszenia się chwilą, także w znaczeniu konsumpcji dóbr materialnych, z drugiej zaś doświadczyli potrzebę bycia razem, w grupie, w przyjemnym i bezpiecznym miejscu. To pokazuje, że człowiek rzeczywiście jest „istotą stadną” i nie znosi długich okresów izolacji. W tym kontekście jesteśmy pewni i przekonani, że wbrew wielu kasandrycznym przewidywaniom, stacjonarne galerie handlowe mają wiele możliwości do wykorzystania, odpowiadając na potrzeby lokalnych społeczności.

Multi wprowadza innowacje technologiczne, jednak nie dla nich samych albo z powodu mody, ale po to, by ułatwić customer journey i podnieść satysfakcję konsumentów. Ogromnym wyzwaniem dla centrów handlowych są dziś omnichannel i big data. Wykorzystujemy aplikacje mobilne, punkty click&collect, a także programy lojalnościowe. Dzięki temu budujemy nasze bazy danych, które pozwalają nam na lepsze targetowanie i personalizację oferty. Jedna z naszych aplikacji została nagrodzona przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu Internetowego w kategorii Best Shopping Mobile Application. Cyfryzacja jest wsparciem i uzupełnieniem handlu stacjonarnego o kolejny kanał dystrybucyjny, ale go na pewno nie zastąpi. Sklepy będą pełnić istotną rolę w codziennych wyborach konsumentów oraz kształtować będą ich doświadczenia związane z konkretną marką, nawet wówczas, gdy sama fizyczna transakcja zakupu często będzie odbywać się przez kanał e-commerce.

Tagi: Magdalena Gibney Multi Poland
Oceń artykuł:

Fot: Multi Źródło: Multi

zobacz więcej informacji o: Magnolia Park

Zobacz także

Multi: Współczesny klient ceni miejsce, w którym przestrzeń publiczna kształtuje przestrzeń handlową, a nie odwrotnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.