Na wizerunek galerii wpływa także uczciwość oferty wobec konsumenta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-08-29 | 08:00

Modernizacja wybranych elementów pasażu galerii oraz toalet, unowocześnienie food court′u, inwestycja w ekologiczne oświetlenie LED, odświeżona elewacja obiektu oraz pojawienie się usługi concierge. To tylko nie liczne zmiany jakie w ostatnim czasie wprowadziła Galeria Jurajska. A przed klientami jeszcze pełno nowości zarówno w ofercie obiektu, jak i samym kalendarzu marketingowym. O szczegółach opowiedział Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej, który w rozmowie podkreśla "Na tym jednak nie poprzestaniemy".

W tym roku Galeria Jurajska zmienia się jakościowo. Jakie zmiany zostały dotychczas wprowadzone i jakie czynniki zadecydowały o rozpoczęciu modernizacji?
Galeria Jurajska kontynuuje swoją strategię rozwoju, dzięki której umacnia pozycję na lokalnym i regionalnym rynku. Jednym z kluczowych działań w tych założeniach była modernizacja wybranych elementów pasażu. Strategicznie ważne dla nas stało się unowocześnienie food court′u i przekształcenie go w przyjazną strefę, łączącą kilka ważnych dla galerii funkcji.

Efektem tych zmian jest jeden z najciekawszych obecnie konceptów food court na południu Polski, który spełnia zarówno swoją funkcję restauracyjną, jak również ważną z punktu widzenia naszego klienta - funkcję wypoczynkową. To świeże spojrzenie na tę część centrum handlowego. 

Innym ważnym elementem naszych zmian, wynikających z długofalowej strategii rozwoju, była inwestycja w ekologiczne oświetlenie LED, dające więcej światła i bardziej przyjazne dla środowiska. Wśród zakończonych prac warto wspomnieć także ustawienie Infokiosków, które ułatwiają komunikację z klientem na pasażu i zachęcają do interakcji, np. podczas loterii. Dzięki infokioskom można także sprawdzić ofertę najemców, plan wydarzeń w galerii, a także rozkład jazdy autobusów czy repertuar kina. Prace modernizacyjne związane były także z podniesieniem komfortu wizyt klientów. Objęły one m.in. zmianę oznaczeń na pasażu oraz modernizację toalet, w tym stworzenie specjalnych pomieszczeń dla rodzica z dzieckiem. W ostatnich tygodniach odświeżyliśmy także elewację obiekty.

W 2015 roku galeria przeszła także rebranding. To spore przedsięwzięcie wiązało się zarówno ze zmianą znaku, jak również z nowymi oznaczeniami, podkreślającymi naszą obecność w mieście. Zmiana ta podyktowana była udanym repozycjonowaniem centrum, a co za tym idzie koniecznością unowocześnienia naszego wizerunku. 
Galeria wprowadziła także zmiany podnoszące jakość obsługi klienta. Na początku 2016 roku zmodernizowaliśmy nasz punkt informacyjny, dodając do niego usługi concierge. Specjalnie przeszkolony personel udziela naszym klientom wyczerpujących informacji o sklepach i ofercie galerii.

Czym jeszcze zaskoczą Państwo klientów?
Na tym jednak nie poprzestajemy. Przed nami kolejne inwestycje w rozwój obiektu. W planach mamy prace nad terenami zielonymi nad Wartą. Docelowo inwestor chce tutaj stworzyć przestrzeń rekreacyjną, z której będą mogli korzystać zarówno klienci Jurajskiej, jak również mieszkańcy miasta. To odpowiedź na nowe funkcje, jakie spełnia galeria w mieście. Wkrótce ruszają także prace nad specjalną strefą wypoczynkowo-dydaktyczną z akwarium, która skierowana będzie m.in. do dzieci.

Jak dotychczasowe zmiany wpłynęły na odwiedzalność galerii i relacje z najemcami?
Zmiany jakie dotąd wprowadziliśmy przynoszą efekty, wpływając także pozytywnie na kondycję najemców w centrum. Galeria konsekwentnie notuje wzrost liczby odwiedzin, także w okresie kiedy prowadziliśmy prace remontowe. W pierwszym półroczu 2016 byliśmy 4% na plusie w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem. Cały 2015 rok zakończyliśmy natomiast z rekordową liczbą 6,2 mln odwiedzających. Rosną również obroty. Inwestycje przynoszą także efekty w relacjach z najemcami, także z dotychczasowymi. Widząc rozwój obiektu wielu z nich decyduje się u nas na wynajem większej powierzchni handlowej. Przykładem jest chociażby Reserved. Marka otworzyła u nas swój największy sklep w Polsce. Ostatnimi tygodniami swoje salony powiększyły także marki Rossmann i CCC.

