Obserwujemy rosnącą świadomość ekologiczną polskich konsumentów

2019-04-22 | 10:00

Coraz więcej krajów i przedsiębiorstw na świecie podejmuje działania rekomendowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych, która w 2015 roku wyznaczyła 17 celów zrównoważonego rozwoju. Wśród tych celów znajduje się ochrona klimatu i wspieranie odpowiedzialnych zachowań konsumenckich. MediaMarktSaturn realizuje strategię zrównoważonego rozwoju opartą o te wytyczne we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność - zapewnia Sławomir Uherek, Członek Zarządu MediaMarktSaturn Polska, Dyrektor.

W Polsce nasza sieć 88 sklepów MediaMarkt podejmuje szereg działań w tych obszarach. Dbamy o optymalne zużycie energii w sklepach, dlatego już prawie we wszystkich marketach wymieniliśmy oświetlenie na LED. Oprócz tego możemy się pochwalić efektywnym systemem zbiórki i segregacji odpadów. W każdym ze sklepów MediaMarkt można nieodpłatnie oddać elektroodpady zgodne z asortymentem oferowanym w naszej sieci. Można to zrobić nawet wówczas, jeśli nie zakupiło się nowego urządzenia. Wykraczając poza ustawowe wymogi, przyjmujemy sprzęty o dowolnych gabarytach.

Kolejnym obszarem, który intensywnie rozwijamy, jest edukacja konsumencka i promowanie odpowiedzialnych wyborów zakupowych. W minionym roku opracowaliśmy oznaczenie „Zielone – Sprawdzone”, które jest umieszczane na urządzeniach przyjaznych środowisku naturalnemu, czyli takich, które charakteryzują się wysoką klasą energetyczną lub małym zużyciem wody. Takie etykiety stanowią wskazówkę dla naszych klientów, którzy coraz częściej chcą kupować odpowiedzialnie. Należy podkreślić, że obserwujemy rosnącą świadomość ekologiczną polskich konsumentów.

Tematyka zrównoważonego rozwoju jest obecna nie tylko w naszych sklepach. W trosce o szerszą edukację w obszarach związanych z naszą działalnością uruchomiliśmy Platformę Edukacyjną MediaMarkt „Korzystaj Odpowiedzialnie”, która jest dostępna pod adresem mediamarkt.edu.pl. Znajdują się na niej artykuły o tematyce zrównoważonego rozwoju. Elementem platformy jest także sekcja dla nauczycieli i edukatorów, w której można pobrać gotowe scenariusze zajęć edukacyjnych.

Kształtowanie odpowiedzialnych postaw konsumenckich jest jednym z kluczowych zadań każdego przedsiębiorcy. W ten sposób biznes może realnie wpływać na zmiany społecznej świadomości w zakresie zagrożeń cywilizacyjnych oraz podsuwać sposoby budowania lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń.

Tagi: MediaMarkt Sławomir Uherek
Oceń artykuł:

Źródło: MediaMarkt

Zobacz także

Obserwujemy rosnącą świadomość ekologiczną polskich konsumentów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.