W bardzo podstawowym znaczeniu skuteczna reklama to taka, która jest dobrze dopasowana przekazem i kanałem komunikacji do odbiorcy, do którego chcemy dotrzeć. Najważniejszy zawsze jest klient i to w jego potrzeby musimy wniknąć, aby dowiedzieć się, jakie formaty reklamy do niego dotrą i jakim językiem się z nim komunikować - uważa Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor Marketingu Sephora Polska.
Niezależnie skuteczna reklama powinna odzwierciedlać DNA marki i wyróżniać się w morzu informacji reklamowej (i nie tylko), jakim codziennie jesteśmy zalewani. Ten element wyróżniający może być bardzo rożny i dotyczyć wszystkich aspektów, w zależności od odbiorcy i od marki/produktu, który reklamujemy.
W naszym portfolio znajdują się różne marki, o różnym pozycjonowaniu i różnym odbiorcy docelowym – od bardzo młodego do takiego powyżej 70. roku życia. Mamy też różne priorytety stojące za poszczególnymi kampaniami, od typowo zorientowanych na sprzedaż po bardzo wizerunkowe. Zatem skuteczność danego kanału tak naprawdę zawsze mierzona jest w relacji do celów i grupy odbiorców danej kampanii.
Młodsi odbiorcy są intensywnymi konsumentami mediów społecznościowych czy Internetu w ogóle, osoby 50+ już niekoniecznie. Prasa z kolei to miejsce, gdzie możemy coś więcej opowiedzieć, pokazać pewną historię i wyedukować potencjalnego konsumenta, np. na temat nowego trendu w pielęgnacji, czy opowiedzieć historię nowowprowadzanej marki. Korzystamy ze wszystkich kanałów komunikacji - TV, radia, kina, prasy, reklamy w centrach handlowych, mediów społecznościowych, szeroko rozumianej reklamy w Internecie, w tym VOD, niestandardowych form współpracy z różnymi mediami. Na całym polskim rynku, jaki i w naszym media miksie od lat silnie rośnie udział mediów społecznościowych i ogólnie reklamy w Internecie, zwłaszcza formatów video i mobile. Jest to oczywiście związane ze zmieniającymi się zwyczajami konsumowania mediów przez naszych klientów i rosnącej roli tych mediów już nie tylko w młodszych, lecz w coraz to starszych grupach wiekowych.