Nasza strategia employer brandingowa jest przemyślana

2018-12-03 | 09:00

Tomasz Gołębiewski, Prezes Zarządu Nesperta, zdecydowanie nie zgadza się ze stwierdzeniem, że Polacy nie chcą pracować. Choć mówi się o tym, że mamy rynek pracownika, to zapewnia, że jako firma nie odczuwa braku chętnych do pracy. 

Zapewne jest to wynik również przemyślanej i odpowiednio prowadzonej strategii employer brandingowej. Nie bez znaczenia są również narzędzia wykorzystywane do rekrutacji. Nasz dział HR poszukuje kandydatów w całej Polsce – zarówno w kanałach online, jak i podczas rozmaitych wydarzeń branżowych. Bardzo często poszukujemy również specjalistów wśród naszych pracowników, organizując rekrutacje wewnętrzne. Dają one możliwość rozwoju ścieżki kariery i zdobycia nowych doświadczeń zawodowych bez zmiany pracodawcy.

Nesperta może pochwalić się niezwykle niskim wskaźnikiem retencji, który kształtuje się poniżej 2%. Jest to oczywiście efekt wielu działań podejmowanych przez organizację. Na bieżąco śledzimy trendy na rynku pracy, ale i przede wszystkim prowadzimy rozmowy oraz słuchamy opinii i sugestii naszych pracowników, przy czym regularnie prowadzone ankiety i badania satysfakcji to nie wszystko. Mamy w zespole doświadczone coacha biznesowego, który jako wykształcony psycholog i praktyk, odpowiada za kształtowanie postaw i rozwój każdego pracownika. W dzisiejszych czasach benefity pozapłacowe, jak np. prywatna opieka medyczna, system benefitowy, czy darmowa nauka języka obcego to za mało, aby przyciągnąć i co najważniejsze – utrzymać pracownika. Rozwój – to w tym upatruję przewagi konkurencyjnej. Dlatego dążymy do stworzenia miejsca pracy, w którym pracownik może realizować swoje pasje, ale i dostosować stanowisko i obowiązki do swoich autentycznych zainteresowań i kwalifikacji. Poza standardowym udziałem w konferencjach i specjalistycznych kursach, pracownicy mogą brać udział w „szkoleniach na życzenie”, ale i starać się o finansowanie studiów. Co więcej, w ramach naszej organizacji prowadzimy „Akademię Nesperty”. Jest to wewnętrzny program szkoleń i warsztatów prowadzonych dla i przez naszych pracowników – to nowoczesna platforma wymiany doświadczeń. Przestrzeń stworzona z myślą o transferze wiedzy i samorozwoju.

Pracownicy punktów sprzedaży to ostatnie i jednocześnie kluczowe ogniwo w łańcuchu kontaktu z klientem, dlatego w Nespercie bardzo zależy nam na rekrutowaniu wartościowych osób, które zapewnią wysoką jakość obsługi. I choć procesem poszukiwania kandydatów zarządzamy samodzielnie, wspierając w tym mocno naszych partnerów biznesowych, to działania zarządców centrów handlowych często go wspierają np. poprzez oferowanie przyszłym pracownikom kart lojalnościowych, obowiązujących w punktach zlokalizowanych na terenie galerii handlowej. Z pewnością w tym zakresie można zaprojektować i wdrożyć jeszcze wiele innych, innowacyjnych rozwiązań, które mogłyby skutecznie zwiększyć zainteresowanie potencjalnych pracowników. Zarządcy centrów handlowych mogliby wspierać najemców, współorganizując np. dodatkowe kursy dla ludzi zatrudnionych w punktach (z merchandisingu, czy technik sprzedaży) – to dodatkowy, pozapłacowy benefit dla pracowników, ale i zwiększenie atrakcyjności samej galerii, jako miejsca pracy.

Tagi: Nesperta Semilac Tomasz Gołębiewski
Oceń artykuł:

Źródło: Semilac

Nasza strategia employer brandingowa jest przemyślana

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.