Galeria Jurajska to niewątpliwie centrum rodzinne. Dużą uwagę skupiają Państwo na kliencie rodzinnym. Dlaczego Państwa zdaniem rodziny z dziećmi stają się coraz bardziej atrakcyjnym klientem? Z jakimi wyzwaniami dla zarządcy wiąże się obsługa tej grupy gości?
Klient rodzinny jest niezwykle lojalny wobec galerii, do tego jego siła nabywcza jest dwukrotnie większa, niż singla. Taki klient także spędza więcej czasu w galerii, korzystając nie tylko z oferty np. sklepów odzieżowych, ale także z oferty restauracji, kin, bawialni i sklepów z zabawkami. Oznacza to, że patrzy on na galerię 360 stopni, korzystając z całości jej oferty. Pamiętajmy także, że taki klient robiąc zakupy zaspokaja potrzeby nie 1 osoby, a 2, 3, 4 i więcej. Oznacza to, że zakupy zajmują mu więcej czasu, więcej także wydaje podczas wizyty w galerii handlowej. Z punktu widzenia rachunku ekonomicznego, jest to klient generujący największe dochody sklepom. To jednak klient niezwykle wymagający, który od galerii oczekuje oferty zaspokajającej różne potrzeby. Ważna jest dla niego także infrastruktura, która sprzyja zakupom z dzieckiem. Kluczowe więc są np. specjalne pomieszczenia dla rodzin z dziećmi czy strefy wypoczynkowe. Zaspokojenie potrzeb rodziny na zakupach jest sporym wyzwaniem dla galerii. Wiąże się to ze specjalnymi inwestycjami, a także z obecnością najemców z określonych branż.  Szczególnie doceniana przez takiego nabywcę jest kompleksowość oferty centrum handlowego. W tym zakresie Jurajska jest dobrym przykładem. W galerii nie tylko od lat rozwijamy infrastrukturę skierowaną do dzieci np. pokoje dla rodziców czy specjalne pomieszczenia WC dla najmłodszych, w parze z tym idzie także konsekwentny rozwój oferty najemców. Przykładem są chociażby najbliższe otwarcia, jakie planowane są w Jurajskiej na jesień np. specjalny salon fryzjerski dla dzieci czy sklep papierniczy z akcesoriami szkolnymi.

Oferta Galerii Jurajskiej stale jest wzbogacana o nowe marki. Jakimi kryteriami należy się kierować, aby spostrzeganie obiektu przez klientów w dobie rosnącej konkurencji było jak najbardziej pozytywne?
Dobrze dobrany, ale także rozwijający się tenant-mix jest kluczowy dla wizerunku galerii handlowej. To właśnie szerokość oferty przyciąga klientów i jest największym atutem w budowie przewagi na rynku.  Kluczowy jest także zrównoważony rozwój oferty. Klienci lubią być zaskakiwani nowościami, dlatego ważne jest, aby oferta centrum handlowego systematycznie rozszerzała się i wzbogacała np. o marki dostępne wyłącznie w danej galerii lub o marki strategicznie ważne dla pozycji i wizerunku centrum.
Przykładem są ostatnie zmiany w ofercie Galerii Jurajskiej. Staramy się systematycznie poszerzać te jej segmenty, które dla naszego klienta są najatrakcyjniejsze, a z punktu widzenia rozwoju galerii - strategiczne. W zeszłym roku wzbogaciliśmy swoje portfolio o 5 najemców z branży wyposażenia wnętrz, tworząc tym samym najszerszą w miesicie ofertę tego typu. Podobne działania prowadzimy właśnie w zakresie rozwoju oferty skierowanej do dzieci i rodziców.

Jak Państwa zdaniem tenant mix wpływa na wizerunek obiektu?
Na mocny wizerunek galerii wpływa dziś przede wszystkim uczciwość oferty wobec konsumenta. Oznacza to, że działania marketingowe, PR czy reklamowe, nie mogą być wydmuszką. Klient skuszony nimi, musi faktycznie odnaleźć w galerii wartości, którymi go zaciekawiono.

Obecnie centra handlowe intensywnie działają w obszarze CSR. W jaki sposób działania Galerii Jurajskiej wkomponowują się w idee społecznej odpowiedzialności biznesu?
W naszej strategii od lat stawiamy na wspieranie społeczności lokalnej. Jest to kierunek konsekwentnie rozwijany i pielęgnowany. Ważna jest dla nas stała współpraca ze stowarzyszeniami i instytucjami działającymi w mieście, a także uczelniami i studentami. Staramy się systematycznie wspierać ich inicjatywy i włączać się w nie. Od początku działania Jurajska angażuje się także w akcje profilaktyczne i prozdrowotne, zwracające uwagę na ważne problemy medyczne i zachęcające do badań. Regularnie organizujemy akcje poświęcone m.in. chorobom nowotworowym, układu krążenia, odporności i zdrowiu dziecka. W tym roku intensywnie promujemy zdrowe odżywianie wśród dzieci. Od 5 lat wspieramy także rodziców i dzieci w rozwoju ich talentów. Pomaga w tym cykliczna Giełda Zajęć Pozalekcyjnych. Centrum handlowe wspiera także lokalnych artystów. Nasz pasaż niejednokrotnie zamieniany był w galerię sztuki goszcząc najciekawszych regionalnych twórców.

Liczne zmiany jakie Galeria Jurajska dotychczas wprowadziła, pokazują, iż centrum zmienia się i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jakie zatem plany ma Galeria Jurajska na II poł. 2016 roku? Co jeszcze ulegnie zmianie?
Przed nami cały kalendarz jesiennych imprez, z 7. urodzinami włącznie, mamy także w planach dwie loterie, a także atrakcje związane z nowymi, jesiennymi kolekcjami. Szykujemy się także już do świąt. II połowa 2016 roku to także kolejne zmiany na pasażu. W najbliższych miesiącach szykują się także kolejne otwarcia. Jeszcze w tym roku pojawi się u nas nowoczesne studio fitness i siłownia.

Tagi:
Oceń artykuł:

Na wizerunek galerii wpływa także uczciwość oferty wobec konsumenta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.