Obecnność ochrony jest już odpowiednim czynnikiem uspokajającym

2018-07-30 | 09:09

Coraz bardziej ekspansywna i rozwojowa branża centrów handlowych to duże wyzwanie dla systemu bezpieczeństwa. Obiekt handlowy to przecież dostępna przestrzeń dla wszystkich, skupisko ludzi wewnątrz, ale także na parkingach przynależnych do obiektu. Jak oceniają współpracę w tym zakresie sieci handlowe - zapytaliśmu Michała Skowronka, wspołtwórcy i CEO Telakces.com

Osoby wchodzące do centrum mogą mieć różne zamiary. Przeciwdziałanie kradzieży, podpaleniom, atakom wandalizmu i terrorystycznym, ale też udzielenie pierwszej pomocy chociażby, niesie za sobą potrzebę organizowania szeregu szkoleń personelu, jak również implementacji nowoczesnych rozwiązań technicznych. Zacznijmy jednak optymistycznie. Otóż z badań opinii CBOS wynika, że Polska postrzegana jest jako kraj coraz bardziej bezpieczny. W marcu 2016 roku uważało tak aż 80% badanych. Wyniki te z pewnością przekładają się na wszystkie obszary funkcjonowania potencjalnego Polaka, również powinny mieć zastosowanie do poczucia bezpieczeństwa w centrach handlowych. Biorąc pod uwagę fakt, że ludzie w większości są wzrokowcami, to obecność ochrony już jest dostatecznym czynnikiem uspokajającym. Zazwyczaj pierwszą i ostatnią osobą, którą widzimy, wchodząc do galerii, jest właśnie ochroniarz. Kompetencji ochrony na pierwszy rzut oka nie widać, dlatego o ich dostateczne uposażenie muszą dbać firmy, które specjalizują się w ochronie obiektów. Pamiętajmy jednak, że czasem czynnik ludzki, jak i komputer mogą zawieść, i niedociągnięcia, które skutkują wypadkami – mogą się zdarzyć. Tym bardziej system ochrony powinien wyciągać wnioski i nieustannie czuwać nad jakością usług. Z perspektywy najemcy, na terenie jego sklepu – za bezpieczeństwo lub jego brak, odpowiada najemca. Szeroko stosowane praktyki zabezpieczenia własnych sklepów w postaci ochrony, monitoringu lub owych łączonych tematów, służą zmniejszeniu ryzyka, ale pamiętajmy że w 100% ryzyka nigdy nie da się wyeliminować. Nasi franczyzobiorcy, którzy prowadzą sklepy GSM w centrach handlowych, nie skarżą się na ochronę, choć zaznaczają, iż na terenie własnego sklepu lepiej być dobrze zabezpieczonym. Reasumując, każdy człowiek w każdej sytuacji, w każdym miejscu na świecie, również i w centrum handlowym, powinien nauczyć się samokontroli, bo dbanie o siebie, dbanie o jednostkę wspomaga dbanie o ogół społeczeństwa.

Tagi: Michał Skowronek Telakces.com Ochrona
Oceń artykuł:

Źródło: Telakces.com

Obecnność ochrony jest już odpowiednim czynnikiem uspokajającym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.