Nie ma złotych zasad

2017-03-30 | 15:50

Marka TXM - sektor odzieży dyskontowej, posiadająca ponad 400 sklepów, od 25 lat obecna w Polsce, a także w Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Od 29.12.2016 r. notowana na GPW. Rozmowa z prezesem, Lechem Przemienieckim o rozwoju, omnichannel i oczekiwaniach od centrów handlowych.

Spółka działa od czasu transformacji ustrojowej w Polsce. Za dwa lata będzie już 30 rok działalności – kawał czasu. Czy może na okrągłe urodziny cel strategiczny to 500 sklepów?

Spółka początkowo działała w kanale hurtowym. Działalność detaliczną rozpoczęliśmy w roku 2000. Rozwijamy się dość stabilnie od lat, nasza sieć liczy już ponad 400 marketów, więc osiągnięcie poziomu 500 placówek w ciągu dwóch lat jest jak najbardziej realnym scenariuszem. Koniunktura dla rozwoju sieci dyskontowych jest również korzystna, dlatego będziemy systematycznie zwiększali skalę działania.

Sklepy TXM to głównie lokalizacja w mniejszych miastach (do 50 tys. mieszkańców). Jak na przestrzeni lat oceniają Państwo te „mniejsze rynki”, czy kontynuujecie obraną strategię?

Swoją działalność rozpoczynaliśmy funkcjonując wyłącznie w mniejszych miejscowościach o pow. ok. 50 tys. mieszkańców. Dzięki sile nabywczej mieszkańców i potencjale tych lokalizacji zbudowaliśmy naszą obecną sieć. Naszą strategią jest uruchamianie placówek sprzedażowych zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i dużych aglomeracjach w Polsce i za granicą.

W Państwa strategie wpisuje się eliminacja zbędnych kosztów, m.in. nie otwieranie sklepów w dobrych a co za tym idzie drogich lokalizacjach? Nie warto czasami powalczyć o dobre lokalizacje, które zrekompensują dużym przepływem klientów? A może centra handlowe są wybredne w sektorze odzieży dyskontowej?

W coraz większym stopniu wchodzimy z naszą ofertą także do największych miast otwierając tam nasze markety również w galeriach handlowych. Bardzo dobrze sprawdza się w tym zakresie nasz nowy model sklepu, z nowoczesną i bardzo atrakcyjną aranżacją. Nowe placówki mają też  większe powierzchnie wynoszące około 400 mkw., co umożliwia jednocześnie poszerzenie port folio produktowego. Większe obroty takich placówek uzasadniają wyższe koszty najmu powierzchni w galeriach. Na każdy sklep patrzymy jednak indywidualnie, pod kątem osiąganych wyników.

Jakie ma Pan oczekiwania od partnerów biznesowych jakimi są centra handlowe?

Ważne jest elastyczne kształtowanie warunków umów, a także większe zrozumienie, że współpraca pomiędzy najemcami, a wynajmującymi szybciej doprowadzi do sytuacji win-win.Przykładowo, jeżeli dane centrum ma niższą odwiedzalność, a jednocześnie uparcie trzyma się sztywnych stawek czynszu, to w dużej mierze naraża się na utratę najemców .Życzyłbym sobie większej elastyczności w poziomie kosztów, a jednocześnie bliższej współpracy marketingowej.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: TXM

Nie ma złotych zasad

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.