Najlepsze rezultaty przynoszą szyte na miarę komunikaty SMS lub PUSH

2021-03-24 | 08:30

Ograniczenia nakładane przez rząd związane z COVID-19 wymusiły na marketerach odpowiedzialnych za oferty w sieciach handlowych bardzo szybkie dostosowywanie się do sytuacji i odejście od standardowego planowania aktywności marketingowych zgodnie z sezonowym harmonogramem - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Marcin Mielcarz, Dyrektor Zarządzający eSmokingWorld

Oczywiście dużo większe pole manewru mieli ci, którzy w odwodzie mają „drugą nogę” komercyjną, czyli e-commerce bądź pick & collect. Jednak i tu potrzeba dostosowania się do potrzeb konsumenta i pokazania mu, jak łatwo można przejść do zakupów online, stanowiła spore wyzwanie. W gorszej sytuacji były podmioty, które nie mogą korzystać z rozwiązań, jakie daje sprzedaż online. Takie sieci musiały postawić na precyzyjne informowanie konsumentów o tym, jaka jest dostępność ich punktów sprzedaży, bądź produktów w sieciach multibrandowych. Jednocześnie ważnym było stworzenie takich ofert, które zabezpieczałyby potrzebę klienta, przy jednoczesnym minimalizowaniu konieczności częstych wizyt w sklepach. Dlatego sporą popularnością cieszyły się oferty na „wielopaki”, które przede wszystkim wykorzystywane były przez podmioty zajmujące się handlem FMCG. Dodatkowo marketerzy, wespół zespół z zespołami sprzedaży i logistyki, musieli wymyślać i dostosowywać narzędzia, które pozwolą zachować ciągłość biznesu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa dla swoich pracowników.

Najlepsze rezultaty przynoszą obecnie „szyte na miarę” komunikaty SMS lub PUSH bazujące na precyzyjnych segmentach konsumenckich. Oczywiście cały czas wykorzystuje się popularny mailing i komunikację masową, ale zdecydowanie dopasowany komunikat, który otrzymuje konsument o swojej ofercie i najbliższym punkcie sprzedaży, w którym może ją zrealizować, mimo mniejszej skali, przyczynia się do lepszych konwersji konsumenckich. Dobrą praktyką jest też używanie mediów społecznościowych i bazowanie na komunikacji w ramach społeczności lokalnych. Komunikaty na FB kierowane do lokalnych konsumentów, np. „Halo, halo Łódź! Jesteśmy dla Was otwarci codzienne od piątku do soboty tu i tu…” cieszyły się znacznie lepszym współczynnikiem dzielenia i udostępniania, aniżeli generyczny komunikat: „Jesteśmy otwarci”. I w tym wypadku również naszą odpowiedzialnością, jako marketerów sieci, która w obliczu lockdownu będzie nieczynna lub będzie działać w ograniczonym kształcie, było jasne i klarowne informowanie o tym, kiedy i do kiedy (o ile było to wiadome), będą obowiązywały ograniczenia.

Co do oczekiwań i zachowań klientów to wymieniłbym trzy główne trendy związane z rzeczywistością pandemiczną, w której funkcjonujemy od roku, oczywiście rozłożone w czasie. W jakimś stopniu odzwierciedlają one ewolucję nastrojów i postaw konsumentów w sytuacji mierzenia się z bieżącą sytuacją. Po pierwsze - mniejsza odwiedzalność punktów sprzedaży, przy minimalnie większym koszyku zakupowym. Ponadto, pre-lockdownowe „zakupy na zapas”. Kiedy konsumenci mają czas na przygotowanie się do zamknięcia sieci i sklepów, wówczas kupują więcej produktów FMCG. I w końcu, widoczny ostatnio, coraz mniejszy efekt „wyjścia z lockdownu” i szału zakupowego. Zdecydowanie mniej widoczne są dzisiaj „odroczone zakupy”, aniżeli było to obserwowane w maju 2020.

 



Tagi: eSmokingWorld Marcin Mielcarz
Oceń artykuł:

Fot: eSmokingWorld Źródło: eSmokingWorld

Zobacz także

Najlepsze rezultaty przynoszą szyte na miarę komunikaty SMS lub PUSH

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.