Nic nie zastąpi kontaktu z człowiekiem

2018-04-23 | 09:00

Rozwiązują skomplikowane zadania, godzinami wykonują żmudne czynności bez oznak zmęczenia. Są recepcjonistami lub kelnerami. Wspomagają ludzi starszych i wymagających pomocy w codziennych czynnościach. Potrafią zapamiętać ostatnie konwersacje i udzielić neizbędnych informacji. Ale nie mają uczuć i empatii. Dlatego nigdy nie będą w stanie zastąpić relacji człowieka z drugim człowiekiem, tak ważnej podczas zakupów. O humonaidalnej przyszłości branży handlowej mówi Bartosz Piotrowski, dyrektor działu rozwoju Neonet.

Czy humanoidalne roboty będą w niedalekiej przyszłości w stanie zastąpić człowieka i profesjonalnie obsługiwać Klientów? To pytanie do naukowców (śmiech). Jako firma reprezentująca branżę związaną z nowoczesnymi technologiami jesteśmy optymistami. Wierzymy jednak, że nic nie zastąpi kontaktu człowieka z drugim człowiekiem.

Branża retail już teraz przechodzi gruntowne zmiany związane z rozwojem technologii. Konsumenci kupują coraz więcej przez internet, a to wymusza przeobrażenia w modelu funkcjonowania sklepów stacjonarnych. W sektorze retail uwidacznia się to szczególnie w rozroście stref food court, które w nowych inwestycjach są zdecydowanie większe od tych projektowanych jeszcze parę lat temu. Obecnie wizyta w centrum handlowym ma przede wszystkim dostarczać wrażeń i rozrywki, zakupy robimy niejako przy okazji. Ciekawe rozwiązania proponuje nasza branża – RTV/AGD, która coraz częściej zaczyna postrzegać sklepy jako miejsca spotkań Klientów: ważne są przestrzenie, w których można wygodnie zapoznać się z wszystkimi funkcjami sprzętu, na przykład pograć na konsoli, przetestować telewizor czy telefon, ale również napić się kawy czy posłuchać DJ-a.

Ponieważ w Neonecie rozwijamy strategię omnichannel, bardzo ważne są dla nas rozwiązania sieciowe. Korzystamy z najnowszych narzędzi e-commerce, analitycznych i aplikacji usprawniających pracę sklepu internetowego. To jednak nie wszystko, możemy pochwalić się autorskim systemem POS oraz innymi nowatorskimi rozwiązaniami informatycznymi – strategiczną innowacją w przedsiębiorstwie było na przykład wprowadzenie narzędzia ZOHO Reports. Nie zapominamy jednak o sieci sprzedaży detalicznej. Duże innowacje poczyniliśmy w kwestiach usprawnienia logistyki. Od jakiegoś czasu już oferujemy Klientom opcję dostawy w ciągu godziny, co było możliwe dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań w naszym centralnym magazynie. Nowoczesne technologie wykorzystujemy też w codziennej pracy – dla pracowników organizujemy webinary czy szkolenia w formie e-kursów. Nasi sprzedawcy mają również dostęp do komputera z poziomu sklepu, a dzięki specjalnemu systemowi są w stanie pozyskać wszelkie niezbędne informacje w bardzo prosty i szybki sposób.

Tagi: Bartosz Piotrowski Neonet
Oceń artykuł:

Źródło: Neonet

Zobacz także

Nic nie zastąpi kontaktu z człowiekiem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.