Nie owijając w bawełnę

2018-02-19 | 09:00

Zrównoważony rozwój w przemyśle odzieżowym to trudne wyzwanie, które wymaga globalnych rozwiązań. Większe zapotrzebowanie na odzież ma znaczący wpływ na ludzi i planetę. C&A podjęło to wyzwanie i na co dzień dba o sposób, w jaki prowadzi swoją działalność. Dlatego tworzy ubrania mające korzystny wpływ na środowisko, podpisuje porozumienia, powołuje inicjatywy i fundację. O strategii zrównoważonego rozwoju i przyszłości branży odzieżowej rozmawiamy z Norbertem W. Scheelem, Dyrektorem Zarządzającym siecią C&A na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Marka C&A obecna jest w Europie, obu Amerykach, a nawet w Azji. Który z rynków jest dla Państwa najbardziej atrakcyjny?

Pomijając Europę, jesteśmy obecni w Meksyku, Brazylii i Chinach, które ze swoim dużym potencjałem rozwoju stały się dla C&A bardzo ważnymi rynkami. Jednakże nasza działalność rozpoczęła się ponad 175 lat temu w Europie, która pozostaje naszym największym rynkiem. Mamy ponad 2000 sklepów na całym świecie, z czego 1500 znajduje się w Europie. To właśnie tutaj wiele pokoleń dorastało z C&A, co stanowi dla marki wartość dodaną i stwarza głęboką więź z naszymi klientami.

O polskim rynku odzieżowym można powiedzieć, że jest nieprzewidywalny i dynamiczny. Od 2001 roku, czyli od momentu kiedy marka C&A pojawiła się w Polsce, nasz rodzimy rynek bardzo się zmienił. Jak Pan ocenia ten aspekt?

Rynek odzieżowy jest bardzo dynamiczny na całym świecie, a Polska nie stanowi wyjątku. Dodatkowo zachowania zakupowe konsumentów szybko się zmieniają. Uważnie śledzimy trendy na rynku i inwestujemy tam, gdzie jest to konieczne, aby stale wyróżniać się na tle konkurencji. Postawiliśmy sobie za cel stać się w pełni wielokanałowym sprzedawcą, który integruje zakupy online i offline, ponieważ jest to wyraźny kierunek, w którym zmierza rynek. Oznacza to, że inwestujemy w naszą markę, w kanały komunikacji, kolekcje, sklepy, a także w łańcuch dostaw.

Cena, jakość, odpowiednia reklama – czym Pana zdaniem kierują się Klienci przy zakupie odzieży?

Rynek odzieżowy jest bardzo konkurencyjny. Poświęcamy dużo czasu na słuchanie naszych Klientów, aby upewnić się, że dostarczamy im to, czego chcą i potrzebują. Wierzymy, że z powodzeniem możemy łączyć cenę, wartość, jakość, styl i zrównoważony rozwój. Jesteśmy przekonani, że dzięki modzie każdy ma prawo do dobrego samopoczucia.

C&A prowadzi sprzedaż swoich produktów zarówno przez sieć tradycyjnych sklepów stacjonarnych, jak i online. Jakim zainteresowaniem cieszą się poszczególne kanały sprzedaży?

W całej Europie nadal panuje tendencja wzrostowa transakcji internetowych. Uważamy, że sprzedaż offline w naszych fizycznych sklepach będzie nadal istotna, jeśli uda się nam ją bezproblemowo zintegrować z zakupami online. Bo to dwa elementy jednej strategii. Wierzymy, że tylko przy jednakowo silnym nacisku na te aspekty możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału wielokanałowości – klienci powinni móc przeglądać, próbować, kupować i dokonywać zwrotów, kiedy chcą, a także gdzie i jak chcą. W tym kontekście nadal inwestujemy w nasze kolekcje, markę, kanały komunikacji, sklepy internetowe i fizyczne, a także w łańcuch dostaw, który jest podstawą wszystkiego. Przyświeca nam cel, aby zapewnić naszym Klientom kompletne doświadczenie zakupowe, dzięki któremu zakupy w C&A będą jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze.

Realizując tę strategię, niedawno uruchomili Państwo zupełnie nowy sklep internetowy.

To prawda. Pojawiło się w nim wiele nowych funkcji i jest naprawdę przyjemny w użyciu. Został nawet wielokrotnie nagrodzony za wyjątkowe doświadczenie zakupowe online.

Sklepy stacjonarne C&A również się zmieniają.

Owszem. Nasze sklepy fizyczne będą w dalszym ciągu przechodziły transformację. Na podstawie badań przeprowadzonych wśród 20 000 konsumentów dokonaliśmy prawie 50 pełnych transformacji sklepów w całej Europie z zastosowaniem nowej koncepcji. W ostatnich latach przeprowadziliśmy również ponad 255 transformacji w mniejszym zakresie. Biorąc pod uwagę pozytywne reakcje naszych Klientów, w 2018 roku należy spodziewać się kontynuacji strategii w tym kierunku.

Usługa Click & Collect to komfort i wygoda zakupów z domu. Państwa pierwsze punkty powstały w 2012 roku. Czy Klienci chętnie z niej korzystają?

Click & Collect to pierwszy etap faktycznej integracji zakupów online i offline w C&A. Klienci mogą zamawiać online, a następnie odbierać nasze produkty w dowolnie wybranym sklepie. Dzięki temu mogą przeżyć wspaniałe doznania zakupowe, które są przez nich wyraźnie doceniane. Dowodem na to jest ponad 30 procent naszych zamówień online odbieranych w sklepie. Dajemy komfort przeglądania kolekcji w domu, a następnie odwiedzania sklepu i przymierzania wybranych produktów, łączymy zalety obu sposobów dokonywania zakupów.

Na których rynkach jest ona dostępna?

Obecnie doświadczenie Click & Collect jest dostępne w większości naszych rynków europejskich.

Zobacz cały wywiad na łamach lutowego wydania Magazynu Galerie Handlowe

Tagi: C&A Norbert W. Scheele
Oceń artykuł:

Źródło: C&A

Zobacz także

Nie owijając w bawełnę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.