Musimy szukać wciąż nowych rozwiązań

2019-06-28 | 09:00

Marketing w dzisiejszych czasach jest wielkim wyzwaniem. To przede wszystkim przemyślana strategia i wynikający z niej plan działania, dostosowany do docelowych odbiorców, osadzony mocno w realiach rynkowych i oparty na wiedzy. Postęp techniczny i rozwój marketingu i reklamy sprawiają, że musimy szukać wciąż nowych rozwiązań - podkreśla Anna Maciejewska, Dyrektor Sieci Sprzedaży VIVE Textile Recycling.

Trudno wskazać jeden konkretny przepis na idealną reklamę. Można natomiast wymienić pewne ogólne cechy, które powinna posiadać, aby zadziałać na klienta. Skuteczność danej reklamy zależy w głównej mierze od tego, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. Ważny jest jasny i zrozumiały przekaz, który pozwoli dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.

Większość z nas żyje dzisiaj z telefonem w ręku. Młode pokolenie odbiera świat poprzez obrazy i właśnie dlatego ta forma przekazu będzie działała na nich najmocniej. W głównej mierze chodzi tu o media społecznościowe, YouTube. Przemawiają do nich vlogerzy, blogerzy, influencerzy – pokazujący, testujący, prezentujący dane produkty. Coraz częściej nasze zakupy opieramy o opinię i recenzje gwiazd, celebrytów. Media społecznościowe za rękę prowadzą nas na zakupy. Jeśli lubisz dany profil, wystarczy „kliknąć” i od razu możesz dokonać zakupu. Mimo różnicy pokoleń, nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nawet nasze babcie i dziadkowie przekonali się do telefonów. Korzystają z płatności Blik, piszą wiadomości na WhatsApp.

Jak tworzyć skuteczną reklamę? Przede wszystkim korzystać z wielu kanałów komunikacji na raz. Różne grupy docelowe - inne kanały. Recepta na efektywność: reklama w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram, korzystanie z kampanii reklamowych, geolokalizacji, co daje możliwość dotarcia do różnych grup wiekowych, w różnych miastach, przy jednoczesnym inwestowaniu w tradycyjne kampanie outdoorowe - billboardy i indoor, np. w centrach handlowych.

Naszą reklamę opieramy przede wszystkim na mediach społecznościowych. Jesteśmy na Facebook, Instagram, LinkedIn i YouTube. Są to kanały rozwijające się najszybciej, dające możliwości zmierzenia skuteczności przyrostów itd. Narzędzia te pozwalają nam realizować strategię sprzedaży na wielu poziomach. Prasa już dawno wypadła z obiegu. Wszystko toczy się online i właśnie to przemawia głównie do naszych klientów. Dzięki mediom społecznościowym możemy nie tylko reklamować naszą organizację czy produkt, ale również być „bliżej” naszych klientów, organizować dla nich konkursy z nagrodami, pozyskiwać fanów naszych stylizacji. Czerpać wiedzę o nich i dzięki niej rozwijać biznes, wprowadzając coraz nowsze rozwiązania i pracując nad udoskonalaniem obsługi klienta.

Z dotychczas obejrzanych reklam najbardziej zapadła mi w pamięci kampania „Christmas. Never out of fashion” firmy Zalando, emitowana przed Świętami Bożego Narodzenia. Na krótkim, ale zapadającym w pamięci spocie, klienci sieci Zalando śpiewają wspólnie kolędę. Najmłodszy z nich ma 1 rok, najstarszy 107 lat. Z jednej strony jest to jakby podziękowanie, z drugiej zaproszenie do zakupów w jednym. Uważam to za bardzo dobry scenariusz.

Tagi: Anna Maciejewska VIVE Profit Center
Oceń artykuł:

Źródło: Vive Profit

Zobacz także

Musimy szukać wciąż nowych rozwiązań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.