Nie każdy format reklamy jest odpowiedni dla naszych działań

2019-06-25 | 09:00

Nasza branża jest specyficzna, ponieważ sprzedajemy nie tylko przyczepy gastronomiczne, ale przede wszystkim całe know-how prowadzenia biznesu. Z tego względu nie każdy format reklamy jest odpowiedni dla naszych działań - podkreśla Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży.

Nasza reklama musi być przede wszystkim trafna i precyzyjna, by przynosiła zamierzone efekty, bo celujemy do bardzo wąskiej grupy docelowej. Często też występujemy w roli eksperta. Korzystamy również z innowacyjnych rozwiązań formalnych, np. wprowadzamy do naszych działań technologię VR, dzięki której możemy zaprezentować nasze punkty sprzedaży na wszystkich targach franczyzowych, niezależnie od powierzchni stoiska. Ponadto na takich targach wypiekamy kołacze na oczach klientów. Słodki zapach drożdżowego waniliowego ciasta, który powstaje przy ich wypieku, to doskonały przykład marketingu sensorycznego, który spełnia swoje założenia. Każdorazowo przy naszym stoisku ustawiają się kolejki zainteresowanych widowiskową formą przygotowania ciasta. Część z nich zostaje u nas na dłużej, już jako franczyzobiorcy.

Nasze działania promocyjne opieramy przede wszystkim na współpracy z portalami i czasopismami branżowymi. Jesteśmy obecni na bardzo wielu targach branżowych. Coraz większy nacisk kładziemy też na media społecznościowe, czyli Facebooka oraz Instagrama. Media społecznościowe pełnią dużą rolę w zwiększaniu świadomości marki, przy czym musimy pamiętać, że ich użytkownikiem może być każdy. My kierujemy komunikaty do dwóch grup: fanów naszych słodkości oraz potencjalnych partnerów biznesowych. Tych drugich edukujemy w zakresie franczyzy. W sieciach społecznościowych udostępniamy materiały audiowizualne, w których omawiamy zalety prowadzenia własnego biznesu i pomagamy zrozumieć działanie mechanizmów franczyzowych. Chcemy, aby potencjalny klient najpierw poznał naszą firmę i oferowane przez nas usługi, a dopiero później podjął decyzję o współpracy. Z tego względu konkretne komunikaty sprzedażowe kierujemy przede wszystkim do osób, które miały okazję już o nas usłyszeć. Tak pozyskany kontakt jest wartościowy i często przekłada się na spotkanie i podpisaną umowę.

Na tle wszystkich komunikatów reklamowych wyróżniają się na pewno kampanie IKEA, które niezwykle szybko odnoszą się do bieżących spraw. Co więcej, reklamy ich autorstwa łączą w sobie promocję marki i misję społeczną. IKEA zwraca uwagę m.in. na problem konsumpcjonizmu, przemocy wobec kobiet i nadmiernej emisji CO2. Promuje też ciekawe inicjatywy, pozwalające na interakcję z produktem, np. mobilne sypialnie w Poznaniu, w których można odbyć 15-minutową drzemkę. Najbardziej w pamięć zapadła mi świąteczna reklama o zatrzaśniętych w windzie mężczyznach, w której IKEA stara się pokazać, że w każdej sytuacji da się dostrzec pozytywy. Dla mnie to po prostu świetny storytelling, pokazujący bogatą ofertę produktową firmy.

Tagi: Lodolandia Marcin Olesiak Sweet Gallery
Oceń artykuł:

Źródło: Lodolandia

Zobacz także

Nie każdy format reklamy jest odpowiedni dla naszych działań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.