Nadchodzi czas walki o słabnący popyt konsumentów

2020-06-26 | 09:00

Od początku lat 90. branża handlowa w Polsce przeszła bardzo duże zmiany. Konsumenci dzisiaj oczekują skupienia wielu różnorodnych ofert i usług w jednym miejscu – ma być wszechstronnie i szybko – stąd też galerie handlowe cieszą się takim powodzeniem - podkreśla dla projektu Shopping Mall Marketing - Sylwia Szczepańska, Dyrektor ds. Dialogu, Federacja Przedsiębiorców Polskich.

Wydaje się, że rynek galerii handlowych jest już w Polsce nasycony. Jednakże sukcesy ostatnich wielkich wejść – chociażby warszawskiej Galerii Młociny – pokazuje, że jeszcze cały czas mamy pewną przestrzeń do zagospodarowania. Nowopowstające galerie w dużych miastach przyciągają coraz większą powierzchnią i różnorodnością oferty. Najstarsze galerie muszą walczyć z utratą klienteli na korzyść nowych, bardziej nowoczesnych i bardziej wszechstronnych obiektów. Właśnie rozbudowana część usługowa oraz ciekawa, miła dla użytkownika architektura jest dzisiaj przewagą decydującą o wyborze danego centrum handlowego przez klienta. Zarówno wachlarz oferowanych usług, jak i ich jakość mają znaczenie. W tym obszarze szczególnie dużo do zaoferowania mają usługi gastronomiczne – od prostych ofert typu fast food, po wyrafinowane restauracje wychodzące naprzeciw oczekiwaniom klienta szukającego innych smaków. Również mieszkańcy coraz mniejszych miejscowości oczekują na swoje odpowiedniki wielkich centrów handlowych i ten trend jest już doskonale widoczny. Zbliżające się spowolnienie gospodarcze, a wraz z nim spadająca konsumpcja, będzie czasem walki o słabnący popyt klientów. Galerie handlowe będą musiały zastosować nowe techniki przyciągania kupujących i oferować jeszcze więcej atrakcji. Również podniesienie jakości obsługi – zarówno w obszarach wspólnych, jak i w samych punktach handlowych – może być elementem przewagi konkurencyjnej w dobie walki o klienta.

Tagi: Federacja Przedsiębiorców Polskich FPP Sylwia Szczepańska
Oceń artykuł:

Źródło: FPP

Zobacz także

Nadchodzi czas walki o słabnący popyt konsumentów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.