Obserwujemy na rynku trend profilowania się centrów

2019-09-23 | 09:00

W dużych miastach specjalizacja centrum handlowego ma sens, co pokazują udane realizacje obiektów handlowych z ofertą premium, obiektów gastronomicznych lub łączących funkcje gastronomiczne z kulturalnymi i społecznościowymi. Przykładem może być Dom Mody Klif lub skupiający małe i duże restauracje koncept gastronomiczny Hala Koszyki. W mniejszych ośrodkach potrzebne są raczej obiekty wielofunkcyjne, chociaż te sprawdzają się również w dużych aglomeracjach jako agregatory wielu funkcji - zauważa Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City Sp. z o.o.

Generalnie obserwujemy na rynku trend profilowania się centrów, na co wpływa kilka czynników: nasycenie rynku, duża konkurencja, a także rosnące oczekiwania Klientów, którzy poszukują miejsc oryginalnych, unikatowych, gdzie mogą doświadczać czegoś nowego i przyjemnego. Dlatego kluczowym elementem strategii centrów staje się umiejętność właściwego profilowania oraz wyszukiwania nisz, które wyróżnią je na bardzo konkurencyjnym rynku. Myślę, że głębsze profilowanie ma przyszłość w dużych miastach. Ten proces już się zaczął, warszawskie największe centra mają bardzo jasno sprecyzowane strategie pozycjonowania.

W Blue City wierzymy w rolę gastronomii oraz unikalnej rozrywki jako uzupełnienia zakupów, dlatego w ostatnich miesiącach znacząco rozbudowaliśmy nasze centrum i nadal pracujemy nad poszerzeniem oferty. Blue City jest miejscem, gdzie Klienci mogą skorzystać z oferty najnowocześniejszego i jedynego w Warszawie kina Helios, największego klubu fitness, jedynego w Polsce konceptu rozrywkowego TEPfactor, zabrać dzieci do pełnej edukacyjnych atrakcji sali zabaw Inca Play, poznać szeroką ofertę gastronomiczną i skorzystać z wielu innych usług, jakie oferujemy. Blue City stało się miejscem do spędzania czasu na różne sposoby, dopasowując się do oczekiwań Klientów wszystkich członków rodziny. Jesteśmy również jedynym centrum handlowym w Polsce, w którym swój nowy koncept handlowy otworzyła IKEA.

Jest kilka wartości, wokół których skupiają się działania pozycjonujące obiekty rozrywkowe, gastronomiczne i handlowe. Należą do nich m.in. lokalność, rodzinność, zaangażowanie społeczne, ekologia, ale też hybrydy, takie jak rozrywka z edukacją czy sprytne zakupy z elementem budującym społeczność. Wokół nich skupiają się również najnowsze akcje marketingowe i komunikacja promująca obiekty jako miejsca.

Bardzo ważne jest „trzymanie ręki na pulsie”, obserwowanie najnowszych trendów i znajdowanie „gorących tematów”, szczególnie takich, które mają szanse przetrwać dłużej niż jeden sezon i wokół których można budować ciekawe projekty.

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

zobacz więcej informacji o: Blue City

Zobacz także

Obserwujemy na rynku trend profilowania się centrów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.