Na znaczeniu zyskiwać będą platformy typu marketplace

2021-12-09 | 09:00

Penetracja rynku e-commerce systematycznie rośnie. Prawie każdy konsument w wieku 18-65 lat w perspektywie 2031 roku będzie też e-konsumentem! Jego oczekiwaniem będzie to, żeby spełnić każdą potrzebę zakupową online – szybko i bezproblemowo, z dostawą w ciągu 24 godzin, a najlepiej (zwłaszcza w dużych miastach) tego samego dnia - podkreśla Paweł Szukalski, Członek Zarządu, Comperia.pl SA.


 

E-handel rozwija się w takim tempie, że okres dekady wydaje się naprawdę niebywale trudny do predykcji. Jeden rok pandemii zmienił w e-commerce więcej niż w innych branżach zmieniają dziesięciolecia. W najbliższych latach stawiałbym na ogromną wagę e-sprzedaży konkretnych usług i branż, takich jak ubezpieczenia, rezerwacje (wydarzeń kulturalnych, obiektów sportowych), zamówienia posiłków czy sprzedaż samochodów on-line. Tu wciąż sporo jest do poprawy i patrząc na Zachód dopiero równamy do liderów rynku.

Właściciele sklepów internetowych powinni patrzeć właśnie w tamtym kierunku, aby czerpać z doświadczenia krajów będących dla Polski pewnym e-handlowym trendsetterem. Patrząc na przeszłość, z pewną dozą pewności możemy stwierdzić, że jeżeli np. płatności odroczone (buy now, pay later) odpowiadają w Niemczech, USA, Chinach czy Wielkej Brytanii za znaczny odsetek sprzedaży, tak samo będzie w Polsce za 4-5 lat.

Polscy e-sprzedawcy powinni wdrażać jak najwięcej nowinek płatniczych, bo przyzwyczajenia konsumentów się zmieniają i łatwo przegapić pewien trend. Płatność poprzez wszelkie dostępne bramki płatnicze, BLIK-a, płatność odroczoną to już norma. Zewnętrzne finansowanie zamówienia (niekiedy ratalne, innym razem limit odnawialny) też staje się codziennością e-zakupów. Przyszłością w Polsce – bo na rynkach azjatyckich raczej codziennością – mogą być np. płatności przy pomocy kodu QR. Użytkownik skanuje specjalnie wygenerowany kod QR, co powoduje automatyczne wyświetlenie na ekranie telefonu danych niezbędnych do przelewu. Dzięki temu cały proces zakupowy jest znacznie szybszy.

Na znaczeniu zyskują i będą w perspektywie najbliższej dekady zyskiwać platformy typu marketplace, skupiające wokół siebie wiele ofert, sprzedawców, partnerów. Ale spokojnie, nie oznacza to totalnego monopolu jednego czy dwóch ogólnoświatowych portali sprzedaży (choć mniej optymistyczny scenariusz może doprowadzić i do tego). Raczej spodziewam się powstania bardzo specjalistycznych marketplace’ów. Takich skupiających się na bardzo konkretnych, niekiedy niszowych –z perspektywy całego rynku – usługach. Już teraz mamy w Polsce świetnie radzące sobie marketplace’y do sprzedaży opon i felg - Oponeo.pl, butów i galanterii skórzanej - eObuwie.pl, czy usług medycznych - Kliniki.pl.

Jako Comperia.pl – kiedyś tylko porównywarka finansowa – też staramy się budować finansowy marketplace – Comfino.pl. Narzędzie oferuje klientom indywidualnym i biznesowym szeroki wachlarz płatności dostarczanych przez czołowe instytucje finansowe w Polsce. E-sklepy wdrażające Comfino.pl w swoim sklepie zyskują dostęp do płatności odroczonych, rat 0%, wygodnych rat RRSO, faktoringu, kredytów, a już wkrótce z odnawialnego limitu kredytowego.

Tagi: e-commerce Ecommerce Expert marketplace Paweł Szukalski Comperia.pl
Oceń artykuł:

Fot: Comperia.pl Źródło: Comperia.pl

Na znaczeniu zyskiwać będą platformy typu marketplace

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.