Obserwujemy komplementarność e-commerce z placówkami stacjonarnymi

2019-01-25 | 09:00

Jak zauważa Andrzej Słomka, Dyrektor Zarządzający, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Jet Line, duży wpływ na sieci i centra handlowe na pewno mają zmiany zachodzące w zwyczajach zakupowych konsumentów. Coraz częściej zakupy robi się w sieci, a punkty stacjonarne są traktowane jako miejsce odbioru zamówionych produktów. 

Problematyczne mogą być zakupy artykułów takich jak obuwie i odzież, ponieważ e-commerce nie daje możliwości ich wygodnego przymierzenia i podjęcia decyzji o zakupie. Odpowiedzią na to jest e-size eobuwie, które pozwala w sklepie stacjonarnym wykonać „profil” stopy, umożliwiający zakup w sieci z gwarancją dopasowania obuwia. Obserwujemy zatem komplementarność e-commerce z placówkami stacjonarnymi, które mają także na celu budowę wizerunku przez odpowiednie projektowanie punktu sprzedaży.

Korzystny dla sieci handlowych jest z pewnością wzrost płac i spadek bezrobocia, co zwiększa siłę nabywczą społeczeństwa.

Z drugiej strony należy zwrócić uwagę na ostrą konkurencję i dość mocne nasycenie poszczególnych rynków różnymi obiektami handlowymi zarówno w mniejszych miastach, ale także w metropoliach. Nie chodzi wyłącznie o już istniejące miejsca zakupów, ale także o nowe, planowane na rok przyszły. Branża musi zatem być czujna, powinna elastycznie i sprawnie reagować, działając strategicznie w myśl przyszłej „walki” o klientów, budując własną rozpoznawalność i markę oraz dbając o lojalność odwiedzających. Sądzę, że bardzo dobrą z perspektywy klientów konsekwencją tego ostatniego czynnika będzie troska o jak najlepsze doświadczenia konsumentów, czyli wysoka jakość obsługi.  

Zgodnie z przewidywaniami centra skupiają się na odróżnieniu i budowie przewagi konkurencyjnej. Chociażby w warszawskiej Arkadii, poza klasycznym food court’em, pojawiła się strefa restauracyjna, co ma na celu stworzenie miejsca, w którym atrakcyjnie spędzamy czas, a wizyta nie sprowadza się wyłącznie do zakupów. Z perspektywy komunikacji i marketingu z pewnością sieci i centra handlowe podjęły w 2018 roku działania dynamiczne, strategie ewoluowały na przełomie całego roku. Z miesiąca na miesiąc były dopasowywane do potrzeb klienta, zmian rynkowych, otoczenia. Świadomość zmieniającego się rynku była utrzymywana na najwyższym poziomie i w pełnej gotowości do szybkiego działania.  Zaobserwowaliśmy też skupienie się na eventach, kierowanych do stałych i nowych odwiedzających centra klientów.

W 2019 roku z pewnością dynamika zmian będzie równie szybka. Nadal ważna będzie zatem umiejętność reagowania na zmieniające się otoczenie. Branża, chcąc nadążyć za klientami, będzie wprowadzała nowe technologie, aby przygotować się do handlu przyszłości. Na pewno w 2019 roku pogłębi się wyżej opisany trend (eventy i wdrażanie pomysłów na wyróżnienie), mniejsze parki handlowe będą służyć „szybkim zakupom”. Będziemy obserwować coraz większą digitalizację / cyfryzację centrów handlowych, co z kolei przełoży się na lokowanie przez nie budżetów marketingowych i poszukiwań innowacyjnych, zwłaszcza cyfrowych metod komunikacji marketingowej.

Tagi: Andrzej Słomka JetLine
Oceń artykuł:

Źródło: JetLine

Zobacz także

Obserwujemy komplementarność e-commerce z placówkami stacjonarnymi

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.