NoVa Park: W dobie pandemii najbardziej skuteczny marketing to ten realizowany on-line

2021-04-06 | 08:00

Uważam, że pandemia pokazała wszystkim możliwość zwolnienia i spojrzenia z innej, nowej perspektywy na prowadzone działania marketingowe i komunikacyjne - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe, Anna Krajczyńska, Starszy Specjalista ds. Marketingu centrum handlowego NoVa Park.

Statystyki wyraźnie pokazują, że w dobie pandemii najbardziej skuteczny marketing to ten realizowany on-line. Ilość czasu spędzanego w sieci stale rośnie, a ludzie korzystają z Internetu tak długo, że często stał się on już dla nich niezbędny do codziennego funkcjonowania.

Obecnie bardzo ważny aspekt komunikacyjny centrów handlowych stanowi bieżące informowanie Klientów o zapewnianiu wszystkim uczestnikom obiektu najwyższych standardów bezpieczeństwa i dbaniu o komfort zakupów. Stosujemy takie zasady działań marketingowych i promocyjnych, które można realizować zgodnie z obowiązującymi restrykcjami oraz z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa higieniczno-sanitarnego i przestrzeganiem zasady DDM. Na ten moment typowe eventy frekwencyjne zniknęły z kalendarza, a zastępujemy je innymi akcjami, które nie tylko cieszą się zainteresowaniem i zadowoleniem klientów naszego miasta i regionu, ale są także oczekiwane przez najemców – m.in. cykliczne akcje prosprzedażowe „Doceniamy, nagradzamy”, akcje wspierające i promujące sprzedaż najemców, konkursy we współpracy z najemcami. Nasze podejście do działań i akcji marketingowych jest dość elastyczne i dostosowywane do zmieniającej się sytuacji pandemicznej w Polsce. Współczesne centrum handlowe musi być atrakcyjne i ciągle zaskakiwać, tak aby klienci chcieli w nim spędzać swój czas.

W obecnej sytuacji najlepiej sprawdzają się akcje prosprzedażowe, które nie tylko niosą za sobą realną korzyść dla klientów, ale także wspierają najemców. Przykładem jest chociażby cyklicznie realizowana przez nas akcja lojalnościowa „Doceniamy, nagradzamy”. W ramach świątecznej edycji w ciągu 3 dni rozdaliśmy 900 upominków w podziękowaniu za zakupy. W efekcie mieliśmy 900 zadowolonych klientów, a także najemców, do których mieszkańcy Gorzowa zaglądali na zakupy, aby wziąć udział w akcji.

Naszych najemców wspieramy także realizując od początku lutego kampanię „Nasze sklepy w Twoich rękach”. W ramach kampanii promujemy bogatą ofertę handlową NoVa Park prezentując poszczególne kategorie najemców centrum m.in. Moda, Sport, Dla dzieci czy Home oraz informując klientów o specjalnych promocjach czekających w sklepach. Chcemy w ten sposób zachęcić jak największą liczbę mieszkańców Gorzowa i okolic do bezpiecznych i udanych zakupów w atrakcyjnych cenach.

Głównym elementem marketingu w czasach pandemii stała się także komunikacja podkreślająca lokalność oraz uwzględniająca specyfikę danego obiektu handlowego czy też miasta i jego mieszkańców. Nie bez znaczenia są także media społecznościowe. Przez cały ten czas dążymy do tego, aby social media naszego centrum handlowego były rzetelnym źródłem informacji. Stosujemy zasadę dobrych praktyk zarządzania komunikacją, od bieżącej analizy sytuacji, przez opracowanie planu działania, monitorowanie sytuacji i reagowania najszybciej jak to możliwe, po wyciąganie wniosków.

Przed pandemią klienci przychodzili do centrum handlowego całymi rodzinami nie tylko na zakupy, ale także aby wspólnie spędzić czas, zjeść obiad, skorzystać z oferowanych udogodnień i rozrywek. Teraz klienci przychodzą w większości po konkretne, przemyślane wcześniej zakupy, raczej pojedynczo lub z domownikami. Pobyt w centrum handlowym trwa krócej, posiłki zamawiane są na wynos po dokonanych zakupach. Klienci wybierają bezpieczne miejsca do dokonywania zakupów w trosce o własne zdrowie. Dlatego tak ważne jest dbanie o to, aby zarówno klienci jak, i pracownicy centrum czuli się bezpiecznie w przestrzeni handlowej. Bezpieczeństwo klientów jest naszym priorytetem.

Jesteśmy jednak przekonani, że klienci nadal lubią dokonywać zakupów, modnie się ubierać, prowadzić życie towarzyskie, kontynuować swoje aktywności. Dlatego centra handlowe nadal będą zaspokajać potrzeby klientów, choć troska o bezpieczeństwo dokonywania zakupów będzie towarzyszyć nam jeszcze przez wiele miesięcy. To, czy zachowania klientów zmienią się na stałe albo jak długo utrzyma się obecny proces zakupowy zależy od sytuacji pandemicznej. Zapewne czeka nas okres zmian, z którymi zmierzymy się na przestrzeni najbliższych miesięcy, a może i lat.

 



Tagi: Anna Krajczyńska Nova Park
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

Zobacz także

NoVa Park: W dobie pandemii najbardziej skuteczny marketing to ten realizowany on-line

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.