Nie mamy zamiaru zwalniać tempa

2022-11-07 | 08:00

Początek 2022 roku dla spółki EMOTIVO to otwarcie Funzeum w gliwickim CH Europa Centralna, a także realizacja pierwszego w Polsce eventu „Formula Drive” - podczas którego można było poprowadzić bolid Formuły 1. Obecnie firma kończy budowę 10 hektarowego toru off-road, pod Warszawą. Jak podkreśla Piotr Kaptór, Dyrektor Operacyjny w spółce EMOTIVO - dla nas od dawna kluczem do sukcesu jest cierpliwość i mrówcza praca.


Prezentmarzeń jest marką, za której pośrednictwem Polacy mogą zrealizować swoje marzenia w formie przeżyć. Jaka jest dziś świadomość Państwa marki oraz jej pozycja rynkowa na tle konkurencyjnych brandów?

Od kilku lat jesteśmy najsilniejszym polskim brandem na rynku prezentów w formie przeżyć. Sukcesywnie idziemy do przodu, zwiększając zarówno sprzedaż, jak i świadomość marki. Jednocześnie rozwijamy się najbardziej omnichannelowo z zastrzeżeniem, iż najsilniejszym kanałem dystrybucji, pomimo 37 punktów stacjonarnych, jest wciąż e-commerce. Jako osoba, która od początku odpowiada za rozwój sieci Prezentmarzeń, traktuje to jako osobiste wyzwanie.

Ostatnie zawirowania związane z pandemią, wojną w Ukrainie sprawiły, że Polacy ostrożniej podejmują decyzje związane z wydatkami. Jakie są Państwa spostrzeżenia w tym zakresie?

Mam takie dziwne wrażenie, że doświadczam flashbacku. Muszę powtórzyć, to co mówiłem po wybuchu pandemii. Na początku oczywiście był strach, szok i niepewność. W wypadku wojny w Ukrainie myślę, że te emocje były nawet silniejsze, niż przy wybuchu pandemii. Zakończyliśmy w tym okresie nową inwestycję - Funzeum, obiekt rozrywkowy o powierzchni 4000 mkw. Wojna wybuchła na dwa dni przed Wielkim Otwarciem. Nikomu nie było do śmiechu, ludzie dookoła stali w kolejkach po benzynę i wypłacali pieniądze z bankomatów, a my skończyliśmy prace na obiekcie i szykowaliśmy event, kompletnie nie wiedząc, jak się zachować. To była wyjątkowo trudna sytuacja.

Jaką decyzję podjęliście wówczas?

Finalnie doszliśmy do wniosku, że jeżeli mamy się otworzyć, to jedynym wyjściem, aby zrobić to w zgodzie ze sobą, jest wsparcie naszych sąsiadów z Ukrainy i przekazanie dochodu z wydarzenia, które wieńczyło 12 miesięcy naszej pracy dla Polskiej Akcji Humanitarnej. Dodatkowo stworzyliśmy przestrzeń, w której odwiedzający mogli okazać wsparcie naszym wschodnim sąsiadom. Będąc w totalnym szoku, w 48 godzin udało nam się zrobić coś naprawdę dobrego i pożytecznego, co bardzo nas podbudowało. Ponadto potwierdziło się, że jest w naszej pracy pewien rodzaj misji. Może to stwierdzenie nieco na wyrost, ale faktem jest, że w tych trudnych, pełnych skrajnych emocji czasach branża rozrywkowa pozwala nam nie oszaleć, nie odcinać się od problemów, tylko chwilę od nich odetchnąć.

Jak zatem wydarzenia, o których rozmawiamy, wpłynęły na Państwa strategię rozwoju?

