Brak rąk do pracy w Polsce dotyka coraz to nowych dziedzin i zawodów. Pracodawcy zgłaszają, że brakuje zarówno pracowników fizycznych i rzemieślników, jak i wykwalifikowanych specjalistów. Nic dziwnego, że od kilku lat coraz popularniejsze staje się rozwiązanie przyjęte już wcześniej w innych krajach, czyli system poleceń. Zapytaliśmy ekspertów Rady Programowej Magazynu Galerie Handlowe o ich opinię w tej kwestii. Poniżej przedstawiamy komentarz Norberta W. Scheele, Director of Country - C&A Mode Central Eastern Europe.
Stopa bezrobocia maleje, stąd rynek staje się coraz bardziej wymagający. Jeżeli pracownik ma możliwość dokonywania wyboru miejsca pracy, może wybrać inną branżę niż retail, która działa 7 dni w tygodniu. Aby przyciągnąć pracownika, który będzie chciał pracować w branży detalicznej, pracodawca musi starać się być jednym z bardziej znanych pracodawców na rynku.
Aby pozyskać odpowiednich ludzi do pracy i nie stracić wartościowych pracowników należy zaproponować uczciwe warunki pracy oraz tworzyć w niej dobrą atmosferę. Jeżeli pracownik jest traktowany z szacunkiem, a jego praca jest doceniana, to dzięki marketingowi szeptanemu firma zdobywa reputację, a pracownicy stają się jej ambasadorami.
Program wzajemnych poleceń to właściwe podejście, ponieważ jak wspomniano powyżej, jeśli pracownicy mówią pozytywnie o swojej firmie, jest to najlepsza i najbardziej autentyczna opinia, którą można uzyskać.
Zobacz pełen artykuł dotyczący systemu poleceń pracowniczych