Niemiecka jakość i polska różnorodność

2018-10-09 | 09:00

WISAG pochodzi z Niemiec i w swojej działalności hołduje przekonaniom o niemieckich markach: jest niezawodny, oferuje najwyższą jakość usług i posiada ugruntowaną pozycję. Każdą ofertę przygotowuje i realizuje w myśl zasady garnituru skrojonego na miarę. W swojej codziennej pracy opiera się na trzech głównych wartościach: szacunku, zaangażowaniu i różnorodności. O planach rozwoju i wpływie wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę na rynek zintegrowanych usług dedykowanych branży retail rozmawiamy z Tomaszem Raczyńskim, CEO WISAG Polska Sp. z.o.o.

Zasada współpracy i model jakiemu hołduje WISAG Polska to pełna integracja usług związanych z obsługą nieruchomości. Co dokładnie wchodzi w zakres Państwa oferty?

W Polsce skupiamy się na serwisach związanych z utrzymaniem technicznym budynków, zarządzaniem biurem i jego infrastrukturą, sprzątaniem obiektów (tym niespecjalistycznym i specjalistycznym), usługami recepcyjnymi i Concierge, a także utrzymaniem terenów zielonych oraz architekturą krajobrazu. Ponadto oferujemy certyfikację nieruchomości w zakresie BREEM lub LEED, a nasz dział Project Management specjalizuje się w modernizacjach i przebudowach nieruchomości oraz w realizacjach Fit-Out. Świadczymy również usługę Inwestora Zastępczego. Wszystkie te serwisy wykonuje nasz własny personel zatrudniony w firmie WISAG Polska. Z kolei usługi ochrony oferujemy przy współpracy z naszym wieloletnim partnerem biznesowym (jedna z pierwszej piątki największa firma branży ochrony w Polsce) i jest to w jeden z dwóch serwisów z cateringiem jaki zlecamy firmie zewnętrznej.

WISAG to firma mająca swoje korzenie w Niemczech, a niemieckie marki kojarzą się z niezawodnością, dobrą jakością i ugruntowaną pozycją. Czy WISAG również hołduje tym przekonaniom?

Oczywiście, że tak. Implementowaliśmy z WISAG’a w Niemczech nowoczesny system szkolenia naszych pracowników. Podkreślam to o tyle, że cała siła naszej marki w Polsce jest oparta na jej silnych, bardzo doświadczonych, świetnie zorganizowanych strukturach i procedurach w Niemczech.

Staracie się być Państwo zawsze blisko Klienta i być wobec niego bardzo transparentni. Czy może Pan przybliżyć szczegóły obranej strategii działań w tym zakresie?

W bardzo krótkich słowach opiszę to tak: Klient wie za co płaci, a my rozliczamy się z nim w sposób całkowicie jasny i czytelny. Po szczegóły jednak zapraszam do kontaktu indywidualnego. Każdą ofertę przygotowujemy i realizujemy w myśl zasady garnituru skrojonego na miarę.

Wasza działalność opiera się na trzech głównych wartościach: szacunku, zaangażowaniu i różnorodności. Dlaczego akurat te trzy aspekty identyfikują Państwa najtrafniej?

To są bardzo szerokie pojęcia. Szacunek – do Klienta, do pracownika, do firmy, do prawa, do kolegów z pracy, do powierzonego mienia, do zaufania jakim nas obdarzono. Zaangażowanie – w pracę, w szacunek do innych, w reprezentowanie godne siebie i firmy. Różnorodność – ta cecha wiąże się z szacunkiem do tego, że rozumiemy, że każdy jest inny. Każdy ma inne potrzeby, inaczej je komunikuje. Każdy inaczej rozumie otaczający go świat. Wokół nas są ekstrawertycy i introwertycy. W WISAG’u rozumiemy to, że tak właśnie jest. Nie tylko patrząc z perspektywy naszej organizacji. Również patrząc na naszych Klientów. Na ich reprezentantów. Do każdego podchodzimy tak, aby szanować tą właśnie indywidualną różnorodność. Z pełnym szacunkiem i zaangażowaniem.

WISAG działa nie tylko w Niemczech i Polsce.

To prawda. Jesteśmy obecni w całej Europie i poza nią. Rozróżnienie polega na tym, że rzeczywiście nie we wszystkich krajach jesteśmy pod nazwą WISAG. Ma to swoje podłoże w wielu aspektach. Czasem regionalnych, czasami innych. Jako WISAG prowadzimy działalność w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Luksemburgu, Hiszpanii i całej Skandynawii. W pozostałych krajach jesteśmy obecni pod szyldem European Customer Synergy (ECS).