Utrzymujemy dynamikę wzrostu sprzed pandemii, jedynie delikatnie zwalniając w czasie lockdownów, kiedy to zmagaliśmy się z ograniczeniem dystrybucji. Aktualnie, pomimo tego wszystkiego, co dzieje się wokół, rok 2022 to rok odważnych inwestycji. Tak jak wspominałem, początek roku to otwarcie Funzeum w C.H. Europa Centralna w Gliwicach. Dziś jesteśmy tuż po organizacji pierwszego w Polsce eventu „Formula Drive” - podczas którego zwykli śmiertelnicy mogli poprowadzić bolid Formuły 1. Obecnie kończymy pod Warszawą,   budowę 10 hektarowego toru off-road, którego otwarcie planujemy na przełomie III i IV kwartału tego roku. Równolegle rozwijamy sieć Prezentmarzeń, która jeszcze w tym roku z pewnością przekroczy granicę 40 punktów sprzedaży.

Jakie aspekty wpływają na to, że w wymagających czasach podejmujecie Państwo takie, a nie inne decyzje?

Przede wszystkim jesteśmy konsekwentni. Dla nas od dawna kluczem jest cierpliwość i mrówcza praca. Oczywiście, czasy są trudne i wymagają od wszystkich wzmożonej czujności. Jednocześnie są to czasy, w których pojawiają się pewne szanse. My staramy się z tych szans korzystać. Przewrotnie dla nas jest to okres najbardziej dynamicznego rozwoju.

Które ze zrealizowanych w postpandemicznym świecie założeń są dla Państwa najważniejsze?

Tak jak wspominałem - realizujemy w obecnej rzeczywistości cele, o których jedynie nieśmiało myśleliśmy przed pandemią. Funzeum to projekt, który działa zdecydowanie lepiej, niż zakładaliśmy na etapie inwestycyjnym. Jesteśmy pół roku od otwarcia, odwiedziło nas przeszło 100 tys. zwiedzających, a frekwencja wciąż rośnie. To zdecydowanie pierwszy duży sukces w 2022 roku. Dotychczas byliśmy najemcą, który poszukiwał miejsca pod wyspy handlowe lub sklepy do 30 mkw. (dla sieci Prezentmarzeń). Otwarcie bardzo innowacyjnego obiektu, na powierzchni 4000 mkw. było ogromnym wyzwaniem, a dziś intensywnie poszukujemy nowej lokalizacji pod ten koncept. Event, który prawie nie miał prawa się udać tj. Formula Drive, który zorganizowaliśmy po raz pierwszy w Polsce, wyprzedaliśmy w niecałe dwa miesiące, pomimo iż koszt udziału w nim to średnio 14 tys. złotych. Już wiemy, że kolejna edycja odbędzie się w czerwcu przyszłego roku, choć jeszcze w kwietniu nie wiedzieliśmy, czy produkt ten przyjmie się w naszym kraju. Dziś kończymy budowę toru off road i jesteśmy w przededniu jego otwarcia. Oczywiście, z tą inwestycją również wiążemy spore nadzieje, jednak tu musimy jeszcze chwilę poczekać na weryfikację rynku. Na ten moment jedynym celem, którego nie udało nam się zrealizować w tym roku, to pozyskanie powierzchni dla kolejnej lokalizacji Funzeum. Niestety niełatwo o 4000 metrów wolnej przestrzeni handlowej.

Gdzie aktualnie jesteście Państwo obecni ze swoją ofertą? Czy galerie handlowe to nadal miejsca, w których chcecie być najbliżej swoich klientów?

W kontekście marki Prezentmarzeń - oczywiście tak. Od lat tandem mocnego e-commerce poparty obecnością w galeriach handlowych pozwala nam się rozwijać z dynamiką przekraczającą 40% rok do roku. Skoro udaje nam się utrzymać ten trend, nie widzimy przesłanek do zmiany strategii rozwoju naszej wiodącej marki. Oczywiście, pojawiały się pewne wątpliwości w czasach kolejnych lockdownów, kiedy media huczały od komunikatów, według których retail się kończył. Rozmawiałem wówczas z wieloma osobami z leasingu, a w ich wypowiedziach wyczuwałem dużą dozę niepewności. Jeździłem na targi, na których świeciło pustkami. Osobiście jednak nie mogłem pozbyć się wrażenia, że narracja jest podobna do tej, którą słyszymy w każdej kryzysowej sytuacji. Gdy jest źle, zawsze wydaje się, że nigdy już nie będzie tak samo, jednak po czasie wracamy do naszych przyzwyczajeń. My szczęśliwie byliśmy w sytuacji, która pozwalała nam przeczekać najgorsze, wrócić ze zdwojoną siłą i masą nowych pomysłów.

