Najważniejsze są wizja i pasja

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-28 | 08:01

W czasach dużej konkurencji sportowej zwrócenie uwagi konsumenta na swoja markę jest bardzo trudne. Co więcej, trzeba koncentrować się nie tylko na doskonałej jakości produktów, ale także na tym, aby klient pozostał z marką na dłużej. Stosuje się w tym celu rozmaite techniki. Równie ważne jest też zbudowanie wokół marki wyjątkowej atmosfery. O sukcesywnym budowaniu mocnej pozycji marki adidas na rynku mówi Natalia Walczak-Szalek, franchise manager w adidas Poland.

Marka adidas cieszy się w Polsce ogromną popularnością. Może o tym świadczyć chociażby przeniknięcie do języka potocznego słowa „adidasy”, jako określenie na wszystkie buty sportowe. Dlaczego Polacy tak bardzo pokochali buty marki adidas?
Marka adidas to od wielu lat marka, która cieszy się największym zaufaniem klientów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Nie ma na naszym rynku drugiego tak silnego sportowego brandu z tak bogatą tradycją. Produkty adidas są od wielu lat synonimem jakości i pierwszym wyborem dla konsumentów, czego najlepszym potwierdzeniem jest właśnie to, że nazwą firmy zaczęto określać każde buty sportowe bez względu na markę.

3 paski i symbol kończyny, sygnujący serię adidas originals, to emblematy znane na całym świecie i jednoznacznie kojarzone z marką adidas. Jak Pani zdaniem, zapamiętywane logo pomaga w budowaniu rozpoznawalności marki?
To, że znak towarowy stanie się rozpoznawalny na całym świecie, jest zawsze zasługą przemyślanej i długotrwałej strategii. Ale kiedyś było inaczej. Gdy Adi Dasslera blisko 100 lat temu tworzył pierwsze buty, trzy paski były dla niego elementem technologicznym. Bo technologia była dla niego najważniejsza. Wizjonerskie podejście dało wspaniałe rezultaty, widoczne do dziś. Nie ma na świecie marki, której logo byłoby tak rozpoznawalne, a jednocześnie tak pasujące do swojego środowiska. Przez lata z wielką starannością i planem budowaliśmy wizerunek marki dbając o główną ideę założyciela - technologię. Idealnym przykładem jest tutaj piłka nożna. Od 1970 roku adidas jest nieprzerwanie dostawcą oficjalnych piłek meczowych dla FIFA. To długofalowa współpraca, wizja i chęć doskonalenia. Bo każda nowa piłka jest jeszcze lepsza, szybsza i doskonalsza.

Firma adidas funkcjonuje już od 1924 roku, co daje imponujący wynik 92 lat na rynku. W jaki sposób należy zarządzać międzynarodową korporacją, aby odnosiła sukcesy dłużej niż kilka sezonów?
Najważniejsze są wizja i pasja. Te cechy miał założyciel firmy, Adi Dassler a my przez lata staramy się je pielęgnować pamiętając o poszanowaniu dziedzictwa. Wartości, które cenił, są w firmie obecne do dziś i są zawsze inspiracją dla nas przy planowaniu przyszłości. To plan, który trwa przez lata. Dlatego obok wprowadzania nowych kolekcji w naszej ofercie dostępne są klasyczne modele butów, które debiutowały wiele lat temu. Tylko dzięki temu można zdobyć zaufanie kolejnych pokoleń klientów i odnieść sukces mierzony w dekadach.

Marka adidas od dłuższego czasu współpracuje z artystami, sportowcami, piosenkarzami, również idolami nastolatek. Jakie korzyści płyną z tego typu współpracy?
Współpraca ze znanymi i kreatywnymi ludźmi jest zawsze inspirująca. Jeśli obie strony dają z siebie wszystko powstają niesamowite projekty. Sprawdziło się to w przypadku sportowców i sprawdza w przypadku celebrytów. Od lat adidas współpracuje z osobowościami, które kreują trendy, zarówno w sporcie jak i modzie. Warto choćby wspomnieć gwiazdy piłki nożnej takie jak Zinedine Zidane, David Beckham czy Leo Messi oraz znanych projektantów mody m.in. z Stellę McCartney czy Yohji Yamamoto.

Ostatnio do współpracy zaprosiliście Pharrela Williamsa.
Tak, ale współpracujemy także z wieloma innymi znanymi artystami np. Snoop Doggiem, wspomnianym Pharrellem Williamsem czy Kanye Westem. W takiej współpracy ważna jest długoterminowa wizja, oraz wzajemne zaufanie. Z resztą takie partnerstwo przynosi niespodziewane efekty. Nikt przecież nie planował tego, że modne stanie się noszenie butów adidas bez sznurowadeł i z wyciągniętymi na zewnątrz językami. To zasługa muzyków RUN DMC, jednego z najważniejszych zespołów hip-hopowego świata. Marka adidas była dla nich do tego stopnia wyznacznikiem stylu hiphopowego, że skomponowali utwór „My adidas”, który trafił na płytę „Raising Hell”.

Tagi: Adidas Natalia Walczak-Szalek
Oceń artykuł:

Najważniejsze są wizja i pasja

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.