Jak Państwa doświadczenie zdobyte na tak wielu rynkach Europy wpływa na działalność w Polsce?

Praca na tylu rynkach pomaga nam tworzyć wspólnie benchmarking. Raz na kwartał organizujemy spotkania zespołów menadżerskich z każdego kraju po to, by właśnie dzielić się swoimi doświadczeniami, pomysłami i szukać rozwiązań w sytuacjach trudnych. Z Polski ostatnio wspieraliśmy braki kadrowe naszej firmy w Niemczech przy obsłudze bardzo dużego Klienta. Z drugiej strony nasz zespół kolegów z niemieckiej dywizji, zajmującej się obsługą przemysłu, podpowiedział nam rozwiązania dotyczące obsługi bardzo specyficznego Klienta w Polsce. I taka właśnie wymiana doświadczeń jest wielką siłą. To buduje tożsamość marki nie tylko w skali kraju, ale daje nam również poczucie przynależności do wielonarodowej i wielokulturowej stabilnej struktury, całkowicie pozbawionej bariery, jaką są granice państw. To również buduje koloryt pracy, to właśnie poczucie szacunku do różnorodności. Dzięki temu nasza percepcja postrzegania świata i pracy jest znacznie szersza! Sprzyja to kreatywności i buduje coraz większą świadomość i pewność siebie oraz daje bardzo ważne dla każdego człowieka poczucie stabilności. Całość przekłada się na zadowolenie z pracy i zaangażowanie.

WISAG oferuje pakiety usług dla różnych sektorów rynku. Jakie korzyści płyną ze współpracy z firmą, która łączy wiele usług w jednym obszarze, np. dedykowanych obiektom handlowym?

Przede wszystkim do obsługi każdego kontraktu jasno wyznaczamy jedną osobę. Bez rozmywania odpowiedzialności. To jest model wymyślony przez Klausa Wisser’a, twórcę WISAG, z początkiem lat 70. minionego stulecia. Taka osoba koordynuje pracę zespołów tak, aby się wspomagały. Może wydawać się, że niewiele jest zależności między pracą agentów ochrony, serwisu technicznego, a zespołu sprzątania. Jest ich jednak mnóstwo. Prawidłowa koordynacja (nasze słodkie know how) tych serwisów może przyspieszyć pracę, poprawić jej jakość i zmniejszyć koszty obsługi. Oczywiście, nie następuje to po drugim dniu naszej pracy. Jednak zawsze, w każdej sytuacji, jesteśmy transparentni w realizacji powierzonych nam prac i założeń wobec naszego Klienta.

Czym Państwa oferta wyróżnia się na tle firm konkurencyjnych?

Powiem z mojej perspektywy, i nie chcę zabrzmieć patetycznie czy banalnie. Jednak to, że jesteśmy nadal firmą rodzinną to wielką siłą. Nie mamy przerośniętych struktur. Traktujemy naszą organizację, jak by to była nasza firma rodzinna. W związku z tym, mamy naprawdę inny poziom indywidualnego podejścia do naszych Klientów. Zawsze staramy się wyjść z innowacjami w stronę naszych Klientów. I zdaję sobie sprawę, że czasami koła na nowo nie wymyślimy. Konkurencja nie śpi i też się uczy pewnych mechanizmów. Jednak jestem dumny, że w tworzeniu wielu z nich jesteśmy często liderami i pomysłodawcami. Naprawdę cieszy mnie, że inni nas próbują naśladować. Nie ma większego komplementu w naszym biznesie. Uwagę naszych potencjalnych Klientów zwróciłbym na to, że mają szansę pracować z firmą wyróżniającą się zaangażowaniem, z liderem na rynku innowacyjności, w branży zintegrowanych usług dla nieruchomości.

Nowoczesne technologie coraz dynamicznie wchodzą w każdą branżę. Są również stosowane w ochronie, sprzątaniu czy technicznej obsłudze budynków. W jaki sposób WISAG wykorzystuje ten trend?

WISAG jest dużą firmą, o międzynarodowym zasięgu działania. Nowe technologie wywierają znaczny wpływ na każdy z obszarów naszych specjalizacji. Poza tym, że WISAG już w 2000 roku opracował system integrujący oferowane dla nieruchomości serwisy o nazwie REMUS 2000, dodatkowo sam współuczestniczy we wprowadzaniu innowacji na rynek. Często polega to na tym, że przy współpracy z naszymi dostawcami testujemy urządzenia przyszłości, zanim jeszcze znajdą się na rynku. Np. tak jest z autonomicznymi robotami sprzątającymi.

Tagi: Tomasz Raczyński WISAG
Oceń artykuł:

Źródło: WISAG

Zobacz także

Niemiecka jakość i polska różnorodność

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.