Czyli trudne czasy nie sprawiły, że dziś do tematu współpracy z właścicielami obiektów handlowych podchodzicie inaczej?

Absolutnie nie, to były ciężkie i nerwowe czasy dla nas wszystkich. My chcemy się rozwijać, to dla nas priorytet. Rozwijamy sieć Prezentmarzeń zarówno na wyspach sprzedażowych, jak i lokalach handlowych w całej Polsce. Szukamy kolejnych lokalizacji dla konceptu Funzeum. Potrzebujemy powierzchni, by realizować kolejne cele, a te są jak zawsze ambitne.

Czy może Pan przybliżyć ideę konceptu Funzeum - na czym polega, jakie doświadczenia oferuje i w jaki będzie rozwijany?

Funzeum to 4000 metrów kwadratowych kreatywnej przestrzeni, która może służyć zabawie, ale też być miejscem, w którym dowiemy się wielu ciekawych rzeczy o świetle i kolorze. Nazwa Funzeum powstała z połączenia angielskiego słowa Fun (ang. zabawa) oraz polskiego słowa muzeum. To miejsce, które bawi ucząc i uczy bawiąc - jest inspirowane m.in. TeamLab Borderless w Tokio, czyli największym muzeum sztuki cyfrowej na świecie. Obiekt tworzą dwie wystawy „Światło” i „Kolor”, na które składa się ponad 50 multimedialnych instalacji oraz wiele kreatywnych elementów. Dodatkowo Funzeum posiada sklep z pamiątkami, kawiarnie, interaktywną świetlicę, salę zabaw, salki urodzinowe i własną przestrzeń eventową. To naprawdę duży i autonomiczny projekt. Pilotażowa inwestycja znajduje się w CH Europa Centralna i radzi sobie doskonale. W niedziele niehandlowe, na parkingu ciężko znaleźć wolne miejsce. Na chwilę obecną odwiedziło nas ponad 100 tys. osób. Obiekt otwarty w lutym tego roku zajął pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Top Atrakcje 2022, w kategorii Nowości i odkrycia. To bardzo miłe wyróżnienie jest kolejnym motywatorem do udoskonalania gliwickiego projektu oraz do wzmożonej pracy nad poszukiwaniem kolejnej lokalizacji w centralnej lub północnej Polsce.

W jaki sposób Prezentmarzeń walczy dziś z inflacją? Czy i w jaki sposób wzrost cen wpływa na zainteresowanie prezentami w formie przeżyć? Jak przekonujecie do siebie nowych Klientów?

Pomimo szalejącej inflacji, nie dostrzegamy bezpośredniego przełożenia obecnej sytuacji na wyniki sprzedażowe w sieci Prezentmarzeń. Idea obdarowywania ludzi przeżyciami wpisuje się w wiele globalnych megatrendów, stąd branża spędzania czasu wolnego wydaje się odporna na obecne turbulencje na rynkach.

Co w zamierzeniach przyniesie dla Państwa 2023 rok?

Jak zawsze, plany są naszą słodką tajemnicą. 2023 rok przyniesie sporo zmian z uwagi na podjęte działania w roku obecnym, niemniej nie mamy zamiaru zwalniać tempa. Jest jeszcze mnóstwo niesamowitych rzeczy do zrobienia.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.

 

Tagi: Piotr Kaptór Perzentmarzeń Emotivo
Oceń artykuł:

Fot: Perzentmarzeń Źródło: Perzentmarzeń

Nie mamy zamiaru zwalniać tempa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.