Nasze inwestycje powstają kilkukrotnie szybciej od rynkowych standardów

2017-10-06 | 09:00

Metropolitan Investment jest pierwszym w Polsce zespołem prowadzącym projekty inwestycyjno – deweloperskie na rynku nieruchomości dochodowych dla klienta indywidualnego. Oferuje unikalne i skuteczne rozwiązania na rynku nieruchomości poprzez projektowanie, budowę, komercjalizację i zarządzanie ukończonymi projektami. O rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce rozmawiamy z Łukaszem Włodarczykiem, prezesem Metropolitan Investment S.A.

Metropolitan Group jest aktywny w sektorach nieruchomości, motoryzacji, lotnictwa i kosmetyków. Jakiego typu przedsięwzięcia realizujecie Państwo w Polsce najczęściej?

Realizujemy projekty biznesowe w ujęciu multibranżowym. Działamy w tych sektorach, w których dostrzegamy możliwość wprowadzenia innowacji oraz wypracowania efektu synergii z naszą główną działalnością inwestycyjno-deweloperską. Wszystkie nasze spółki z grupy dostarczają produkty lub usługi skierowane do świadomych oraz wymagających klientów. Mamy poczucie, że dobrze identyfikujemy potrzeby tej grupy odbiorców, dlatego przyszłe działania będą poszukiwaniem i wdrażaniem nowych koncepcji biznesowych w tych sektorach.

Co stanowi dla Państwa największe wyzwanie podczas realizacji projektów?

Cechą wspólną wszystkich naszych inwestycji jest to, że powstają one kilkukrotnie szybciej od rynkowych standardów. Daje nam to ogromną przewagę na bardzo konkurencyjnym rynku inwestycyjnym, ale zarazem jest ogromnym wyzwaniem w codziennej pracy. Opracowujemy nowe koncepcje w zakresie procesowania dbając o najmniejsze szczegóły. Największą wartość budujemy poprzez trafne wykorzystanie danej nieruchomości. By zminimalizować ryzyko inwestycyjne każda inwestycja oceniana jest przez grupę ekspertów w dziedzinach budownictwa, architektury, komercjalizacji i finansów. To pozwala nam wykorzystać potencjał danego miejsca w najlepszy sposób.

Czego jeszcze nie może zagwarantować konkurencja?

Istnieje wiele argumentów świadczących o wyjątkowości naszego podejścia do współpracy z klientami, jak choćby pełna transparentność w zakresie proponowanych projektów. Metropolitan Investment umożliwia dostęp do niszowych i atrakcyjnych projektów dla klientów indywidualnych, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla największych funduszy i firm zagranicznych. Oprócz dostarczania wysokiej jakości produktów zapewniamy także bieżącą obsługę operacyjną poprzez zarządzanie obiektami. Skuteczność i efektywność projektów inwestycyjnych łączymy ze wspólnymi wyjazdami oraz warsztatami edukacyjnymi tworząc klub inwestora. Zrzeszając środowisko inwestorów podczas licznych aktywności i wyjątkowych przedsięwzięć wspieramy w rozwoju ich biznesy.

Co stoi za sukcesem realizowanych przez Państwa inwestycji?

Choć o sukcesie inwestycji deweloperskich świadczy zwykle zakup działki w atrakcyjnej lokalizacji, to jednak za stworzeniem ciekawej koncepcji, działaniami marketingowymi, terminowym wybudowaniem obiektu oraz sprawną sprzedażą stoi szereg ludzi. Kluczową wartością naszego sukcesu jest więc zespół ludzi Metropolitan Investment zaangażowany w realizowanie wspólnych projektów.

Czym charakteryzuje się rynek nieruchomości w Polsce?

Rynek nieruchomości w Polsce czerpie wzorce z rozwiniętych krajów w Europie Zachodniej. Tendencje wzrostowe zauważalne są przede wszystkich w budownictwie mieszkaniowym, które z każdym miesiącem ustanawia kolejne rekordy w ilości oddawanych mieszkań przez deweloperów.

A w segmencie nieruchomości komercyjnych?

Tutaj powstaje dużo obiektów biurowych, magazynowych oraz nowy format niewielkich centrów handlowych typu outlet oraz retail park. Te ostatnie, zlokalizowane zwykle blisko dużych osiedli mieszkaniowych, spełniają większość bieżących potrzeb konsumentów przez co stają się atrakcyjną przestrzenią do codziennych zakupów, a także interesującą formą lokowania kapitału dla inwestorów.

Realizują Państwo inwestycje zarówno w mniejszych, jak i większych miastach. Na jakie największe różnice takich projektów mógłby Pan wskazać?

Temat różnic w inwestycjach w odniesieniu do wielkości miast jest bardzo złożony. Upraszczając go należy przyjąć, że w większych aglomeracjach obiekty handlowe są zdecydowanie bardziej kompleksowe. Największe galerie handlowe łączą w sobie powierzchnie handlowe, usługowe, gastronomiczne, rozrywkowe, a coraz częściej również biurowe. Z kolei w mniejszych miastach powstające inwestycje pełnią funkcje wyłącznie handlowo-usługowe.

Czy jest dla nich jakiś wspólny mianownik?

Tak, zarówno w dużych miastach, jak i w tych mniejszych, formaty niewielkich parków handlowych odnajdują swoje zastosowanie.

W ostatnim czasie coraz większą popularność zdobywają prywatne akademiki.

Zgadza się. Są one ciekawym obszarem inwestycji w dużych miastach. Dotyczy to miast z dużymi ośrodkami akademickimi, jak Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Kraków lub Poznań.

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce nieustannie rośnie. Czy jest jeszcze miejsce dla nowych obiektów?

W 2016 r. oddano do użytku ok. 10 nowych obiektów o powierzchniach handlowych od 2 do ponad 25 tys. m kw. Obecnie na różnym etapie realizacji budowanych jest kolejnych 65. Pokazuje to, że jest jeszcze sporo miejsca dla nowych inwestycji.

Co jest motorem napędowym deweloperów?

Głównymi czynnikami rozwoju sektora nieruchomości handlowych były i dalej są niskie stopy procentowe, dające możliwość uzyskania ekonomicznego finansowania inwestycji, szybki rozwój gospodarczy oraz wzrost zamożności społeczeństwa, co przełożyło się na zwiększenie wydatków konsumpcyjnych. Ogromny potencjał możliwości inwestycyjnych stanowią także nowe technologie. Modyfikują one oczekiwania oraz zachowania konsumentów. W mojej opinii rynek nieruchomości handlowych nie został jeszcze nasycony i wyczerpany. Jestem przekonany, że kolejne dekady będą sprzyjały wielu inwestycjom zmieniającym podejście do funkcjonowania handlu.

Jakich zmian zatem możemy się spodziewać?

W najbliższych latach spodziewamy się, że obecna tendencja wzrostowa zostanie utrzymana. Rynek nieruchomości wzbogaci się o nowe obiekty handlowe, biurowe, jak i mieszkalne. Miasta turystyczne mogą liczyć na jeszcze większą liczbę hoteli i apartamentów, niż w ostatnich 10 latach. Metropolitan Investment będzie z pewnością uczestniczył w przeobrażaniu polskiego rynku nieruchomości komercyjnych, a w jego niektórych aspektach zamierza być trendsetter’em.

Oceń artykuł:

Źródło: Metropolitan Investment S.A.

Nasze inwestycje powstają kilkukrotnie szybciej od rynkowych standardów

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.